Ο ΑΓ. ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ ΤΟΥ ΚΑΥΚΑΣΟΥ. 60 ΕΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΙΝ ΤΟΥ
Τήν 26ην Ἰουλίου 2008 συνεπληρώθησαν ἑξήκοντα (60) ἔτη ἀπό τῆς κοιμήσεως τοῦ ὁμολογητοῦ ἱερέως ἁγίου Θεοδοσίου τοῦ Καυκάσου, τόν ὁποῖον ὡς γνωστόν ἡ Μητρόπολίς μας ἰδιαιτέρως τιμᾶ. Ἡ σκέψις μας ἀπό καιρό ἦτο νά τιμηθῆ ἡ 60ή ἐπέτειος ἀπό τῆς κοιμήσεως τοῦ ἁγίου, μαζί μέ τήν ἐπίσης 60ή ἐπέτειο ἀπό τῶν χειροτονιῶν τοῦ ὁμολογητοῦ Ἱεράρχου Ματθαίου (1948-2008). λόγω ὅμως, τῶν ἐκκλησιαστικῶν γεγονότων αὐτοῦ τοῦ ἔτους (ἕνωσις μετά τῶν Ρουμάνων, χειροτονίαι τῶν Ἀρχιερέων Κένυας Ματθαίου, Κιέβου Σεραφείμ καί Κιτίου Παρθενίου εἰς Κύπρον), δέν ἠδυνήθημεν νά προγραμματίσωμεν αὐτήν τήν ἐκδήλωσιν. Ἐκεῖνο, ὅμως, τό ὁποῖον ἡμεῖς δέν ἠδυνήθημεν νά πράξωμεν, ἐμερίμνησαν φαίνεται οἱ Ἅγιοι τοῦ Θεοῦ.
Οὕτω τήν 26ην Ἰουλίου, 4 Ἀρχιερεῖς (Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς Κήρυκος, Βράντσεα Γερόντιος, Κιέβου Σεραφείμ καί Κιτίου Παρθένιος) καί 2 Ἱερεῖς ὁ π. Νικόλαος καί ὁ π. Μιχαήλ, (ἐκπροσωποῦντες καί τούς δύο ἄλλους Ἀρχιερεῖς, τόν Μπανκάου Κασσιανόν καί τόν Κένυας Ματθαῖον), εὑρέθημεν εἰς τά Καρπάθια ὅρη, διά τόν ἐνθρονισμόν τοῦ Μητροπολίτου Κιέβου Σεραφείμ. Ἐκεῖ, εἰς τά Καρπάθια, ἐτελέσαμεν ἐκτός ἀπό τόν ἐνθρονισμόν καί τά Ἐγκαίνια τοῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Παντελεήμονος, ἑωρτάσαμεν καί τήν ἐπέτειον τῶν 1020 ἐτῶν ἀπό τοῦ ἐκχριστιανισμοῦ τῶν Ρώσων, καί δίχως κανένα προγραμματισμόν ἐτιμήθη καί ἡ μνήμη τοῦ ὁσίου πατρός Θεοδοσίου. Διότι ἡ 26η τοῦ Ἰουλίου εἶναι ἡ ἡμέρα τῆς κοιμήσεώς του.
Ἀλλά καί κατά τήν συνεδρίασιν τῶν Ἀρχιερέων, ἡ ὁποία ἦτο κατ’ οὐσίαν μία Πανορθόδοξος Σύνοδος, (ἐφ’ ὅσον συμμετεῖχον οἱ ἁπανταχοῦ γνήσιοι Ὀρθόδοξοι Ἀρχιερεῖς), ἐγένετο ἀναφορά εἰς τούς τρεῖς νέους ὁμολογητάς (τόν ἅγιον Ἰωάννην τόν Ρουμάνον πού ἀσκήτευσεν εἰς τά Ἱεροσόλυμα καί μετά τήν εἰσαγωγήν τοῦ Ἡμερολογίου δέν ἐπεκοινώνει μέ κανέναν παρά μόνον μέ τούς Ρουμάνους Ὀρθοδόξους, ἐνῶ εἰς τούς ἐπερωτῶντας αὐτόν περί Ὀρθοδοξίας ἔλεγε «ἄν θέλετε καθαράν Ὀρθοδοξίαν νά πᾶτε εἰς τούς Ἐπισκόπους τοῦ Ματθαίου», τόν ἅγιον Θεοδόσιον τόν Καυκάσου καί τόν Ὁμολογητήν Ματθαῖον Ἀθηνῶν). Ἀπό μαρτυρίες πού κατετέθησαν καί προέκυψαν κατά τήν συζήτησιν, οἱ τρεῖς οὗτοι νέοι Ὁμολογηταί τῆς Ὀρθοδοξίας, τήν πρώτην δεκαετίαν τοῦ αἰῶνος ἦσαν συνασκούμενοι εἰς τούς Ἁγίους Τόπους, ἐνῶ μετά τήν ἡμερολογιακήν καινοτομίαν, δέν εἶχον καμμίαν κοινωνίαν μετά κακοδόξων, ἐνῶ ἠγωνίζοντο κάτω ἀπό τήν ἰδίαν Ὁμολογίαν Πϊστεως, καί εἶχον πνευματικήν κοινωνίαν βάσει τῆς ἰδίας Ὁμολογίας Πϊστεως των, ἔστω καί ἄν εὑρίσκοντο μακράν ὁ ἕνας ἀπό τόν ἄλλον.
Ἐκεῖ, ἀκριβῶς, εἰς τά Καρπάθια ὅρη, μέ τήν παρουσίαν ὅσων Οὐκρανῶν, Ρώσων, Ρουμάνων, Ἑλλήνων καί Κυπρίων ἠδυνήθησαν νά παρευρεθοῦν, ΕΤΙΜΗΘΗ ἡ ἐπέτειος τῶν 60 ἐτῶν ἀπό τῆς κοιμήσεως τοῦ ὁμολογητοῦ ἱερέως Θεοδοσίου. Κατά τήν θείαν Λειτουργίαν ἐγένετο καί σύντομος ἀναφορά εἰς τό ὁμολογιακόν ἔργον τοῦ ἁγίου καί ἰδιαιτέρως εἰς τό λεχθέν ὑπ’ αὐτοῦ εἰς τούς πιστούς τῶν Κατακομβῶν: "Ἀπό τούς Ἕλληνες πήραμε τήν Ἀποστολική Διαδοχή, ἀπό αὐτούς θά τήν ξαναπάρουμε", πράγμα τό ὁποῖον ἔγινε πραγματικότης ἐν ἔτει 2008 μέ τήν χειροτονίαν τοῦ Ἐπισκόπου Κιέβου Σεραφείμ.
Εἴθε νά πρεσβεύη δι’ ὅλους μας, διά νά συνεχίζωμεν καί εἰς τάς δυσκόλους αὐτάς περιστάσεις, τό ὁμολογιακόν ἔργον, τό ὁποῖον ἠργάσθη ὁ ἴδιος, καί εἰς τό ὁποῖον μέχρι τέλους ἦτο πιστός καί ἀφοσιωμένος. ΑΜΗΝ.
[ Home | Update Journal | Login/Logout | Search | Account | Site Map ]