ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ([info]kirykos) wrote,
@ 2009-05-02 09:53:00

ΠΑΣΧΑ 1996: ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΤΟΣ
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΗΝΥΜΑ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΤΟΣ

Ὁμιλία ἐκφωνηθεῖσα ὑπό τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς κ. Κηρύκου κατά τόν ῾Εσπερινόν τῆς ᾿Αγάπης τῆς Κυριακῆς τοῦ Πάσχα (τοῦ ἔτους 1996) εἰς τόν καθεδρικόν ῾Ιερόν Ναόν ῾Αγίας Τριάδος Κάτω ῾Ηλιουπόλεως παρουσίᾳ τοῦ Μακαριωτάτου ᾿Αρχιεπισκόπου ᾿Αθηνῶν καί πάσης ῾Ελλάδος κ. ᾿Ανδρέου καί τοῦ Σεβ. ᾿Επισκόπου Διαυλείας κ. ᾿Ανδρέου.

Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατε, Τίμιον Πρεσβυτέριον.
᾿Ορθόδοξοι Χριστιανοί, τέκνα τοῦ ᾿Αναστάντος Χριστοῦ.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
Ναί ᾿Αληθῶς ᾿Ανέστη ὁ Κύριος, διότι δέν ἦτο δυνατόν ἡ μία ὑπόστασις τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ, οὔτε ἐν τῷ ῎Αδῃ, οὔτε ἐν τῷ τάφῳ νά κρατηθῇ (Πράξ. β,24), ἀλλά θανάτῳ θάνατον πατήσας ἐξηγέρθη τοῦ τάφου καί ἐχάρισεν εἰς ἡμᾶς τήν ἀνάστασιν.
῾Η ᾿Ανάστασις τοῦ Κυρίου μας ἐγένετο δι᾿ ἡμᾶς, ὅπως ἐγένετο δι᾿ ἡμᾶς καί ἡ σάρκωσις. ῾Η λύτρωσις καί σωτηρία μας ἀρχίζει μέ μυστήριον καί ἀγγέλοις καί ἀνθρώποις, ἀλλά καί ὁλοκληρώνεται καί σφραγίζεται ὁμοίως μέ μυστήριον. Μυστήριον ἡ σάρκωσις τοῦ Θεοῦ Λόγου, μυστήριον ἡ γέννησις, μυστήριον ἡ ἐκ τάφου τριήμερος ἔγερσις: "Κύριε, ἐσφραγισμένου τοῦ τάφου ὑπό τῶν παρανόμων προῆλθες ἐκ τοῦ μνήματος, καθώς ἐτέχθης ἐκ τῆς Θεοτόκου· οὐκ ἔγνωσαν πῶς ἐσαρκώθης οἱ ἀσώματοί σου ἄγγελοι· οὐκ ἤσθοντο πότε ἀνέστης οἱ φυλάσσοντές σε στρατιῶται· ἀμφότερα γάρ ἐσφράγισται τοῖς ἐρευνῶσι, πεφανέρωται δέ τά θαύματα, τοῖς προσκυνοῦσιν ἐν πίστει τό μυστήριον".
Πρό τεσσαράκοντα ἀκριβῶς ἡμερῶν, κατά τήν μεγάλην ἡμέραν τῆς Κυριακῆς τῆς ᾿Ορθοδοξίας, ἡ Αὐτοῦ Μακαριότης ἀπηύθυνε μήνυμα ἑνότητος ἐν ᾿Αγάπῃ καί ᾿Αληθείᾳ πρός πάντας "διά νά διαπλεύσωμεν, ὡς ἐτόνιζεν, ὁμοῦ διά τοῦ σκάφους τῆς ᾿Εκκλησίας ὄχι πρός τό 2000, ἀλλά πρός τήν Βασιλείαν τῶν Οὐρανῶν".
Καί σήμερον, Κυριακή τοῦ Πάσχα, εἰς τόν ῾Εσπερινόν τοῦτον τῆς ᾿Αγάπης, θέλομεν νά ἐπαναλάβωμεν τό ἴδιον μήνυμα: τήν ἐν ἀγάπῃ καί ἀληθείᾳ ἑνότητα, καί νά τονίσωμεν, ὅτι οὐδείς δύναται νά φθάσῃ εἰς αὐτήν τήν έν ἀγάπῃ καί ἀληθείᾳ ἑνότητα, ἐάν προηγουμένως δέν ἐνέκρωσε ἐν ἑαυτῷ τό μῖσος καί δέν ἠρνήθη τό ψεῦδος, ἐάν δέν ἐνεκρώθη καί δέν ἀνέστη μετά τοῦ Κυρίου. ῾Η ᾿Ανάστασις τοῦ Χριστοῦ πρέπει νά εἶναι καί ἰδική μας ᾿Ανάστασις, ἵνα τό Φῶς, ἡ ᾿Αγάπη, ἡ Εἰρήνη καί ἡ χαρά τῆς ᾿Αναστάσεως, ὅπως τονίζει εἰς τήν Πασχάλιον ᾿Εγκύκλιόν του ὁ Μακαριώτατος, πλημμυρίζουν τάς ψυχάς μας καί νά ἐκχύνωνται πρός τόν πλησίον.
