ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ([info]kirykos) wrote,
@ 2009-02-26 05:58:00

ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ
«ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΟΤΗΤΟΣ
ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ Β΄στην ρωσική διαδικτυακή πύλη θρησκευτικών ειδήσεων www.portal-credo.ru»

Ἡ Συνέντευξις ἐδόθη εἰς τήν Ὄλγα Μιτρένινα τήν 16.7.2002. Εἶναι χρήσιμο νά τήν μελετήσουμε, ἐν συνδυασμῶ καί μέ ἄλλα ντοκουμέντα, ἐκφράζονται δι’ αὐτῶν, ὅσον ἄριστα οἱ ἀπ’ ἀρχῆς στόχοι τοῦ Παλαιοημερολογιτικοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Ὑπάρχουν πολλά χαρακτηριστικά ντοκουμέντα, τά ὁποῖα ἀποκαλύπτουν τούς στόχους καί τά σχέδια τοῦ Νεοημερολογιτικοῦ καί Παλαιοημερολογιτικοῦ Οἰκουμενισμοῦ διά τήν «λύσοιν τοῦ παλαιοημερολογιτικοῦ», ἤτοι «ἕνωσις ὅλων ὑπό τόν Χρυσόστομο Κιούση καί ἀναγνώρισις ἀπό τό Κράτος μέ παράλληλον τήν ἄμεσον ἤ ἔμμεσον ὑπαγωγήν ὅλων τῶν παλαιοημερολογιτῶν ὡς δεκατριμεριτῶν ὑπό τόν Νεοημερολογιτισμόν». Ἐξ αὐτῶν ἐπιλέγομεν ὡρισμένα, τά ὁποῖα ἔχομεν πρόχειρα εἰς τήν μνήμην μας:
Πρῶτον: Ἔχομεν εἰς τό Ἀρχεῖον, ἐπιστολήν μεταξύ Φλωρινικῶν, ἀπό τό ἔτος 1992, ἐκ τῆς ὁποίας πληροφορούμεθα τούς στόχους τοῦ παλαιοημερολογιτικοῦ Οἰκουμενισμοῦ στήν νέα του φάσι, ἤτοι τήν ὑπαγωγή ὅλων τῶν παλαιοημερολογιτῶν ὑπό τόν Χρυσόστομο Κιούση καί ἀναγνώρισι ἀπό τό Κράτος. Ἡ ἐπιστολή αὕτη – ντοκουμέντο τῆς ἐποχῆς ἐκείνης, ἔχει δημοσιευθεῖ εἰς τήν «’Ενημέρωσιν».
Δεύτερον: Ἐπίσης ἔχομεν εἰς τό Ἀρχεῖον καί τήν πρός τήν «Μαρτυρικήν Ἐκκλησίαν τῶν Κατακομβῶν Διακήρυξιν Ὀρθοδόξου Ὁμολογίας» ἐν ἔτει 1994 τοῦ Φλωρινικοῦ Ἀρχιεπισκόπου κ. Χρυσοστόμου Κιούση, ὅπου ὁμιλεῖ περί «κορμοῦ» εἰς τόν ὁποῖον ὀφείλουν νά ἐνταχθοῦν ἅπαντες. Τοῦτο ἐν συνδυασμῶ καί μέ τήν τότε ἐπίσκεψίν του εἰς τόν Ππρόεδρον τῆς Δημοκρατίας.
Τρίτον: Ὑπάρχουν ἐπίσης τά ἐν ἔν ἔτει 1997 -1998 κυκλοφορήσαντα ἀνώνυμα τοῦ Βασιλείου Σακκᾶ, περί τοῦ ὅτι μετά τήν ἕνωσι μέ τούς Ρώσους καί τήν «χειροθεσία» τοῦ 1971 «δέν ὑπάρχει διαφορά εἰς τήν Ἀποστολική Διαδοχή μεταξύ Ματθαιϊκῶν καί Φλωρινικῶν» καί δέν μποροῦν «οἱ Ματθαιϊκοί» νά ἰσχυρίζωνται ὅτι «ὑποστασιάζουν τήν Ἐκκλησία». Τά ἀνώνυμα ταῦτα σχολιάζονται εἰς τό «Γνώσεσθε τήν ‘Αλήθειαν».
Τέταρτον: Ἐν ἔτει 2001 ὁ τότε νεοημερολογίτης Ἀρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος ἐδώλησεν, καί ὑπάρχει ἔγγραφον μαρτυρία περί τούτου, ὅτι «μέ τούς Φλωρινικούς τά ἔχει εὕρει διά τήν ἕνωσιν = ὑποταγήν, μέ τούς Ματθαιϊκούς ὑπάρχει πρόβλημα, διότι παρεμβάλλουν ἐμπόδια ὁ Κήρυκος καί ὁ Γκουτζίδης».

