Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΙΑΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙ ΤΟ 1995
ΓΝΗΣΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ
ΕΠΙΣΚΟΠΕΙΟΝ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΟΡΩΠΙ ΑΤΤΙΚΗΣ
194 00 Τ.Θ. 54 ΚΟΡΩΠΙ ΑΤΤΙΚΗΣΤΗΛ. 210.6020176, 210 2466057
Α.Π. 7 Κορωπίον Ἰούνιος 1995
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ
Τῆς ῾Ιερᾶς Μητροπόλεως Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς τῆς ᾿Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. ῾Ελλάδος πρός ἐνημέρωσιν τῶν Ὀρθοδόξων τῆς Μητροπόλεως ἐπί τοῦ θέματος τοῦ σχίσματος τῶν πέντε ᾿Αρχιερέων.
᾿Από τήν ῾Ιεράν Μητρόπολιν Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς, σχετικῶς μέ τό πραξικόπημα - Σχίσμα τῶν 5 ᾿Αρχιερέων, καί τάς προσπαθείας τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου πρός εἰρηνικήν διευθέτησιν καί θεραπείαν αὐτοῦ, πρός ἐνημέρωσιν τῶν ὀρθοδόξων τῆς Μητροπόλεως, ἐξεδόθη ἡ κάτωθι ἀνακοίνωσις:
"῞Οπως καί κατά τήν συνεδρίασιν τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τῆς 2-6-95 ἐτονίσθη, τό πραξικόπημα τῶν 5 ᾿Αρχιερέων ἦτο πρωτοφανές καί πρωτάκουστον, ἐχαρακτηρίσθη δέ καί ὡς ἐκκλησιομαχία, καθ᾿ ὅσον 5 ᾿Αρχιερεῖς συμπήξαντες ὁμάδα κα ἐνεργήσαντες φατριαστικά καί συνωμοτικά προέβησαν ἐρήμην τῆς κανονικῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου εἰς πράξεις μονομερεῖς καί πραξικοπηματικάς καί ἔλαβον ἀποφάσεις, αἱ ὁποῖαι ἀνήκουν εἰς τήν ἁρμοδιότητα τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ. ῾Ελλάδος, ἁρμοδίως συγκαλουμένης. Δηλαδή, ἐν προκειμένῳ, οἱ ἐν λόγῳ 5 ᾿Αρχιερεῖς ἀντεποιήθησαν δικαιώματα καί ἐξουσίαν τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, τοσοῦτον δέ ἐσκοτίσθησαν ὑπό τοῦ πάθους τῆς ἐκδικήσεως κατά τοῦ Μακαριωτάτου, ὥστε οὐδέ τήν σύγκλησιν τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου νά ἀναμείνουν, μέ ἀποτέλεσμα, ἐκεῖνο πού ἐσκέπτοντο νά πράξουν ἐν Συνόδῳ, δηλαδή τό πραξικόπημα, νά τό διαπράξουν μέ τοιοῦτον τρόπον, ὥστε νά δύναται νά ἀντιληφθῇ καί ὁ πλέον ἁπλοϊκός ἄνθρωπος, ὅτι πρόκειται διά φατρία πέντε ᾿Αρχιερέων.
