Η ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
Προλογικόν σημείωμα
Ἀπό τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ καταδεδικασμένου ὑπό 4 Πανορθοδόξων Συνόδων νέου Παπικοῦ Ἡμερολογίου μέχρι καί σήμερον, ὁ μεγαλύτερος καί δολιότερος πολέμιος τῆς γνησίας Ὀρθοδόξου Ὁμολογίας καί τῆς Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς ἦτο καί παραμένει ὁ παλαιοημερολογιτικός Οἰκουμενισμός, γνήσιον τέκνον τοῦ εὐρυτέρου Νεοημερολογιτικοῦ καί Παναιρετικοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Ὁ παλαιοημερολογιτικός Οἰκουμενισμός, ὅπως καί ὁ νεοημερολογιτικός παγχριστιανικός καί πανθρησκειακός τοιοῦτος, οὐσιαστικά ἔχει ἀφετηρίαν τήν παναιρετικήν Ἐγκύκλιον τοῦ 1920.
Ἀπό τό 1924 (ὅτε ἐφηρμόσθη ὡς πρῶτον βῆμα τῆς οἰκουμενιστικῆς ἀποστασίας) καί μέχρι τό 1935 (ὅτε ἐπέστρεψαν ἐκ τοῦ νεοημερολογιτισμοῦ τρεῖς Ἀρχιερεῖς), δέν ἐπέτυχε πολλά εἰς τόν χῶρον τῶν ἀγωνιζομένων Ὀρθοδόξων. Τούς Ὀρθοδόξους τότε τούς ἥνωνε ἡ κοινή Ὁμολογία, καί τό γνήσιον καί ὀρθόδοξον ἀγωνιστικόν των φρόνημα, μέ τά ὁποῖα ἀπέκρουαν ἐπιτυχῶς τάς δολιότητας τῶν Οἰκουμενιστῶν. Ἀπό τό 1937, ὅμως καί μέχρι σήμερον, μέ τήν εἰσχώρησιν εἰς τόν χῶρον τῶν Ὀρθοδόξων, τῶν γνωστῶν καί ἀγνώστων πρακτόρων τοῦ Νεοημερολογιτισμοῦ καί τήν δημιουργίαν ψευδοπαλαιοημερολογιτικῶν σχισματικῶν καί αἱρετικῶν καταστάσεων, αἱ ὁποῖαι δίκην προτεσταντικῶν παραφυάδων λυμαίνονται τό «μικρόν ποίμνιον», ὁ Παλαιοημερολογιτισμός Οἱκουμενισμός «ἔθυσε καί ἀπώλεσε», ἤτοι ὡδήγησε πολλούς εἰς τήν ἀποστασίαν καί τήν ἀπώλειαν.
Ἡ Γνησία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία διά νά προφυλάττη τά τέκνα Της, ἐλάμβανε πάντοτε τά ἀπαραίτητα ποιμαντικά μέτρα, ἕν τῶν ὁποίων ἦτο καί ἡ Συνοδική καταδίκη τοῦ Παλαιοημερολογιτικοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τήν ὁποίαν ἔλαβε διά τῆς ἱστορικῆς πλέον Πράξεως - Ἀποφάσεως Της ὑπ’ ἀριθμ. 6/13-7-1983. Ἐπί τῆ βάσει αὐτῆς (τῆς Πράξεως) ἐλήφθησαν εἰς τήν συνέχειαν καί ἄλλαι σχετικαί καταδικαστικαί ἀποφάσεις, ἐκ τῶν ὁποίων σημειώνομεν ὡς πολύ σημαντικήν, τήν τῆς Μητροπολιτικῆς Συνόδου τοῦ 2006. Ὑπογραμμίζομεν ὅτι καί ἡ κοινή Ὁμολογία - Ἐκκλησιολογία, ἡ ὁποία διεκηρύχθη εἰς Ρουμανίαν κατά τό συλλείτουργον ὑπό τῶν ἀντιπροσώπων τῆς ἐν Ἑλλάδι, Ρουμανία, Ρωσία, Κύπρω, Κένυα Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, κατά τήν Παρασκευήν τῆς Διακαινησίμου τοῦ 2008, ἦτο κατ’ οὐσίαν μία ἐπανάληψις ἐκείνης τῆς καταδίκης εἰς τήν ὁποίαν προέβη ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐν ἔτει 1983. Καί ὑπογραμμίζομεν, ὅτι πρόκειται περί ἀποφάσεως πανορθοδόξου κύρους καί σημασίας.