Ἀκολουθεῖ ἡ παρατιθεμένη συνέντευξις τοῦ Φλωρινικοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Κιούση ἐν ἔτει 2002, εἰς τήν ὁποίαν ὑπάρχει καί ὀλίγη κριτική κατά τοῦ κ. Χριστοδούλου «διά τήν τιμήν τῶν ὅπλων»:

1.
«Παρακαλώ πείτε μας για την παρούσα κατάσταση της Εκκλησίας σας: πόσες επαρχίες, Μοναστήρια και Ενορίες έχετε και σε ποιες χώρες;

Τα στατιστικά στοιχεία τα οποία ζητείτε θα τα βρείτε αναλυτικά στον ετήσιο ημεροδείκτη που εκδίδει η Ιερά ημών Σύνοδος. Περιληπτικά, μπορώ να σας πω ότι η Ιερά ημών Σύνοδος διαθέτει 10 Αρχιερείς στην Ελλάδα και δύο στην Αμερική. Υπό την Ιερά ημών Σύνοδο υπάρχουν περίπου 180 ενορίες και 85 μοναστήρια που εξυπηρετούνται από περίπου 145 κληρικούς στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό. Στο εξωτερικό έχουμε παρουσία στην Β. Αμερική και σε κάποιες Ευρωπαϊκές χώρες. Οι κληρικοί μας δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του ποιμνίου μας και πολλοί εξ αυτών εξυπηρετούν περισσότερες από μία ενορίες.

2
Έχετε επαφές με άλλες Γνήσιες Ορθόδοξες Εκκλησίες;

Είμασταν σε διάλογο με την Ρωσική Εκκλησία της Διασποράς. Μετά το σχίσμα που επισυνέβη στους κόλπους της δεν υπάρχει καμμία πρόοδος και τηρούμε στάση αναμονής μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση.
Ο Θεολογικός διάλογος με τους Ματθαϊικούς διεκόπη λόγω επίσης δικών τους εσωτερικών προβλημάτων.


3
Ποια είναι η διαφορά σας από τις άλλες Ελληνικές Εκκλησίες Γ.Ο.Χ.; Θα μπορούσατε παρακαλώ να μας εξηγήσετε τους λόγους του πρόσφατου χωρισμούς σας με την Σύνοδο του Μητρ/του Καλλινίκου; Βλέπετε κάποια πιθανότητα επανενώσεως μαζί τους;