Οὐδείς δύναται νά ὁμολογήσῃ Πατέρα, Υἱόν καί ῞Αγιον Πνεῦμα, οὐδείς δύναται νά ὁμολογήσῃ Χριστόν ἐκ νεκρῶν ἀναστάντα, ἐάν μή πρότερον ἀγαπήσῃ μέ τήν ἀγάπην, ἡ ὁποία ἐκ τοῦ τάφου σήμερον ἀνέτειλεν.
῾Η ῾Ομολογία τῆς ἀληθείας τῆς ᾿Αναστάσεως τοῦ Κυρίου, χωρίς τήν ἀγάπη εἶναι κενή λέξις, ἀλλά καί λαμβάνει καί ἀρνητικόν νόημα, ἀποτελεῖ βλασφημίαν, ἀποτελεῖ οὐσιαστικήν ἄρνησιν τῆς ᾿Αναστάσεως. ῾Η χωρίς ἀγάπην ὁμολογία τῆς ᾿Αναστάσεως εἶναι φαρισαϊκή ὑποκρισία, διότι ἡ ᾿Ανάστασις εἶναι ἡ ᾿Αλήθεια καί ἡ ᾿Αγάπη τοῦ Σαρκωθέντος Θεοῦ.
Οἱ ᾿Ιουδαῖοι ἐκ τοῦ μίσους κινούμενοι ἐσταύρωσαν τόν Κύριον, ἀλλά καί ἐβλασφήμησαν τήν ᾿Ανάστασίν Του. Εἶναι οἱ πρῶτοι βλάσφημοι κατά τῆς ᾿Αναστάσεως. Φθόνῳ κινούμενοι καί διά νά κρύψουν τήν θεοκτονίαν τους (Πράξ. β,36) διέβαλαν καί ἐβλασφήμησαν τόν ᾿Αναστάντα Χριστόν.
Πολλοί ἔκτοτε πολέμιοι διά μέσου τῶν αἰώνων ἐπολέμησαν τόν ᾿Αναστάντα Χριστόν. Καί σήμερον πολλοί εἰς τήν πρᾶξιν βλασφημοῦν καί ἀρνοῦνται τήν ᾿Ανάστασιν τοῦ Κυρίου, διότι ἀρνοῦνται τήν προσωπικήν μετοχήν των εἰς τόν Σταυρόν καί τήν ᾿Ανάστασιν τοῦ Κυρίου, μόνον δέ μέ τά χείλη των φαρισαϊκῶς κραυγάζουν τό Χριστός ᾿Ανέστη. ᾿Αρνοῦνται τήν Σταυρικήν θυσίαν καί τήν ἀνάστασιν, διότι ἀρνοῦνται νά σταυρώσουν τό ψεῦδος καί τήν ἀπάτην, τά ὁποῖα πρῶτος εἰσήγαγεν ὁ ὄφις καί διά τά ὁποῖα ἐχρειάσθη νά γίνῃ ὁ Θεός ἄνθρωπος καί νά σταυρωθῇ. ᾿Αρνοῦνται τήν ᾿Ανάστασιν, διότι δέν ἀγαποῦν, διότι δέν λέγουν τήν ᾿Αλήθειαν, διότι πολεμοῦν τήν ᾿Εκκλησίαν πού εἶναι ἡ συνεχής ᾿Ανάστασις τοῦ Κυρίου.
