ΠΕΡΙ ΑΛΗΘΟΥΣ ΣΥΝΟΔΟΥ (ΥΠ’ ΟΨΙΝ ΤΩΝ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ)
Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΙΣΤΙΣ ΚΑΘΙΣΤΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΞΙΟΝ ΝΑ ΣΥΓΚΑΤΑΡΙΘΜΗΘΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ "Οὐ γἀρ οἷόν τε συνόδῳ συναριθμηθῆναι τούς περί τήν πίστιν ἀσεβοῦντας". Η ΕΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΙ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ 1724 ΛΕΓΕΙ ΟΤΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΟΠΟΥ ΑΠΕΣΚΙΡΤΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ. ΟΥΤΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΝΑ ΟΝΟΜΑΖΩΝΤΑΙ. ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΑΤΑ ΨΩΡΙΩΝΤΑ ΚΑΙ ΜΕΛΗ ΣΕΣΗΠΟΤΑ. "᾿Εκεῖνοι ὁποῦ ἀποσκιρτήσουσιν ἀπό τήν εὐσέβειαν καί ἀφήσουσι μέν τά πάτρια καί ὀρθά τῆς πίστεως ἡμῶν δόγματα καί τάς κοινάς παραδόσεις τῆς ᾿Εκκλησίας, περιπέσωσι δέ καί ἐξολισθήσωσιν εἰς νεωτερισμούς καί ἀλλοκότους ὑπολήψεις καί ἔθη ἑτερόδοξα, καί παραχαράξωσι καί νοθεύσωσι τήν τῆς εὐσεβείας ἀλήθειαν, οἱ τοιοῦτοι οὔτε πλέον εἶναι, οὔτε ὀνομάζονται τῇ ἀληθείᾳ χριστιανοί, ἀλλ' ὡς ἑτερόδοξοι καί νεωτερισταί ἐκκόπτονται καί χωρίζονται τῆς ἐκκλησιαστικῆς καί χριστιανικῆς ὁλομελείας, καί τῆς ἱερᾶς μάνδρας ἐκβάλλονται, ὡς πρόβατα ψωριῶντα καί μέλη σεσηπότα" (Σύνοδος ἐν Κων)λει 1724, Μάνσι 37,209). ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΚΟΥΩΜΕΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ. ΔΙ ΑΥΤΗΣ ΛΑΛΕΙ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ. Ο ΑΝΤΙΦΕΡΟΜΕΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΕΝΑΝΤΙΩΝΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ. ΥΠΑΚΟΗ ΟΜΩΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΥΠΑΚΟΗΝ ΕΙΣ ΕΔΙΔΑΞΑΝ ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ, ΕΙΣ ΟΣΑ ΠΑΡΕΛΑΒΟΝ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΑΡΕΔΩΚΑΝ ΟΙ ΘΕΟΦΟΡΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ, ΕΙΣ ΟΣΑ ΕΔΟΓΜΑΤΙΣΑΝ ΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΑΙ ΣΥΝΟΔΟΙ. "Οὐδείς δύναται νά ἐναντιωθῇ εἰς τάς Οἰκουμενικάς Συνόδους, μένων εὐσεβής καί ὀρθόδοξος... ῾Ο γάρ ἀντιφερόμενος εἰς αὐτάς καί ἀντιπίπτων εἰς αὐτό ἀντιφέρεται καί ἀντιπίπτει τό Πνεῦμα τό ῞Αγιον, τό λαλοῦν διά τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων, καί αἱρετικός καί ἀναθεματισμένος γίνεται... Τί λέγω αἱρετικός; ὡς ἐθνικός καί ἀσεβής λογίζεται ὁ παρακούων τῆς ᾿Εκκλησίας, ἧς πρόσωπον ἐπέχει ἡ Οἰκουμενική Σύνοδος. "᾿Εάν γάρ, φησίν ὁ Κύριος, καί τῆς ᾿Εκκλησίας παρακούσῃ, ἔστω σοι ὥσπερ ὁ ἐθνικός καί ὁ τελώνης, ἐπειδή ἡ ὑστάτη ψῆφος καί κρίσις τῆς ᾿Εκκλησίας ἡ Οἰκουμενική ἐστί Σύνοδος" (Πηδάλιον σελ. 120). Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΝ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΟΝ ΚΡΙΤΗΡΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΟΡΕΙΑΣ "Πίστιν ἡμεῖς οὔτε παρ᾿ ἄλλων γραφομένην ἡμῖν νεωτέραν παραδεχόμεθα, οὔτε αὐτοί τά τῆς ἡμετέρας διανοίας γεννήματα παραδιδόναι τολμῶμεν, ἵνα μή ἀνθρώπινα ποιήσωμεν τά τῆς εὐσεβείας ρήματα· ἀλλ᾿ ἅπερ παρά τῶν ἁγίων Πατέρων δεδιδάγμεθα, ταῦτα τοῖς ἐρωτῶσιν ἡμᾶς διαγγέλλομεν" (Μ. Βασιλείου, Π. 32,588). Σύντομον σχόλιον ἐπί τῶν ἀνωτέρω: Ἀπευθυνόμεθα εἰς τούς πρώην ἀδελφούς καί συλλειτουργούς μας Νικολαϊτας καί τούς λέγομεν. Ἀγαπητοί. Μόνον ἡ ἀληθινή πίστις, δίδει τό προνόμιον εἰς κάποιον νά συναριθμεῖται εἰς τήν ἀληθινήν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας. Μόνον ἡ καθαρά Ὁμολογία καί ἡ ἀνόθευτος καί ἀδιάκοπος Ἀποστολική Διαδοχή, δίνει τό δικαίωμα εἰς τόν Ἐπίσκοπον νά μετέχει τῆς ἀληθινῆς καί πραγματικῆς Συνόδου, αὐτῆς ἡ ὁποία ἐκφράζει «ἀκαινοτομήτως καί ἀμειώτως» τήν ἀκαινοτόμητον γνησίαν Ὀρθόδοξον τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίαν. Μόνον ἡ καθαρά Πίστις δίδει καί εἰς τόν λαϊκόν τόν χαρακτηρισμόν τοῦ «γνησίου» μέλους τῆς Ἐκκλησίας. Διότι, κατά τήν Ζ΄ Οἱκουμενικήν Σύνοδον, μόνον ἐάν γνησίως καί ἀκαινοτομήτως φυλάττομεν πάντα τά τῆς Πίστεως, εἴμεθα γνήσιοι τῆς Ἐκκλησίας υἱοί τε καί μέτοχοι». Οἱ περί τήν πίστιν ἀσεβοῦντες, δηλαδή ὅσοι παρεξέκκλιναν δέν δύνανται νά «συγκαταριθμηθοῦν» εἰς τήν Ἱεράν Σύνοδον, δέν ἀποτελοῦν, ὅσον καί ἄν προσπαθοῦν, τήν «ἁγίαν καί Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας», δέν μποροῦν νά ἐκφράζουν καί νά ἐκπροσωποῦν τήν ἀκαινοτόμητον γνησίαν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν τοῦ Χριστοῦ. Καταντοῦν «ἀσεβεῖς», ὅπερ σημαίνει ὅτι ἐναντιώνονται εἰς τό «μέγα τῆς εὐσεβείας μυστήριον» καί ἀπαρνοῦνται τήν ὁδόν τῆς σωτηρίας. Αὐτά εἴδομεν νά συμβαίνουν εἰς σᾶς, ἀγαπητοί, κατ’ἐξακολούθησιν, καί ἀπό δεκαετίας, καί παρ’ ὅλον ὅτι τά κατηγγείλαμεν, σεῖς περιφρονήσατε τά πάντα καί κατελύσατε καί