Δεν υπάρχουν άλλες τοπικές Εκκλησίες στον ίδιο χώρο. Εμείς αποτελούμε την Εκκλησία των ΓΟΧ Ελλάδος εκ της οποίας αποκόπησαν οι Ματθαϊικοί, οι Αυξεντιανοί, οι Κυπριανίτες και οι περί τον Καλλίνικον Χανιώτην.
Με τους Ματθαϊικούς δεν έχουμε ουσιαστική διαφορά σε θέματα πίστεως. Υπάρχει – κατά τη γνώμη μου – μόνον διαφορά νοοτροπίας. Εμείς τους βλέπουμε με συμπάθεια αλλά το κακό είναι ότι εκείνοι δεν κάνουν το ίδιο και έχουν πολύ φανατισμό. Μετά την μεταξύ τους διάσπαση έχουν αποδυναμωθεί πάρα πολύ και δεν νομίζω ότι έχουν μέλλον.
Με τους Κυπριανίτες έχουμε διαφορά σε θέματα εκκλησιολογικά. Καταδικάζουμε την θεωρία της "Μητέρας Εκκλησίας", όπως θεωρεί ο Κυπριανός και οι περί αυτόν την Νεοημερολογίτικη Εκκλησία. Οι Κυπριανίτες δεν έχουν ουσιαστική επιρροή στην Ελλάδα. Το πλήρωμά τους είναι νεοημερολογίτες. Έχουν όμως καλές "Δημόσιες σχέσεις" κάτι στο οποίο εμείς υστερούμε.
Οι Αυξεντιανοί στην Ελλάδα έχουν πολυδιασπασθεί και τα υπολείμματά τους τείνουν προς εξαφάνιση.
Οι περί τον Καλλίνικον Χανιώτην τον εν Λαμία είναι μια άλλη περίπτωση. Απεσχίσθησαν από την Εκκλησία μας το 1995, δίχως να υπάρχει καμμία δογματική διαφορά. Στην αποκήρυξή τους οι τότε 6 Αρχιερείς επικαλέσθησαν δύο ζητήματα: τον τρόπο της εκδίκασης της υποθέσεως του τότε Θεσσαλονίκης Ευθυμίου για κανονικά παραπτώματα και την αναψηλάφιση της υποθέσεως των Παϊσίου – Βικεντίου οι οποίοι είχαν αποκηρύξει στην Εκκλησία μας προσχωρώντας στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και επέστρεψαν κάτω από βεβιασμένες συνθήκες. Αυτά ήταν τα αίτια της αποσχίσεως τους 1995 και η Σύνοδος τούς καθήρεσε. Ο Θεός όμως απεδοκίμασε τους αποστάτας με αποτέλεσμα να πολυδιασπασθούν. Δύο εξ αυτών, οι Μητροπολίτες Χίου Στέφανος και Ευρίπου Ιουστίνος, επέστρεψαν εν μετανοία και εγένετο δεκτοί από την Εκκλησία, αποκατεστάθησαν και είναι μέλη της Ι. Συνόδου μας.
Άλλοι δύο, ο Παϊσιος κ Βικέντιος επρόδωσαν την ομολογία τους και προσεχώρησαν στο Πατριαρχείο Κων/λεως δεχόμενοι μάλιστα αναχειροτονίαν. Και τούτο σημείο της αποδοκιμασίας και εγκαταλείψεως του Θεού.
Οι εναπομείναντες δύο, ο Καλλίνικος Χανιώτης και Ευθύμιος Ορφανός προέβησαν σε χειροτονίες και συνέστησαν αντισύνοδο και αντιεκκλησία. Περισυνέλεξαν κάθε άτακτο κληρικό για να εμφανίσουν δήθεν κάποια δύναμη. Ουσιαστικώς έχουν ελάχιστους οπαδούς και γι' αυτό στον ετήσιο ημεροδείκτη τους συμπεριλαμβάνουν και όλες τις δικές μας ενορίες και Μοναστήρια για να μη φανεί η μικρή τους δύναμη.
Όσον αφορά το θέμα της "επανενώσεως" όπως λέτε εμείς δεν το θέτομε έτσι. Η Εκκλησία μας δεν είναι χωρισμένη. Όποιος έφυγε από την σκέπη της μπορεί να γυρίσει εν μετανοία. Η θύρα της μετανοίας παραμένει πάντα ανοικτή.

4
Ποια είναι η γνώμη σας για την παρούσα κατάσταση της Ρωσικής Ορθοδοξου Εκκλησιας της Διασποράς(Ρ.Ο.Ε.Δ.) και της (Ρωσικής Ορθοδοξου Αυτονόμου Εκκλησιας (Ρ.Ο.Α.Ε.); Νομίζετε ότι υπάρχει εκπροσώπηση της Γν. Ορθοδοξίας στην Ρωσία;