῞Οπως πάλιν εἰς τήν Ποιμαντορικήν του ᾿Εγκύκλιον τονίζει ὁ Μακαριώτατος καί ἡμεῖς λέγομεν: ῾Η ᾿Ανάστασις τοῦ Κυρίου ἐγένετο δι᾿ἡμᾶς. Καί ἐάν δέν συσταυρωθῶμεν καί δέν συναναστηθῶμεν τῷ Χριστῷ, διά καί ἐν τῇ ᾿Εκκλησίᾳ Του, δέν μᾶς ὠφελεῖ οὔτε ὁ Σταυρός, οὔτε ἡ ᾿Ανάστασις τοῦ Κυρίου. Μόνον μέσῳ τῆς ἰδικῆς μας ἐν Χριστῷ Σταυρώσεως, πού σημαίνει νέκρωσιν τῶν παθῶν, ἰδιαίτερα τοῦ ψεύδους καί τοῦ μίσους, ἕνεκα τοῦ ὁποίου οἱ ᾿Ιουδαῖοι ἐθανάτωσαν τόν Κύριον, μόνον μέσω αὐτῆς τῆς νεκρώσεως θά βιώσωμεν τό μυστήριον τοῦ Σταυροῦ καί θά ἴδωμεν μέσῳ τοῦ ἀπροσίτου φωτός τῆς ᾿Αναστάσεως "Χριστόν ἐξαστράπτοντα καί χαίρετε φάσκοντα". Μόνον ἔτσι συνανίσταται ὁ πιστός καί δύναται νά λέγῃ: "᾿Ανάστασιν Χριστοῦ θεασάμενοι, προσκυνήσωμεν ἅγιον Κύριον ᾿Ιησοῦν τόν μόνον ἀναμάρτητον...".
῞Οπου κυριαρχεῖ τό μῖσος, ὅπου πλημμυρίζει τό ψεῦδος, ὅπου ἡ ἀλήθεια καί τό δίκαιον συσκιάζονται ὑπό τῆς πλάνης καί τῆς ἀδικίας, ἐκεῖ βλασφημεῖται ἡ ᾿Ανάστασις, διότι περιορίζεται αὕτη εἰς ἕν ἁπλοῦν κενόν καί ὀρθολογιστικόν ἱστορικόν γεγονός, μακράν καί ἀποκεκομμένον ἀπό τήν προσωπικήν μας μέθεξιν εἰς τήν σταύρωσιν καί τήν ἀνάστασιν τοῦ Κυρίου.
Χείρονες ὅλων τῶν βλασφήμων κατά τοῦ ᾿Αναστάντος Χριστοῦ εἶναι οἱ ἀνά τούς αἰῶνας σχῖσται τῆς ᾿Εκκλησίας! Οἱ ἀρχηγοί τῶν ἀνά τούς αἰῶνας σχισμάτων, καίτοι δέν ἀρνοῦνται τό γεγονός τῆς ᾿Αναστάσεως τοῦ Κυρίου, ὅμως στεροῦν ἑαυτούς καί τούς ὁπαδούς των τῆς σωτηρίας καί τῆς λυτρώσεως, ἡ ὁποία προσεφέρθη ὑπό τοῦ Κυρίου διά τοῦ Σταυροῦ καί τῆς ᾿Αναστάσεως.
῾Ο Χριστός, ὡς ἡ ᾿Αναστημένη Κεφαλή τῆς ᾿Εκκλησίας, συνανέστησε καί συνανιστᾶ συνεχῶς καί τό σῶμα Του πού εἶναι τά ζῶντα μέλη τῆς ᾿Εκκλησίας. Οἱ σχῖσται ὅμως τοῦ σώματος τῆς ᾿Εκκλησίας ἀποκεκομμένοι τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ ἀποστεροῦν ἑαυτούς καί τούς ὁπαδούς των τῆς χάριτος, τῶν μυστικῶν καρπῶν τοῦ μυστηρίου τῆς ᾿Αναστάσεως, ἤτοι τοῦ Φωτός, τῆς Χαρᾶς, τῆς ᾿Αγάπης, τῆς Εἰρήνης, τῆς ἑνότητος καί κοινωνίας μετά τῆς ᾿Αναστημένης Κεφαλῆς τοῦ Χριστοῦ.
῾Ο σχισματικός μιμεῖται τούς σταυρωτάς τοῦ Χριστοῦ καί τολμῶ εἰπεῖν, ξεπερνᾶ αὐτούς, διότι δέν λογχεύει ἁπλῶς τήν πλευράν τοῦ Κυρίου, ἀλλά ἀποκόπτει ὁλόκληρα μέλη ἐκ τοῦ σώματός Του καί τά ὁδηγεῖ μακράν τῆς ᾿Αναστάσεως, μακράν τῆς ζωῆς, εὶς τόν θάνατον, τόν ὁποῖον ὅμως διά τοῦ Θανάτου καί τῆς ᾿Αναστάσεως αὐτοῦ ἐνέκρωσεν καί ἐπάτησεν ὁ Κύριος.