῾Ο ᾿Αρχ/πος, τούς ἐκάλεσε πολλάκις εἰς τήν συνεδρίασιν τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, τούς ἐζήτησε ὅμως νά καταθέσουν ὡς εἶχον χρέος τά θέματά των, προκειμένου νά τεθοῦν εἰς τήν ῾Ημερησίαν Διάταξιν καί νά γνωστοποιηθοῦν καί εἰς τούς λοιπούς ᾿Αρχιερεῖς. Τούς ἔδωσε τήν εὐκαιρίαν καί τούς ἐζήτησε μάλιστα πολλάκις, ἐάν ἔχουν τι κατ᾿αὐτοῦ νά τό καταθέσουν ἐπισήμως εἰς τήν ῾Ιεράν Σύνοδον, ὑπογράφοντες καί τήν κατά τούς ῾Ιερούς Κανόνας δήλωσιν ταυτοπαθείας, ἀλλ᾿οὗτοι δέν ἠθέλησαν νά ἀκολουθήσουν τήν κανονικήν διαδικασίαν. ᾿Εγνώριζον, ὅτι ἡ κανονική καί νόμιμος διαδικασία θά ἐστρέφετο ἐναντίον των. ᾿Εγνώριζον, ὅτι ὁ ᾿Αρχιεπίσκοπος δέν εἶναι αἱρετικός καί Εἰκονομάχος, ἀλλά αὐτοί εὑρίσκοντο ἐν πλάνῃ καί ὅτι μέ τήν κανονικήν διαδικασίαν, μέ τάς Συνάξεις τῶν θεολόγων, μέ ὅ,τι προβλέπεται ὑπό τῆς κανονικῆς τάξεως, μέ τά κριτήρια τῆς ᾿Ορθοδοξίας, μέ βάσιν τούς ῾Αγίους Πατέρας, αὐτοί θά ἀπεκαλύπτοντο πεπλανημένοι καί αἱρετικοί. Διά τοῦτο καί ἄλλοτε μέν ἠρνοῦντο νά στείλουν τά θέματά των, ἄλλοτε δέν συνεφώνουν εἰς τήν ἡμερομηνίαν τῆς συγκλήσεως, διότι ἦσαν "ἡμέραι νηστείας καί προσευχῆς", ἄλλοτε, διότι ἠσχολοῦντο μέ τά δικαστήρια κατά τοῦ ῾Ιεροῦ Συνδέσμου, καί μάλιστα ἡμέρας Καθαρᾶς ῾Εβδομάδος, ἄλλοτε, διότι ἤθελον νά ὑποβάλλουν τά θέματά των κατά τήν συνεδρίασιν τῆς ᾿Ενδημούσης.
Ὅταν δέ ὁ ᾿Αρχιεπίσκοπος τούς ἐκάλεσε εἰς τήν ᾿Ενδημοῦσαν, ὡς οἱ ἴδιοι τό ἐζήτησαν, προκειμένου νά ὁρισθῇ ἡμερομηνία συγκλήσεως τῆς ῾Ιεραρχίας καί νά ὁρισθοῦν ἀπό κοινοῦ τά θέματα τῆς ῾Ημερησίας Διατάξεως, τότε, ῶ τότε ἀπεκαλύφθησαν πλήρως τά καταχθόνια σχέδιά των, δηλαδή ἔστειλαν τό ἀπό μακροῦ συνταχθέν ἔγγραφόν των, διά τοῦ ὁποίου ἔθεταν τόν ᾿Αρχιεπίσκοπο εἰς «ἀργίαν», τόν ἔκαμναν ἔκπτωτο τοῦ θρόνου του καί ὥριζαν «Τοποτηρητή τοῦ ᾿Αρχιεπισκοπικοῦ θρόνου». Δηλαδή ἡ ὑποκρισία σέ ὅλο της τό μεγαλεῖο. Καί ὕστερα μιλᾶμε γιά τόν Πάπα...
῾Η "ποινή" βεβαίως αὐτή, ὡς καί αἱ ἐπακολουθήσασαι ψευδοκαθαιρέσεις καί ἀναθεματισμοί, εἶναι ἄνευ ἰδιαιτέρας σημασίας, δέν εἶναι ἀπό ἁρμόδιον ὄργανον, δέν ἔχουν κανέν νόμιμον ἀποτέλεσμα, εἶναι παράλογοι, ἀντικανονικαί, ἄκυροι, ἀλλά καί βλάσφημοι κατά τῆς κανονικῆς τάξεως, κατά τῆς ᾿Εκκλησίας, κατά τῆς παραδόσεως, κατά τῶν ῾Αγίων Πατέρων. Δέν εἶναι μόνον ὅτι δέν ὑπελόγισαν οὔτε τόν Πρόεδρον τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, οὔτε τά 2 μέλη Αὐτῆς, τούς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας Πειραιῶς καί Νήσων κ. Νικόλαον καί ᾿Αργολίδος κ. Παχώμιον. Δέν εἶναι μόνον τό ἀντικανονικόν καί παράνομον τῆς πράξεώς των, οὔτε ὅτι κἄν δέν εἰδοποίησαν τά λοιπά μέλη, ἤ ὅτι ἔπραξαν χωρίς τήν γνώμη τοῦ πρώτου.
