ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΜΕΝ ΤΑ "ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΕΡΓΑ" ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΑΤΤΙΚΗΣ κ. ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΜΑΚΡΗ (ΤΕΥΧΟΣ 2ον)
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΧΡ. ΓΚΟΥΤΖΙΔΗ
Καθηγητοῦ Θεολόγου
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΜΕΝ ΤΑ "ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΕΡΓΑ" ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΑΤΤΙΚΗΣ κ. ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΜΑΚΡΗ (Τεῦχος 2ον)
"Καί μή συγκοινωνεῖτε τοῖς ἔργοις τοῖς ἀκάρποις τοῦ σκότους, μᾶλλον δέ καί ἐλέγχετε" (᾿Εφεσ. Ε, 10-11)
(Περίληψις προηγουμένου)
Εἰς τό πρῶτον τεῦχος ἐδημοσιεύθη ὁ πρόλογος τοῦ ὑπό τόν ἀνωτέρω τίτλον βιβλίου, τοῦ θεολόγου καθηγητοῦ κ. ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη, καθώς καί τό πρῶτον μέρος, τό εἰσαγωγικόν, εἰς τό ὁποῖον τονίζεται ὅτι: α) ῾Η ᾿Εκκλησία τῶν Γ.Ο.Χ. εἶναι ἡ ἀδιάκοπος συνέχεια τῆς ᾿Ακαινοτομήτου, Γνησίας ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος β) ῾Ο Νεοημερολογιτισμός ἀπό τό 1924 ἐπιδιώκει τήν παραχάραξιν αὐτῆς τῆς ᾿Εκκλησιολογίας - ῾Ομολογίας τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ. καί τήν μέ κάθε τρόπον ὑπαγωγήν τῶν Γ.Ο.Χ ὑπό τόν Νεοημερολογιτισμόν γ) Τόν ρόλον τοῦτον ὁ νεοημερολογιτισμός ἀνέθεσεν κατ᾿ ἀρχήν (μετά τό 1935) εἰς τόν πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομον Καβουρίδην καί δ) Συνεχιστής τοῦ ἔργου τοῦ πρ. Φλωρίνης ἐκ τῶν ἔργων του ἀναδεικνύεται ὁ πρώην ᾿Αττικῆς κ. Ματθαῖος Μακρῆς μετά τοῦ πρώην Θεσσαλονίκης κ. Χρυσοστόμου Μητροπούλου καί ὁ μηχανισμός των.
Μέ τό παρόν 2ον τεῦχος εἰσερχόμεθα εἰς τό ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΜΕΡΟΣ, διά τοῦ ὁποίου ἀρχίζει ἡ παράθεσις στοιχείων ἀπό τά ὁποῖα προκύπτει, ὅτι ὄντως αἱ ἐνέργειαι τοῦ πρ. ᾿Αττικῆς Ματθαίου καί πρώην Θεσσαλονίκης Χρυσοστόμου ἀποτελοῦν συνέχεια τῶν κατά τῆς ᾿Εκκλησίας ἐνεργειῶν τοῦ ἀποθανόντος κατά τό 1955 πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου Καβουρίδου.
ΜΕΡΟΣ Β'
ΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΙ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΑΤΤΙΚΗΣ κ. ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΔΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΡΠΑΓΗΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ
Πρό καί μετά τήν δημιουργίαν τοῦ σχίσματος τῶν πέντε πραξικο- πηματιῶν ᾿Αρχιερέων, (τόν ᾿Ιούνιον τοῦ 1995), τό μεῖζον θέμα, τό ὁποῖον ἀπησχόλει καί ἀπασχολεῖ τήν ᾿Εκκλησίαν, εἶναι ὁ ὑπ᾿ αὐτῶν ἐγερθείς ἀπροκάλυπτος διωγμός κατά τῆς ἱστορικῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς Παναγίας Πευκοβουνογιατρίσσης. Δι᾿ ὅσους γνωρίζουν γεγονότα καί καταστάσεις τοῦτο δέν προκαλεῖ καμμίαν ἀπορίαν, διότι ὁ πρωτεργάτης ὅλου αὐτοῦ τοῦ σάλου, ὁ πρώην ᾿Αττικῆς κ. Ματθαῖος Μακρῆς, ἐφρόντισε νά "ἐνημερώση" περί τούτου. Συγκεκριμένα τήν 30ήν ᾿Ιανουαρίου 1990 (ὁ τότε ᾿Αττικῆς κ. Ματθαῖος) ὑπέβαλεν ἔγγραφον πρός τήν ῾Ιεράν Σύνοδον, διά τοῦ ὁποίου ἐζήτει νά ἀναγνωρισθοῦν εἰς αὐτόν κυριαρχικά δικαιώματα ἐπί τῶν δύο μεγάλων ἱστορικῶν ῾Ιερῶν Μονῶν ἤτοι, Παναγίας Πευκοβουνογιατρίσσης εἰς Κερατέαν ᾿Αττικῆς καί Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος εἰς Κρόνιζα ᾿Αττικῆς. Εἰς ἐναντίαν δέ περίπτωσιν, ἀπειλοῦσε ὅτι θά προκύψουν προβλήματα εἰς τήν ᾿Εκκλησίαν.
