ΦΛΩΡΙΝΙΚΑΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ
«ΓΝΩΣΕΣΘΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑΝ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΦΛΩΡΙΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ»
Ὑπό Ἱερομ. Ἀμφιλοχίου
ΠΡΟΛΟΓΙΚΟΝ ΣΗΜΕΪΩΜΑ
Πρόκειται διά μίαν ἐν συνόψει ἱστορικήν ἀναδρομήν εἰς τήν δημιουργίαν τῶν Παλαιοημερολογιτικῶν (Φλωρινικῶν) σχισμάτων ἐν Ἑλλάδι, γραφεῖσαν ὑπό τοῦ Παν/του Ἱερομονάχου Ἀμφιλοχίου. Ἐξεδόθη εἰς βιβλίον τό 1984 ἀπό τάς «ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΣ", ἐδιαβάσθη ὑπό πολλῶν, καί ὡς διεπιστώθη συνέβαλε ὅσον ὀλίγαι, μέχρι τοῦδε, σχετικαί μελέται, εἰς τήν διαμόρφωσιν Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησιαστικῆς συνειδήσεως καί ὁμολογιακοῦ φρονήματος εἰς τά μέλη τῆς Ἐκκλησίας, τά ὁποῖα ἐν πολλοῖς εὑρίσκοντο εἰς ἄγνοιαν.
Ἐν προκειμένω ὅμως πρέπει νά ὁμολογήσωμεν τήν ἀλήθειαν, ἡ ὁποία εἶναι καί σκληρά καί ἐπώδυνος. Ποιά εἶναι αὐτή ἡ ἀλήθεια; Ὅτι ὁ Νεοημερολογιτισμός — Οἰκουμενισμός, τό 1937 διά τοῦ ἐγκαθέτου του εἰς τούς Γ.Ο.Χ., δηλαδή τοῦ πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου, ἀλλά καί ἄλλων πρό αὐτοῦ εἰσχωρησάντων εἰς τό «παλαιόν», προεκάλεσε τό πρῶτο μεγάλο σχίσμα καί ἀπέκοψεν ἐκ τοῦ σώματος τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέγα μέρος Ὀρθοδόξων. Εἰς τήν συνέχεια αὐτό τό σχίσμα τό κατακερμάτισεν εἰς πληθύν παρατάξεων, ὥστε νά καλύπτεται ὁ Νεοημερολογιτισμός μέ τό πρόσχημα: «Μά μέ ποίους νά συνεννοηθῶ; Μέ ποίους νά κάνω διάλογο, εἶναι τόσες παρατάξεις». Αὐτό συνέβη ἀπό τήν δεκαετία τοῦ 1960 εἰς τήν Φλωρινικήν Παράταξιν.
Δυστυχῶς, ὅμως, ἐνῶ Νεοημερολογιτισμός καί Φλωρινισμός συνεπορεύοντο, ἀπό κοινοῦ ἔθεσαν εἰς στόχον τήν προσβολήν καί ἀκύρωσιν τῆς Ὁμολογίας τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, καί παραλλήλως καί τήν διακοπήν τῆς Γνησίας καί ἀνοθεύτου Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς (τήν ὁποίαν κέκτηται διά τῶν χειροτονιῶν τοῦ 1935 καί 1948), καί ἐπειδή δέν ηὐνοεῖτο τό καταχθόνιον αὐτό σχέδιον, προώθησεν ἐγκαθέτους, κατεσκεύασεν Γενιτσάρους — Ἐφιάλτας οἱ ὁποῖοι καί αὐτοί μέ τήν σειρά τους), (ὅπως ὁ πρ. Φλωρίνης), μή δυνηθέντες νά πλήξουν Ἐκκλησιολογίαν καί Ἀποστολικήν Διαδοχήν προεκάλεσαν, ἀκόμη καί μέ τό σατανικόν διάβημα ἐν Ἀμερικῆ τό 1971, δύο νέα μεγάλα σχίσματα, τό ἕν τό 1995, καί τό ἕτερον τό 2005.
Αὐτή εἶναι ἡ ἀλήθεια ἡ σκληρά καί ἐπώδυνος κατ' ἄνθρωπον, ἐνῶ τά γεγονότα ἀπαιτοῦν μίαν παρομοίαν δευτέραν ἐργασίαν τήν ὁποίαν ἐνδείκνυται νά ἀναλάβη ὁ ἴδιος συγγραφεύς διότι, χάριτι Χριστοῦ, πολλούς θά ὠφελήση.
Προηγεῖται ἕνας πρόλογος τοῦ Ἱερομ. π. Ἀμφιλοχίου, σύντομος καί περιεκτικός, τόν ὁποῖον παραθέτομεν:
ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ «ΓΝΩΣΕΣΘΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑΝ»
Ἀγαπητέ ἀναγνῶστα, τό μικρόν αὐτό φυλλάδιον, τό ὁποῖον ἔχεις εἰς τάς χεῖράς σου δέν ἔχει σκοπόν, οὔτε νά σέ εὐχαριστήση, οὔτε νά σέ δυσαρεστήση. Δέν ἔχει σκοπόν νά κολακεύση διά νά ἐξαπατήση, οὔτε νά φανατίση καί προκαλέση ἀντιπαθείας. Ἀπευθύνεται πρός ὅλους ἐκείνους, τῶν ὁποίων ἡ καρδία καί ἡ ψυχή (ἀσχέτως ποῦ ἀνήκουν) φλέγεται διά τήν Ὀρθοδοξίαν καί διά τήν σωτηρίαν των. Φλέγονται νά γνωρίσουν τήν ἀλήθειαν καί μέ τήν ἐλευθερίαν καί τήν ἀγάπην τοῦ Χριστοῦ, ἡ ὁποία πρέπει νά διακρίνη τούς χριστιανούς, νά ἐκτιμήσουν καί νά τοποθετήσουν τόν ἑαυτόν τους ἀπέναντι αὐτῶν.
Ἐάν ἀγαπητέ ἀναγνῶστα, εἶσαι καί ἐσύ μία ἀπό τίς ἐκλεκτές αὐτές ψυχές πού ζητοῦν τήν σωτηρίαν των, φλέγονται διά τήν Ὀρθοδοξίαν, ἀλλά καί πενθοῦν διά τά σχίσματα καί τίς διαιρέσεις, διά τίς ὁποῖες μόνον ὁ διάβολος χαίρεται, μήν ἀφήσης αὐτό τό βιβλιαράκι, πρίν τό μελετήσης μέχρι τέλους, καί κατόπιν ἐλεύθερα νά βγάλης τά συμπεράσματά σου.
Ἄν ὠφεληθῆς ἀπό τήν ἀνάγνωσίν του θεώρησε καθῆκόν σου νά τό διαδώσης καί εἰς ἄλλους.
Μέ ἀγάπην Χριστοῦ
Ἱερ/χος Ἀμφιλόχιος Ταμπουρᾶς
[ Home | Update Journal | Login/Logout | Search | Account | Site Map ]