Πάσχα-᾿Ανάστασις-Φῶς-Χαρά σήμερον, ἀλλά ἡ ᾿Εκκλησία τοῦ ᾿Αναστάντος Χριστοῦ, δέν παύει καί νά πενθῇ, διότι θρηνεῖ τά τέκνα Της, τά ὁποῖα ἐπλάνησεν ὁ πονηρός, τά ἀπέκοψεν ἐκ τοῦ Ζωηφόρου Σώματος τοῦ Χριστοῦ καί τά ἀπεστέρησεν διά τοῦ σχίσματος ἀπό τήν κοινωνίαν τῆς ἀγάπης, τῆς χαρᾶς, καί τῆς λυτρώσεως, ἡ ὁποία συνεχῶς πηγάζει ἐκ τῆς Κεφαλῆς τοῦ σώματος τῆς ᾿Εκκλησίας, ἤτοι τοῦ ᾿Αναστάντος Χριστοῦ.
Τίποτε ἀπό τό 1924 καί μέχρι σήμερον δέν ἔπληξε τόσον τήν Γνησίαν ᾿Ορθόδοξον ᾿Εκκλησίαν, ἡ ῾Οποία εἶναι ἡ ᾿Εκκλησία τῆς ᾿Αναστάσεως, ὅσον τό Φλωρινικόν σχίσμα τοῦ 1937 καί τό σχίσμα τῶν πέντε πρώην Μητροπολιτῶν τόν ᾿Ιούνιον τοῦ 1995! ῎Εσχισαν τό Σῶμα τῆς ᾿Εκκλησίας, τό Σῶμα τοῦ ᾿Αναστάντος Χριστοῦ, ἀφοῦ πρότερον ἔχασαν τήν ἀγάπην, καί ἐνεδύθησαν τό ψεῦδος, τήν ἀπάτην καί τό μῖσος. ᾿Εξῆλθον τοῦ Σώματος τῆς ᾿Εκκλησίας, ἀφοῦ ἀπό πολλοῦ χρόνου παρεξέκκλιναν ὡς πρός τήν ὀρθόδοξον πίστιν καί ὁμολογίαν, ἀποδεχθέντες τάς βλασφημίας τῆς ἀπό 11-10-91 γνωστῆς "᾿Εγκυκλίου ἐπιστολῆς", ἀφοῦ ἠρνήθησαν καί κατεπάτησαν τούς θεσμούς τῆς ᾿Εκκλησίας καί τήν κανονικήν τάξιν, καί ἠλλοτριώθησαν δι ὅλων αὐτῶν,
Δύο ὁλόκληρα ἔτη πενθεῖ ἡ ᾿Εκκλησία, παρακαλεῖ, καί μακροθυμεῖ, ἀλλά εἰς μάτην. Καί ὄχι μόνον τοῦτο, ἀλλά καί κακήν βουλήν βουλεύονται διά νά προκαλέσουν καί νέας δοκιμασίας καί διχοστασίας εἰς τήν ᾿Εκκλησίαν. Καί τοῖς μέν χείλεσιν ὁμολογοῦν "Χριστός ᾿Ανέστη", ὅμως αἱ καρδίαι των καλύπτονται ἀπό τόν λίθον τοῦ μίσους, τοῦ ψεύδους τῶν σταυρωτῶν τοῦ Χριστοῦ.
Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατε, Τίμιον Πρεσβυτέριον, πιστά τέκνα τῆς Μητρός μας ᾿Εκκλησίας.
῾Ο ᾿Αναστάς Χριστός, ὁ ἀληθινός Θεός ἡμῶν, ζητεῖ νά γίνωμεν κήρυκες τῆς ᾿Αναστάσεώς Του, ὄχι κηρύσσοντες τήν ᾿Ανάστασιν μόνον διά τῶν χειλέων, ἀλλά μέ τήν "ἄλλην βιοτήν", ἤτοι νά κηρύξωμεν τήν ᾿Ανάστασίν Του διά τοῦ ἀναστημένου μας βίου, τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς, ἀγάπης, μακροθυμίας, εἰρήνης, συγγνώμης. Ζητεῖ μέ τόν τρόπον αὐτόν νά προσφέρωμεν τό μήνυμα τῆς ᾿Αναστάσεως , τό ὁποῖον εἶναι μήνυμα ᾿Αγάπης καί ἑνότητος ἐν τῷ ᾿Αναστάντι Χριστῷ, ἐν τῇ ᾿Εκκλησίᾳ Του.



(Post a new comment)


[ Home | Update Journal | Login/Logout | Search | Account | Site Map ]

Hosted by uCoz