Γράφει ἀκριβῶς τό 1990 ἀπευθυνόμενος πρός τήν ῾Ιεράν Σύνοδον καί προσωπικά πρός τόν Μακαριώτατον: "Καλόν εἶναι ὁ Μακαριώτατος Πρόεδρος τώρα πού βρίσκεται στάς δυσμάς τοῦ βίου του νά ρυθμίση συνοδικῶς τό ζήτημα αὐτό, διότι ὡς ἔχει σήμερα εἶναι μᾶλλον αἰτία μελλοντικῆς ἔριδος μεταξύ τῶν ῾Αγίων ᾿Αρχιερέων". ᾿Απειλητικῶς ἐπεδίωκε νά ἀποσπάση Συνοδικήν ᾿Απόφασιν, ἡ ὁποία θά ἀκύρωνε τήν ἀπό πεντηκονταετίας θέλησιν τοῦ Κτήτορος, ἤτοι τοῦ ῾Αγίου Πατρός Ματθαίου, καί θά καθι- στοῦσε τόν πρώην ᾿Αττικῆς κ. Ματθαῖον Μακρῆν κύριον αὐτῶν τῶν Μονῶν. ῾Η ῾Ιερά Σύνοδος δέν ἀπεδέχθη τό αἴτημα τοῦτο, σεβασθεῖσα τήν καθεστηκυῖαν τάξιν, καί διετήρησεν αὐτάς, τάς μείζονος σημασίας ῾Ιεράς Μονάς, ὡς Συνοδικάς - Σταυροπηγιακάς.
Τό θέμα αὐτό, τῆς διοικήσεως δηλαδή τῶν ἐν λόγῳ ῾Ιερῶν Μονῶν, εἶναι τακτοποιημένον ἀπ᾿ ἀρχῆς ὑπό τοῦ Κτήτορος αὐτῶν, ἤτοι τοῦ ἀοιδίμου ᾿Αρχιεπισκόπου Ματθαίου, ὁ ὁποῖος ὥρισε διάδοχόν του, δηλαδή Πνευματικόν καί διοικητικόν προϊστάμενον αὐτῶν, τόν τότε Μητροπολίτην Πατρῶν, νῦν δέ Μακαριώτατον ᾿Αρχιεπίσκοπον κ. ᾿Ανδρέαν. Αὐτό τό γεγονός εἶναι γνωστόν εἰς ὅλους, εἶναι δέ κατοχυρωμένον καί μέ ἀποφάσεις τόσον τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, ὅσον καί διατάξεις τοῦ ἐσωτερικοῦ Κανονισμοῦ τῆς ἱστορικῆς Μονῆς. Παρά ταῦτα, τό 1990, ὁ τότε ᾿Επίσκοπος ᾿Αττικῆς κ. Ματθαῖος, ἤγειρε τό θέμα τοῦτο τῆς προσωπικῆς του κυριαρχίας ἐπί τῆς Μονῆς καί ἠπείλησεν μάλιστα ὅτι, ἄν θά συναντήση ἐμπόδια εἰς τά σχέδιά του, θά συμβῆ ὅ,τι ἀκριβῶς συμβαίνει σήμερον ἐπί τῶν ῾Ιερῶν Μονῶν. ᾿Ιδού τί ἀκριβῶς διαλαμβάνει ἡ ὑπ᾿ ἀριθμόν 227/15-11-1967 σχετική μέ τήν διοίκησιν τῶν ῾Ιερῶν Μονῶν Συνοδική ᾿Απόφασις:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΓΟΧ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Α.Π. 227 /᾿Αθήνησι 15 Νοεμβρίου 1967
Πρός
᾿Απάσας τάς ῾Ιεράς Μονάς τῆς ὑφ᾿ ῾Υμᾶς ᾿Εκκλησίας τῶν Γνησίων ᾿Ορθοδόξων Χριστιανῶν ῾Ελλάδος
Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά, ..Διά ταῦτα πάντα, ἀπό σήμερον καί εἰς τό ἑξῆς, ἐντέλλεται καί διατάσσει: 1)..... 2)..... 3) Εἰς τήν ῾Ιεράν Μονήν Υ. Θ. τῶν Εἰσοδίων Πευκοβουνογιατρίσσης Κερατέας ᾿Αττικῆς ἡ ἐφαρμογή ἄρχεται ἀπό σήμερον τῶν ἀνωτέρω θεμάτων, ἤτοι......... ἡ ἐγκατάστασις πνευματικοῦ τοῦ Πανοσιωτάτου ῾Ιερομονάχου π. ᾿Ιωαννικίου Μπεθάνη ὡς βοηθοῦ τοῦ κανονικοῦ Πνευματικοῦ καί Οἰκείου ᾿Επισκόπου τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς Σεβασμιωτάτου Πατρῶν κ.κ. ᾿Ανδρέου. ᾿Επομένως, πνευματικοί τῆς ῾Ιερᾶς ταύτης Μονῆς θά εἶναι ἀπό σήμερον καί εἰς τό ἑξῆς: 1. ῾Ο ᾿Επίσκοπος Πατρῶν κ.᾿Ανδρέας καί 2. ῾Ο Παν/τος ῾Ιερομόναχος ᾿Ιωαννίκιος Μπεθάνης.
῾Υποχρεοῦνται δέ ὅλαι αἱ Μοναχαί νά ἐξομολογοῦνται εἰς τούς ἀνωτέρω πνευματικούς....
῾Η μή ἐφαρμογή τῶν ἀνωτέρω ὅρων, θέλει ἐπιφέρει ἐνώπιον τῶν παραβατῶν τήν αὐστηράν τιμωρίαν τήν ἐπιβαλλομένην ἐκ τῶν Θείων καί ῾Ιερῶν Κανόνων.
Διάπυροι πρός Κύριον εὐχέται
῾Η ῾Ιερά Σύνοδος ῾Ο Πρόεδρος + Ο ΠΑΤΡΩΝ ΑΝΔΡΕΑΣ Τά Μέλη + Ο ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ + Ο ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΚΑΛΛΙΣΤΟΣ + Ο ΤΡΙΚΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΓΩΝ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ + Ο ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ῾Ο ᾿Αρχιγραμματεύς + Πρωθ. Εὐγένιος Τόμπρος
᾿Επίσης, ἐκτός τῆς ἀνωτέρω Συνοδικῆς ᾿Αποφάσεως, ἡ ὁποία κατωχυρώνει μίαν παράδοσιν, ἡ ὁποία ἐκκινεῖ ἀπό τοῦ Κτήτορος καί στηρίζεται ἐπί τῆς βουλήσεως αὐτοῦ, τό καθεστώς τῆς Πνευματικῆς καί Διοικητικῆς ἐξαρτήσεως τῆς Μονῆς τῆς Παναγίας κατωχυρώνεται καί ἀπό τόν ἐπίσημον κανονισμόν τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς, εἰς τόν ὁποῖον ρητῶς μνημονεύεται ὅτι πνευματικός καί διοικητικός ἐκκλησιαστικός Προϊστάμενος τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς εἶναι ὁ ὁρισθείς ὑπό τοῦ Κτήτορος, ὁ νῦν Μακαριώτατος ᾿Αρχιεπίσκοπος κ.κ. ᾿Ανδρέας (᾿Αριθμ. Πράξεως κανονισμοῦ 14600/26-4-1959)
Παρά ταῦτα, ὡς εἴπομεν, ὁ πρώην ᾿Αττικῆς κ. Ματθαῖος Μακρῆς, τόν ᾿Ιανουάριον τοῦ 1990 ἐγείρει, διά πρώτην φοράν, θέμα ὑπαγωγῆς τῶν δύο ῾Ιερῶν Μονῶν ὑπό τόν ᾿Επίσκοπον ᾿Αττικῆς. ῎Ας σημειωθῆ, ὅτι οὔτε ὁ προηγούμενος ᾿Επίσκοπος ᾿Αττικῆς ὁ Μακαριστός Μελέτιος, ἤγειρεν ἤ διενοήθη ποτέ τοιοῦτον θέμα, ἀλλά οὔτε καί ὁ ἴδιος ὁ κ. Ματθαῖος Μακρῆς ἀπό τῆς εἰς ᾿Επίσκοπον ᾿Αττικῆς χειροτονίας του, ἤτοι ἀπό τό 1973 μέχρι τό 