τήν Κανονικήν τάξιν καί ὁδηγήσατε ἑαυτούς καί τούς περί ὑμᾶς «εἰς ἀθεωτάτην μεταστοιχείωσιν». Αὐτός εἶναι ὁ λόγος πού σᾶς ἀπεκηρύξαμεν, ἀγαπητοί, αὐτή εἶναι ἡ αἰτία πού καθηκόντως διεγράψαμεν τά ὀνόματά σας ἀπό τά δίπτυχα τῆς Ἐκκλησίας, διότι δέν ἀνήκετε πλέον εἰς αὐτήν. Ὅπως σᾶς ἐδήλωσα ἐπανειλημμένως, «ἐξῆλθον ἐκ μέσου ὑμῶν», ἵνα μή ἐξέλθω μεθ’ ὑμῶν ἐκ τῆς σωστικῆς Κιβωτοῦ. Ἀγαπητοί, ἡ Ἱερά Σύνοδος, ἡ ὁποία ἐκφράζει τήν Γνησίαν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν εἶναι ΜΙΑ, ὅπως ΜΙΑ εἶναι ἡ Ἐκκλησία, ΕΙΣ εἶναι ὁ Χριστός. Δέν ὑπάρχουν πολλαί Ἱεραί Σύνοδοι, ὅπως δέν ὑπάρχουν πολλαί Ἐκκλησίαι. Μία εἶναι ἡ ἀληθινή Σύνοδος, αὐτή πού ὁμολογεῖ καί κηρύττει τήν ἀλήθειαν, ἔστω καί ἄν «διώκεται εἰς τά ὅρη», ἔστω καί ἄν δέν ἔχει τήν κοσμικήν δύναμιν, ἔστω καί ἄν εἶναι ὀλίγοι αὐτοί πού τήν ἀκολουθοῦν. ‘Αλήθεια, ἐσεῖς, μετά ἀπό τόσες ἀσέβειες περί τήν πίστιν, μετά ἀπό τόσες βλασφημίες ἐπί τῆς ὁμολογίας καί τῆς , Ἐκκλησιολογίας, μετά ἀπό τόσες προδοσίες τῆς Ἀποστολικῆς σας Διαδοχῆς, μετά ἀπό τήν τόσην μεταστοιχείωσιν τήν ὁποίαν ἐπί δεκαετίαν καταγγέλλομεν, πῶς μπορεῖτε νά ἐμφανίζεσθε ὡς ἡ Ἱερά Σύνοδος. Δέν σᾶς προβληματίζει αὐτό πού πολλάκις, πρός ἔλεγχον καί σωφρονισμόν σας βεβαίως καί πρός ἐπίγνωσιν τῆς καταστάσεώς σας, σᾶς κατηγγείλαμεν, ὅτι κινδυνεύετε νά καταντήσατε ὄχι ἁπλῶς μία «ἀντισύνοδος», ἡ ὁποία ἀντιποιεῖται τήν ἀληθινήν Σύνοδον, ἀλλά μία «ληστρική σύνοδος», ὅπως τόσες ἄλλες πού πέρασαν στήν ἱστορία, ἤ ὅπως χαρακτηριστικά λέγει ὁ ἅγιος Φώτιος διά τούς αἱρετικούς πού ἀναθεμάτισε ἡ Ε΄ Οἰκουμενική Σύνοδος «ΠΟΝΗΡΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΚΕΦΑΛΟΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΚΑΙ ΣΥΜΜΟΡΙΑ»;. Καί πρφοσοχή ποτέ δέν ἐθεωρήθησαν ταῦτα ὡς συκοφαντία, ἀλλά μία διαπίστωσις τῆς πραγματικῆς καταστάσεώς των. Προβληματισθεῖτε, ἀγαπητοί, συνέλθετε. Ὁ καιρός οὗτος, καθ’ ὅν διώκεται πανταχόθεν ὁ Χριστός, εἶναι καιρός ἀγῶνος, ὅπως ἔλεγε ὁ ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, εἶναι καιρός ὁμολογίας καί πίστεως. Ἡ ἀληθής καί ἀκαινοτόμητος γνησία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, τήν ὁποίαν σήμερον ὀρθοδόξως ἐκφράζει ἡ Σύνοδος τῶν Ὀρθοδόξων Μητροπολιτῶν τῆς ἁπανταχοῦ Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, σᾶς περιμένει....
[ Home | Update Journal | Login /Logout | Search | Account | Site Map ]