Διά τήν ὐπ’ ἀριθμ. 6/13-7-1983 «Πράξιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς ἀκαινοτομήτου Ἐκκλησίας ΓΟΧ Ἐλλάδος», ὅτι εἰς τό πρωτότυπον, δέν ὑπάρχουν αἱ ὑπογραφαί τοῦ Κιτίου Ἐπιφανίου καί τοῦ Πειραιῶς Νικολάου.
Καί ὁ μέν Κιτίου Ἐπιφάνιος, ἐρωτηθείς τότε διατί δέν ὑπογράφει, εἶπεν, ὅτι συμφωνεῖ μέ τό περιεχόμενον τῆς ἀποφάσεως, ὅμως ἀποφεύγει νά ἔλθη εἰς σύγκρουσιν μετά τοῦ Ἱερομ. Εὐθυμίου, ὁ ὁποῖος ὡς γνωστόν ἐναντιώνετο εἰς τόν χαρακτηρισμόν «ἀκαινοτόμητος ἐκκλησία».
Διά τόν Πειραιῶς Νικόλαον δέν ἐνθυμοῦμαι διατί δέν ὑπέγραψε. Μοῦ προεκάλεσε ὅμως ἀπορίαν καί διηρωτήθην πολλάκις: Νά ἦτο σκόπιμος ἡ μή ὑπογραφή τοῦ Νικολάου, ἤ ἔτσι παρεχώρησε ὁ Θεός, διότι ἤδη διά τοῦ Ἀπαλλακτικοῦ Βουλεύματος, (διά τό ὁποῖον ἐπανηγύριζε καί τό περιεχόμενον τοῦ ὁποίου οὐδέποτε τό ἀπεκάλυψε, μέχρις ὅτου τό ἀπεκάλυψαν οἱ Φλωρινικοί), εἶχεν ἐνταχθῆ μυστικῶς πλήν οὐσιαστικῶς εἰς τήν τάξιν τῶν παλαιοημερολογιτῶν οἰκουμενιστῶν, τῶν ὁποίων τούς στόχους ἐκ τοῦ ἀφανοῦς ἐξυπηρέτει, διό καί δέν ἤθελε νά τούς καταδικάση;
Πάντως δέν δικαιολογεῖται καί ἡ παντελής ἔλλειψις ἐκ μέρους του ἀκόμη καί στοιχειώδους εὐαισθησίας, νά ἐξηγήση τούς λόγους διά τούς ὁποίους δέν τήν ὑπέγραψε ἤ νά δηλώση τήν συμφωνίαν του πρός αὐτήν, ὅταν πρό δεκαετίας περίπου ἐδημοσιεύθη ἡ ἀπόφασις καί ἐτέθη θέμα μή ὑπογραφῆς του. Μήπως ἐσκεμμένως, διότι πλέον ἐθεωρεῖτο ὁ πλέον κατάλληλος διά νά ἐξυπηρετήση τά σχέδια καί τούς στόχους τοῦ παλαιοημερολογιτικοῦ Οἰκουμενισμοῦ;
ΠΡΑΞΙΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ 6/13.7.1983
Θέμα: Καταδίκη τοῦ παλαιοημερολογιτικοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
῾Η ῾Ιερά Σύνοδος τῆς ῾Ιεραρχίας τῆς ᾿Ακαινοτομήτου ᾿Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. ῾Ελλάδος ἐν τῇ συνεδρίᾳ Αὐτῆς τῆς 13-7-83 ἐπελήφθη τοῦ θέματος τοῦ λεγομένου "παλαιοημερολογιτικοῦ οἰκουμενισμοῦ" καί ΛΑΒΟΥΣΑ ΥΠ᾿ ΟΨΙΝ:
α) ῞Οτι ὁ λεγόμενος "παλαιοημερολογιτικός οἰκουμενισμός" διδάσκει διδασκαλίαν αὐτόχρημα αἱρετικήν, ἤτοι, ὅτι ἅπασαι αἱ ἀκολουθοῦσαι τό παλαιόν ἡμερολόγιον, ὁμάδες ἤ παρατάξεις συναποτελοῦσι καί ἀνήκουσι εἰς τήν Μίαν, ῾Αγίαν, Καθολικήν καί ᾿Αποστολικήν τοῦ Χριστοῦ ᾿Εκκλησίαν καί ὅτι ἐπιβάλλεται ἕνωσις αὐτῶν νοουμένη καί οἰκουμενιστικήν ἀντίληψιν καί οὐχί κατά τήν ᾿Ορθόδοξον ῾Ομολογίαν καί ᾿Εκκλησιολογίαν.