1990, δέν ἤγειρεν ποτέ τοιοῦτον θέμα, ἀλλά μόνον ὅταν ἐνόμισεν ὅτι ἦλθεν τό πλήρωμα τοῦ χρόνου νά θέση εἰς ἐφαρμογήν τά σχέδιά του ἤτοι: α) Νά ἀναρριχηθῆ ὁ ἴδιος εἰς τόν ᾿Αρχιεπισκοπικόν θρόνον, β) Νά ἀποκλείσῃ χειροτονίας ἄλλων ᾿Επισκόπων, καί δή θεολόγων Κληρικῶν, γ) Νά περάσῃ ὡς τετελεσμένον γεγονός τήν δῆθεν "χειροθεσίαν" καί δ) Νά ὁδηγήσῃ τούς Γ.Ο.Χ. ἐκεῖ, ὅπου ὁ Νεοημερολογιτισμός ἐπιδιώκει ἀπό τό 1924. Δηλαδή ὑπό τό δέλεαρ τῆς ὑπό τοῦ κράτους ἀναγνωρίσεως τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ., οὐσιαστικά νά ὑπαγάγῃ αὐτούς ὑπό τήν Νεοημερολογιτικήν ᾿Εκκλησίαν, ὡς ἁπλοῦς διαμαρτυρομένους παλαιοημερολογίτας (δεκατριμετρίτας), μέσῳ τοῦ Πατρι- αρχείου ῾Ιεροσολύμων. Περί αὐτῶν θά ὁμιλήσωμεν εἰς τήν συνέχειαν καί θά ἀναφέρωμεν συγκεκριμένας ἐνεργείας του.
᾿Ενταῦθα εἶναι ἀπαραίτητον νά παραθέσωμεν αὐτούσιον τό ἀπό 30-10-1990 προαναφερθέν ἔγγραφον τοῦ κ. Ματθαίου πρός τήν ῾Ιεράν Σύνοδον.
ΤΟ ΑΠΟ 30-1-1990 ΔΙΑΒΗΜΑ ΤΟΥ κ. ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΜΑΚΡΗ
Μέ τήν διαδικασία τοῦ ἐπείγοντος τό 1990 προσπαθεῖ νά παρασύρη τήν ῾Ιεράν Σύνοδον εἰς ἀπόφασιν, ἡ ὁποία θά καταργοῦσε τό ἀπό τῆς ἱδρύσεως τῶν δύο ῾Ιερῶν Μονῶν Κανονικόν καθεστώς διοικήσεως, ὡς Σταυροπηγιακῶν - Συνοδικῶν Μονῶν, θά ἀνέτρεπε τήν βούλησιν τοῦ Κτήτορος, θά ἀνέτρεπε Συνοδικάς ἀποφάσεις καί καταστατικάς - Κανονιστικάς διατάξεις καί θά ὑπήγαγε τάς Μονάς ὑπό τήν προσωπικήν του διοικητικήν ἐξάρτησιν ὡς Μητροπολίτου ᾿Αττικῆς.
᾿Ιδού τό ἀπό 30-1-1990 ἔγγραφόν του:
ΕΚΚΛΗΣΙΑ Γ.Ο.Χ. ΕΛΛΑΔΟΣΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ ΜΑΝΔΡΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
᾿Εν Μάνδρᾳ τῇ 30 ᾿Ιαν. 1990
Πρός τήν ῾Αγίαν καί ῾Ιεράν Σύνοδον τῆς Γνησίας ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος, Μ. Μπότσαρη 8, Περιστέρι ᾿Αττικῆς.
Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατοι ἅγιοι ἀδελφοί,
Διάπυρη καί διαρκής προσευχή μου πρός τόν ῞Υψιστον Θεόν, εἶναι νά μέ διαφυλάττη ἡ χάρις καί τό ἔλεος Του ἀκλόνητο μέν στήν ᾿Ορθόδοξο πίστι, μέ σεβασμό δέ πρός τό Σῶμα τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου καί μέ ἀγάπη πρός τούς συνεπισκόπους μου .