Έχομε την πεποίθηση ότι μετά την επιβολή του Κομμουνισμού στη Ρωσία η Γνησία Ορθοδοξία της Ρωσίας εκπροσωπείτο από την Ρ.Ο.Ε.Δ. στο Εξωτερικό και από την Εκκλησία των κατακομβών στην Ρωσία. Τα τελευταία 15 έτη η κατάσταση έχει περιπλακεί πάρα πολύ και επικρατεί μεγάλη σύγχυση. Εμείς εδώ στην Ελλάδα, έχοντας τόσα προβλήματα να αντιμετωπίσουμε δεν ασχοληθήκαμε όσο ίσως θα έπρεπε με την έρευνα των καταστάσεων στον χώρο της Ρωσίας. Γι' αυτό δεν μπορούμε να δώσουμε κατηγορηματική απάντηση στο ερώτημά σας αυτό. Γι' αυτό που είμαστε βέβαια είναι ότι στην Ελλάδα η Γνήσια Ορθοδοξία εκπροσωπείται από Εκκλησία μας. Πέραν τούτου δεν μπορούμε να πούμε τίποτε.

5
Οι εκκλησίες της "Παγκοσμίου Ορθοδοξίας" τώρα αποσύρουν τη συμμετοχή τους από την Οικουμενική Κίνηση. Αρκετές επίσημες εκκλησίες έχουν ήδη αποχωρήσει από το Π.Σ.Ε.. Το Πατριαρχείο Μόσχας επίσης προετοιμάζεται για το ίδιο βήμα. Μήπως αυτό μας επιτρέπει να πούμε ότι η Παγκόσμια Ορθοδοξία εισέρχεται σε μία αργή διαδικασία απεμπλοκής από την αιρετική της πίστη και σταδιακής αυτοκαθάρσεως;

Το ερώτημά σας είναι υποθετικό. Εμείς δεν έχουμε τις ενδείξεις για να είμαστε τόσο αισιόδοξοι. Είθε να επέστρεφαν όλοι στη γνήσια Ορθοδοξία. Θα ήτο μεγάλη χαρά για εμάς. Όσον αφορά την διαδικασία της αυτοκαθάρσεως για την οποία ομιλείτε, η γνώμη μας είναι ότι αν οι επίσημες Ορθόδοξες Εκκλησίες επέστρεφαν στην Γνησία Ορθοδοξία η κανονική τους αποκατάσταση θα έπρεπε να γίνει δια μίας Πανορθοδόξου Συνόδου η οποία θα εδικαίωνε τους Ομολογητάς της πίστεως και στην οποία θα συμμετείχε το σύνολον (ει δυνατόν) των Ορθοδόξων Επισκόπων των διακρατησάντων τας παραδόσεις και με τη συμμετοχή των μετανοούντων Αρχιερέων, οι οποίοι ενώπιον των πρώτων θα δήλωναν την μεταμέλειά τους, όπως οι Εικονομάχοι στην 7η Οικουμενική Σύνοδο.

6
Πόσο πιθανός είναι, κατά την γνώμη σας, ένας χωρισμός μεταξύ Πατριαρχείου Μόσχας και Οικουμενικού Πατριαρχείου; Θα ήταν κάτι τέτοιο χρήσιμο για την Ορθοδοξία;

Και αυτό το ερώτημα είναι υποθετικό. Εάν όμως το σχίσμα γινόταν για θέματα πίστεως, δηλαδή για την επιστροφή στην Γνησία Ορθοδοξία και την αποκήρυξη του Οικουμενισμού, ασφαλώς θα ήταν θετικό για την Ορθοδοξία. Δεν βλέπουμε όμως κάτι τέτοιο στον ορίζοντα.

7
Ο νυν επικεφαλής των νεοημερολογιτών της Ελλάδος αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είναι γνωστός ως "συντηρητικός". Μήπως αυτό επηρεάζει τη δημοτικότητα των νεοημερολογιτών στην Ελλάδα και προκαλεί μείωση των Παλαιοημερολογιτών;

Οι πληροφορίες σας μάλλον δεν είναι ακριβείς. Ο Χριστόδουλος δεν θεωρείται "συντηρητικός" ούτε από τους νεοημερολογίτες. Απεναντίας θεωρείται "εκσυγχρονιστής" που θέλει να επιβάλει λειτουργικές καινοτομίες, και που αναγνώρισε τον Πάπα ως Επίσκοπον Ρώμης υποδεχόμενος αυτόν στην Αθήνα. Οι συντηρητικοί νεοημερολογίτες τού ασκούν μεγάλη κριτική, πρωτοστατούντων δύο ιερέων – καθηγητών Πανεπιστημίου: του π. Γεωργίου Μεταλληνού και του π. Θεοδώρου Ζήση.
Δεν γνωρίζουμε κάποιον παλαιοημερολογίτη ο οποίος να έγινε νεοημερολογίτης ελκόμενος από την επιρροή του κ. Χριστόδουλου! Κάθε άλλο μάλιστα.