Δέν εἶναι μόνον αὐτά τά φατριαστικά, συνωμοτικά καί πραξικοπηματικά πού διέπραξαν διά τά ὁποῖα καί μόνον ἡ ἐνέργειά των θά παραμένη μνημεῖον ἀσεβείας καί καταφώρου καταπατήσεως τῶν Θείων καί ῾Ιερῶν Κανόνων καί τῆς Κανονικῆς Τάξεως τῆς ᾿Εκκλησίας, ἀλλά καί τά ὄσα ὑποστηρίζουν εἰς τάς ψευδοαποφάσεις των, ἀλλά καί εἰς τά λοιπά ἔγγραφά τους, ἐκ τῶν ὁποίων σύν τοῖς ἄλλοις ἀποδεικνύονται καί ἐπιπόλαιοι καί ἀσεβεῖς πρός τήν ᾿Ορθόδοξον Παράδοσιν καί Διδασκαλίαν τῆς ᾿Εκκλησίας. Τί ἄλλο μπορεῖ νά πῇ κανείς δι αὐτούς, ὅταν ὑποστηρίζουν ὅτι ὀρθόδοξοι παραδοσιακαί Εἰκόνες, τάς ὁποίας εἶχεν ἐν χρήσει ἡ ᾿Εκκλησία ἐπί 1500 χρόνια εἶναι ῾Εβραϊκές καί αἱρετικές, ὅταν βλασφημοῦν κατά τῶν Πατέρων τῆς ᾿Εκκλησίας, ὅταν πολεμοῦν μέ διαφόρους τρόπους τήν ᾿Ορθόδοξον Βυζαντινήν ῾Αγιογραφίαν, ἐνῶ ἐμμέσως πλήν σαφῶς ὑποστηρίζουν, ὅτι ἡ κλασσική ῾Αγιογραφία εἶναι ἀνωτέρα τῆς Βυζαντινῆς, καί συγχρόνως ὑποστηρίζουν τήν δυτικήν ἀναγεννησιακήν τέχνην. Τί ἄλλο νά πῇ κανείς δι αὐτούς, ὅταν φθάνουν εἰς τό σημεῖον νά ὁρκίζωνται καί νά ψευδορκοῦν καί νά χαρακτηρίζουν ὡς παραβάτην τοῦ Κώδικος Πολιτικῆς Δικονομίας τόν μή ὁρκισθέντα μάρτυρα ὑπερασπίσεως τοῦ Συνδέσμου, ἤ ὅταν ἀποκαλοῦν τούς ἑαυτούς των Εἰκονολάτρας, ἤ ὅταν ψεύδωνται συστηματικῶς, ὥστε δικαίως νά ὑποστηρίζεται, ὅτι τό ψεῦδος τούς ἔγινε δευτέρα φύσις, ὅταν ὑποστηρίζουν ἐμμέσως, ὅτι "μᾶς περιρρέει ἡ ἀνομία τῆς χειροθεσίας", ἤ ὅτι "ἐξεφύγομεν τῆς γραμμῆς πλεύσεως", ἤ ὅτι "παιδευόμεθα οὔχί ὡς ἄτομα ἀλλά ὡς ᾿Εκκλησία", καί ἐνῶ καλοῦνται νά τά καταδικάσουν αὐτοί ἐπιβραβεύουν τάς βλασφημίας τοῦ ῾Ιερομ. Εὐθυμίου; Τί νά εἴπωμεν, ὅταν «ἀναθεματίζουν» ὅλως ἐπιπολαίως ἀκόμη καί γνώμας ῾Αγίων Πατέρων (βλ. "Β' ᾿Εγκύκλιον", ᾿Αναθέματα Καλαμάτας, ᾿Αναθέματα Κοζάνης), ὅταν περιστρέφουν καί διαστρέφουν Συνοδικούς ὅρους, καί τόσα ἄλλα καί ἄντί νά συνέλθουν καί νά διορθωθοῦν φατριάζουν καί συνωμοτοῦν κατά τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου. Δέν ἔχομεν ἄλλό τι νά εἴπωμεν, παρά ὅτι εἶναι ἀδίστακτοι συνωμόται.