Δέν ἐπιθυμῶ νά δημιουργῶ προβλήματα καί μάλιστα ἐπί θεμάτων, τά ὁποῖα θεραπεύονται εὔκολα μέ τήν ἁγία καί ὑψοποιό ταπείνωση . Παράλληλα ὅμως δέν μοῦ ἐπιτρέπεται νά γίνω καταφρονητής τῶν ῾Ιερῶν Κανόνων τῆς ᾿Εκκλησίας μας, (ἄν καί πολλές φορές ὡς ἄνθρωπος γίνομαι παραβάτης των).
Πάντοτε προσπαθῶ νά μή λυπῶ οὐδένα, ἐπεμβαίνω δέ μόνον ὅταν βλέπω καταφρόνησιν τοῦ ἐπισκοπικοῦ ἀξιώματος καί τῆς ἰδιότητός μου ὡς ἐλαχίστου Μητροπολίτου ᾿Αττικῆς καί Μεγαρίδος, ἀκόμη δέ καί τήν θεώρησιν τῶν ἀποφάσεών μου, καί ὡς ἀρχιερέως καί ὡς ἀτόμου, "ὡς πεπλανημένων".
"Εἴ τις χειροτονηθείς ἐπίσκοπος, μή καταδέχοιτο... τήν φροντίδα τοῦ λαοῦ τήν ἐγχειρισθεῖσαν αὐτῷ, τοῦτον ἀφωρισμένον τυγχάνειν, ἔως ἄν καταδέξηται", κελεύει ὁ ΛΣΤ' ἀποστολικός κανών. ᾿Επί 18ετίαν ὡς ἀρχιερεύς, προσπαθῶ νά τηρῶ συνέπειαν πρός τά ἐπισκοπικά μου καθήκοντα. ῾Η πρᾶξις ὅμως ἀποδεικνύει ὅτι οἱ ῾Ιερές Μονές Παναγίας καί Μεταμ. Σωτῆρος Κερατέας, ἄν καί εὑρίσκοντο ἐντός τῆς ἐπισκοπῆς μου, δέν ἀποτελοῦν τμῆμα αὐτῆς, ἐφ᾿ ὅσον ἕτεροι ἀρχιερεῖς ἱεροπρακτοῦν σ᾿ αὐτές, παρά τήν ρητήν ἀπαγόρευση τοῦ ΛΕ' ᾿Αποστολικοῦ Κανόνος, ὁ ὁποῖος λέγει: "᾿Επίσκοπον μή τολμᾶν ἔξω τῶν αὐτοῦ ὄρων χειροτονίας ποιεῖσθαι". Μᾶλλον φαίνεται, ὅτι ὑπάρχουν δύο ἐπίσκοποι ἤ Μητροπολῖται στόν αὐτό τόπο, τόν ὁποῖον εἶναι παράνομον καί ἐμποδισμένο ἀπό τόν ΙΒ' Κανόνα τῆς Δ' Συνόδου καί ἄλλους.
᾿Ακόμη καί στό θέμα τῆς προσφάτου ἐκλογῆς νέου Καθηγουμένου στήν ῾Ι. Μ. Μεταμ. Σωτῆρος, δέν ἔγινε δεκτή ἡ ἐπί τοῦ θέματος γνώμη μου ὡς οἰκείου ἐπισκόπου, τήν ὁποίαν κατοχυρώνουν ἐπί παρομοίων περιπτώσεων οἱ ῾Ιεροί Κανόνες. Κατά συνέπεια στήν προκειμένη περίπτωση, ἐκτός ἀπό προσβολή τῆς Πατερικῆς Κανονολογίας, ἔγινε καί προσβολή τοῦ ἐλαχίστου προσώπου μου ὡς ἐπιχωρίου ἐπισκόπου.
Γιά τούς λόγους αὐτούς παρακαλῶ τήν ῾Ιεράν Σύνοδον, ἐάν ὑπάρχει ἁγιοπατερική καί κανονική κατοχύρωσις, νά μέ ἀπαλλάξη τῶν εὐθυνῶν μου ἔναντι τῶν ῾Ι. Μ. Μεταμ. Σωτῆρος καί Παναγίας, μέ ἀπόφασί της ὑπογεγραμμένη ἀπό ὅλους τούς ᾿Αρχιερεῖς, ὥστε νά δύναται ἀκωλύτως κάθε ἀρχιερεύς νά ἐνεργῆ στίς μονές αὐτές χειροτονίες, χειροθεσίες, κλπ. μυστήρια, χωρίς νά κινδυνεύη νά χαρακτηρισθῆ ὡς ἐνεργῶν παρ᾿ ἐνορίαν.