8
Τι σκέπτεσθε για την διαδικασία ενσωματώσεως της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Τι πνευματικούς κινδύνους εγκυμονεί αυτή η διαδικασία για τους Γ.Ο.Χ..

Ο κίνδυνος της εκκοσμικεύσεως εγκυμονεί πάντοτε είτε εντός είτε εκτός της Ευρωπαϊκής Ενώσεως. Η προσπάθειά μας έγκειται στην εμπέδωση του υγιούς φρονήματος στους πιστούς. Όταν οι πιστοί είναι εμβολιασμένοι με τα πνευματικά αντισώματα της Γνησίας Ορθοδοξίας, όταν είναι ζώντα μέλη της Εκκλησίας τότε μπορούν να αντέξουν σε οποιοδήποτε νοσογόνο περιβάλλον. Την ψυχή μας δεν μπορεί να την πειράξει κανείς, αν δεν την προδώσουμε οι ίδιοι. Χρειάζεται λοιπόν πνευματική εγρήγορση».

Δέν χρειάζονται σχόλια

Δέν χρειάζονται σχόλια καί ἐπ’ αὐτῆς τῆς συνεντεύξεως, διότι καί μέσω αὐτῆς γίνεται σαφές ὅτι ὁ παλαιοημερολογιτικός φλωρινικός οἰκουμενισμός κινεῖται εἰς τά πλαίσια τῆς «λύσεως τοῦ παλαιοημερολογιτικοῦ», ὅπως τήν ἐπρότεινε καί ἐν πολλοῖς τήν προώθησε ὁ ἀποθανών Χριστόδουλος. Εἰς τά ἴδια πλαίσια κινεῖται καί ἡ σχισματοαιρετική πλέον καί βλάσφημος ὁμάς τῶν Νικολαϊτῶν, οἱ ὁποῖοι μάλιστα ἐμμένουν καί μέχρι σήμερον εἰς τήν βλασφημίαν τοῦ Παχωμίου ὅτι «ὅλοι ἐχειροτονήθημεν παρά χειροθετημένων», διαθέτουν δέ ὑπέρ αὐτῶν τό 54/76 Ἀπαλλακτικόν Βούλευμα τοῦ Πλημμελειοδικείου Πειραιῶς καί τό νεώτερον αὐτοῦ 46/91 τῆς Δράμας, διά τῶν ὁποίων οἱ Ματθαιϊκοί ‘Επίσκοποι Κάλλιστος καί Ἐπιφάνειος θεωροῦνται ἕνα προσάρτημα εἰς τούς Φλωρινικούς. Αὐτός εἶναι καί ὁ βασικός λόγος, (πέραν τῶν πολλῶν ἄλλων αἱρετικῶν καί βλασφήμων φρονημάτων τοῦ Πειραιῶς καί τῆς παντελοῦς καταλύσεως τοῦ Συνοδικοῦ θεσμοῦ καί τῆς ἐν γένει Κανονικῆς Τάξεως) διά τόν ὁποῖον ἡμεῖς ὁ Μητροπολίτης Κήρυκος τούς ἀπεκήρύξαμεν καί διεγράψαμεν τά ὀνόματα αὐτῶν ἀπό τά Δίπτυχα τῆς Ἐκκλησίας, ἤτοι «ἐξήλθομεν ἐκ μέσου αὐτῶν, διά νά μή ἐξέλθωμεν μετ’ αὐτῶν ἐκ τῆς ‘Εκκλησίας».



(Post a new comment)


[ Home | Update Journal | Login/Logout | Search | Account | Site Map ]

Hosted by uCoz