β) ῞Οτι ὁ "παλαιοημερολογιτικός οἰκουμενισμός" εἶναι καρπός καί συνέπεια τοῦ ἀντιχρίστου Οἰκουμενισμοῦ, τῆς παναιρέσεως τοῦ αἰῶνός μας, ὅστις ἐπιχειρεῖ διά τῶν κατατμήσεων καί διαιρέσεων καί τῆς ἐκκλησιολογικῆς συγχύσεως νά παραχαράξῃ τήν ᾿Ορθόδοξον ῾Ομολογίαν - ᾿Εκκλησιολογίαν καί νά εἰσαγάγῃ καί εἰς τήν ᾿Ακαινοτόμητον ᾿Εκκλησίαν τήν αἰρετικήν ταύτην διδασκαλίαν, ἵνα οὕτω πλήξῃ Αὐτήν.
γ) ῞Οτι ὁ αἰών, τόν ὁποῖον διανύομεν, εἶναι αἰών γενικῆς ἀποστασίας καί ἐκκλησιολογικῆς συγχύσεως, τήν ὁποίαν ἐδημιούργησεν ὁ ἀντίχριστος Οἱκουμενισμός, ἡ δέ κρισιμότης τῶν καιρῶν, ἀπαιτεῖ ἰδιαιτέρως συνεχῆ βίωσιν καί καθαράν ῾Ομολογίαν τῆς ᾿Ορθοδόξου Πίστεως καί διδασκαλίας τῆς ᾿Εκκλησίας τοῦ Χριστοῦ.
δ) ῞Οτι "τό τῆς ἐκλογῆς σκεῦος", ὁ θεῖος Παῦλος πᾶσιν ἡμῖν ἐντέλλεται: "Προσέχετε ἑαυτοῖς καί παντί τῷ ποιμνίῳ, ἐν ὧ ὑμᾶς τό Πνεῦμα τό ῞Αγιον ἔθετο ἐπισκόπους ποιμαίνειν τήν ᾿Εκκλησίαν τοῦ Θεοῦ, ἥν περιεποιήσατο διά τοῦ ἰδίου αἵματος", προαγορεύων, ὅτι "λῦκοι βαρεῖς μή φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου καί ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τούς μαθητάς ὀπίσω αὐτῶν" ἀναστήσονται ἐν μέσῳ τῆς τοῦ Θεοῦ ᾿Εκκλησίας, παρακελευόμενος γρηγορεῖν ἡμᾶς.
ε) ῞Οτι ἠγέρθησαν τινές λαλοῦντες διεστραμμένα, οἵτινες ἐπί ἀθετήσει τῆς ῾Ομολογίας καί ᾿Εκκλησιολογίας τῆς ῾Αγίας τοῦ Χριστοῦ ᾿Εκκλησίας καί ἐπί καταφρονήσει τῶν θείων καί ῾Ιερῶν Κανόνων καί ἐν γένει τῆς ῾Αγίας καί ῾Ιερᾶς Παραδόσεως κηρύττουσι γυμνῇ τῇ κεφαλῇ "παλαιοημερολογιτικόν Οἰκουμενισμόν", ἐπί ταραχῇ τῆς τῶν πιστῶν ὁμηγύρεως.
ΕΠΕΙΔΗ
ὁ "παλαιοημερολογιτικός οἰκουμενισμός" κατελέγχεται ὑπό τοῦ συντάγματος τῶν θείων καί ῾Ιερῶν Κανόνων καί εἶναι ξένον τι καί πολέμιον πρός τήν ᾿Ορθόδοξον ῾Ομολογίαν καί ᾿Εκκλησιολογίαν τῆς ᾿Εκκλησίας τοῦ Χριστοῦ.
ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ
μετά τῶν ἁγἰων καί Θεοφόρων Πατέρων ἡμῶν "ἀσπασίως τούς θείους καί ῾Ιερούς Κανόνας ἐνστερνιζόμενοι"
ΕΝ ΑΓΙΩ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΑΠΟΦΑΙΝΟΜΕΘΑ
Α' Καταδικάζομεν καί κατακρίνομεν τόν λεγόμενον "παλαιοημερολογιτικόν οἰκουμενισμόν", ὡς ξένον καί ἀλλότριον τῆς ᾿Ορθοδόξου ῾Ομολογίας καί ᾿Εκκλησιολογίας τῆς ῾Αγίας τοῦ Χριστοῦ ᾿Εκκλησίας.
Β'. ᾿Εν ἑνί στόματι καί μιᾷ καρδίᾳ ὁμολογοῦμεν καί διακηρύσσομεν, ὅτι ἡ Γνησία ᾿Ορθόδοξος ᾿Εκκλησία, ἡ οὕτως ἀποκληθεῖσα πρός διάκρισιν "ἀκαινοτόμητος", .η "᾿Εκκλησία τῶν Γ.Ο.Χ." εἶναι ἡ συνέχεια τῆς Μίας, ῾Αγίας, Καθολικῆς καάι ᾿Αποστολικῆς τοῦ Χριστοῦ ᾿Εκκλησίας, ἐξ ἧς ἀπεσχίσθησαν, ἀφ᾿ ἑνός μέν ἡ Καινοτόμος Νεοημερολογιτική ᾿Εκκλησία, διά τῆς εἰσαγωγῆς τῆς καταδεδικασμένης Παπικῆς Καινοτομίας, ἥτις εἰσήχθη ὡς Οἰκουμενισμός τό 1924, ἀφ᾿ ἑτέρου τά διάφορα παλαιοημερολογιτικά σχίσματα, ἅτινα ἐδημιουργήθησαν διά τῆς παραχαράξεως ὑπ᾿ αὐτῶν τῆς ῾Ομολογίας-᾿Εκκλησιολογίας τῆς ἀκαινοτομήτου ῾Αγίας τοῦ Χριστοῦ ᾿Εκκλησίας.
Γ᾿. Αὕτη ἡ ᾿Ορθόδοξος ῾Ομολογία-᾿Εκκλησιολογία διετυπώθη καί διεκηρύχθη ἀπό τοῦ 1924, διεκηρύχθη δέ καί Συνοδικῶς τό ἱστορικόν ἔτος 1935. Ταύτην καί ἡμεῖς διαφυλάσσομεν, κηρύσσομεν καί ὁμολογοῦμεν. "Οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω λαλοῦμεν, οὕτω κηρύσσομεν", τούς δέ ἀλλοτρίως φρονοῦντας, ἀλλοτρίους τῆς τοῦ Χριστοῦ ᾿Εκκλησίας κηρύσσομεν.
Δ'. ῾Ομοφώνως ἀποδοκιμάζομεν καί αἵρομεν ἐκφράσεις ἤ διατυπώσεις, αἱ ὁποῖαι ἀσχέτως ὑπό ποίας συνθήκας, ἤ ὑπό ποίων ἐγράφησαν, εἶναι ἀπαράδεκτοι ἐξ ὀρθοδόξου ἀπόψεως καί ξέναι πρός τήν ᾿Ορθόδοξον ῾Ομολογίαν καί ᾿Εκκλησιολογίαν, καί ὁρίζομεν, ὅπως τοῦ λοιποῦ, ἅτε παρεισφρύσασαι, εἴτε ἐξ ἀπροσεξίας, εἴτε διά τήν ἀνθρωπίνην ἀδυναμίαν, θωροῦνται μή γεγραμμέναι.
᾿Εν σωτηρίῳ ἔτει 1983, 13η ᾿Ιουνίου (Ε.Η.)
῞Επονται αἱ ὑπογραφαί:+ ῾Ο ᾿Αθηνῶν καί πάσης ῾Ελλάδος ᾿Ανδρέας. + ῾Ο Μεσσηνίας Γρηγόριος + ῾Ο ᾿Αττικῆς καί Μεγαρίδος Ματθαῖος + ῾Ο Βρεσθένης Λάζαρος + ῾Ο ᾿Αργολίδος Παχώμιος + ῾Ο Φθιώτιδος Θεοδόσιος + ῾Ο Σερβίων καί Κοζάνης Τῖτος Ὁ Ἀρχιγραμματεύς +῾Ιερομόναχος Κήρυκος Κοντογιάννης.
[ Home | Update Journal | Login/Logout | Search | Account | Site Map ]