῞Ολα αὐτά ἀποδεικνύουν, ὅτι οἱ ἄνθρωποι αὐτοί ἀπώλεσαν κάθε ἴχνος ᾿Εκκλησιαστικῆς εὐπρεπείας καί ἐνεργοῦν πλέον οὐχί ὡς ᾿Εκκλησιαστικοί ἡγέται, ἀλλά ὡς κοσμικοί ἄρχοντες, μέ τρομοκρατορικόν τρόπον, μέ τό "δίκαιον" τοῦ "διατάσσομεν καί ἀποφασίζομεν", μέ τήν νοοτροπία τῶν ἰσχυρῶν τῆς γῆς, αὐτῶν πού θέλουν νά ἐπιβάλλουν τήν νέαν τάξιν πραγμάτων, δηλαδή τήν ἀταξίαν τοῦ ἀντιχρίστου τῆς Νέας ᾿Εποχῆς. Αὐτό ἀποδεικνύει καί ἡ ἐπίδοσις τῶν ὁπαδῶν των (Κληρικῶν καί λαϊκῶν) εἰς πράξεις βίας, πρωτοφανοῦς φανατισμοῦ καί ἐπιπολαιότητος, (καταλήψεις ναῶν, ὕβρεις, χειροδικίας, ἀπειλάς ὅτι θά χυθῆ αἷμα κλπ.). ῾Ο φανατισμός δέ τῶν ὁπαδῶν του εἶναι τόσο μεγάλος καί ἡ προπαγάνδα των (μέ τά ψεύδη καί τάς συκοφαντίας) τόσον ἀποτελεσματική πού θά τούς ἐζήλευαν καί οἱ ἱκανώτεροι προπαγανδισταί καί τρομοκράται.
Παρά ταῦτα ἡ ῾Ιερά Σύνοδος τούς ἐκάλεσε δύο φορές μέχρι τώρα ἐπισήμως εἰς κοινήν σύσκεψιν διά νά θεραπευθῇ τό σχίσμα, οὗτοι ὅμως παραμένουν δέσμιοι τῶν παθῶν των. ᾿Εσχάτως δέ ὁ Μακαριώτατος τούς ἔστειλε προσωπικήν ἐπιστολήν ἀγάπης ...
῾Ημεῖς πάντως εὐχόμεθα νά τούς φωτίση ὁ Θεός νά σταματήσουν τό φθοροποιόν ἐκκλησιομάχον ἔργον των. Εἶναι κρῖμα νά χάσουν τούς κόπους τοσούτων ἐτῶν. ῾Η ᾿Εκκλησία θά τούς δεχθῆ καί πάλιν. ᾿Αρκεῖ νά μετανοήσουν. ᾿Αρκεῖ νά καταλάβουν τό σφάλμα τους. ᾿Αρκεῖ νά καταλάβουν πώς δέν εἶναι ἔργον ᾿Ορθοδόξων Ποιμένων τό νά ἐφαρμόζουν προγράμματα σκοτεινῶν δυνάμεων. ῎Ας μή δώσουν περισσότερη χαρά στόν Πάπα καί στόν Βαρθολομαῖο. ῎Ας σταματήσουν μέχρις ἐκεῖ. ῎Ας ἐπιστρέψουν εἰς τά πρῶτα τους ἔργα. Καί ἄς εἶναι βέβαιοι, ὅτι ἡ χαρά στόν Οὐρανό καί στή γῆ θά εἶναι μεγάλη. Τούς ἀναμένομεν.
᾿Εκ τῶν Γραφείων τῆς ῾Ιερᾶς
Μητροπόλεως Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς
[ Home | Update Journal | Login/Logout | Search | Account | Site Map ]