᾿Επ᾿ αὐτοῦ τοῦ ζητήματος ἐπιθυμῶ νά παρατηρήσω, ὅτι παλαιότερα ἐλέγετο. ὅτι οἱ ἐν λόγῳ μονές εἶναι σταυροπηγιακές. Τώρα λέγεται, ὅτι εἶναι συνοδικές. Καλόν εἶναι ὁ Μακαριώτατος Πρόεδρος, τώρα πού βρίσκεται στάς δυσμάς τοῦ βίου του, νά ρυθμίση συνοδικῶς τό ζήτημα αὐτό, διότι ὡς ἔχει σήμερα εἶναι μᾶλλον αἰτία μελλοντικῆς ἔριδος μεταξύ τῶν ἁγίων ἀρχιερέων.
Παρακαλῶ ἀκόμη τόν Πρωτοσύγκελλον καί ᾿Αρχιγραμματέα, νά καταγράψη στά Πρακτικά ὅλες τίς ἀπόψεις μου ἐπί τοῦ θέματος τῆς ἐκλογῆς νέου ἡγουμένου στήν ῾Ι. Μ. Μεταμ. Σωτῆρος, ὅπως διετυπώθηκαν κατά τήν διάρκειαν τῶν σχετικῶν συζητήσεων ἐνώπιον τῆς ᾿Ενδημούσης ῾Ιερᾶς Συνόδου. Συγκεκριμένως (πρός ὑπενθύμισιν) τόνισα τά ἑξῆς:
α. Νά προσεχθοῦν οἱ μεγαλόσχημοι ῾Ιερομόναχοι , νά μή καταφρονηθοῦν καί ὑπάρξη σκανδαλισμός.
β. Νά ἐκλέξουν μόνοι των οἱ μοναχοί τόν ἡγούμενόν των, ἔστω καί μοναχόν ἐάν τό ἐπιθυμοῦν καί νά ἔχουν ἄλλο πνευματικό, νά ἐξωμολογοῦνται τά τυχόν παράπονά των κατά τοῦ ἡγουμένου.
γ. Νά ψηφίσουν καί οἱ ρασοφόροι, ὅσοι ἔχουν διαμονήν πλέον τῶν 10 ἐτῶν στήν Μονήν.
δ. Οἱ ὑποψήφιοι νά ἔχουν πλήρως τό δικαίωμα τοῦ ἐκλέγειν καί ἐκλέγεσθαι.
ε. Παρετήρησα ἀκόμη τό ἄτοπο τῆς χειροτονίας σέ μεγαλόσχημο τοῦ ἤδη ἐκλεγέντος ἡγουμένου ῾Ιερομ. Στεφάνου, λίγες ἡμέρες πρό τῆς ἐκλογῆς.
Τονίζω ὅτι τά προηγούμενα ἀφοροῦν τήν διαδικασία τῆς ἐκλογῆς καί ὄχι ἀντίρρησίν μου ὡς πρός τό πρόσωπον τοῦ ῾Ιερομ. Στεφάνου .
Μέ τήν ἐλπίδα, ὅτι θά ἀκουσθῆ ἡ φωνή τοῦ ἐντόνως προβληματιζομένου συνεπισκόπου σας καί εὐχή πρός τόν Θεόν γιά τόν ἐξ ὕψους φωτισμό πάντων ἡμῶν.
῾Ο ἐν ἀρχιερεῦσι ἐλάχιστος
+ ῾Ο ᾿Αττικῆς καί Μεγαρίδος Ματθαῖος"
᾿Από τό ἀνωτέρω ἔγγραφο τοῦ κ. Ματθαίου Μακρῆ, τό ὁποῖον ἔρχεται εἰς τό φῶς τῆς δημοσιότητος μετά ἕξ ὁλόκληρα ἔτη νομίζομεν ὅτι προκύπτει, ἀφ᾿ ἑνός ἡ ὑποκρισία τοῦ ἀνδρός καί ἀφ᾿ ἑτέρου, ὅτι ἀφετηρία καί κεντρικός ἄξων τῶν σκανδάλων καί τοῦ σχίσματος, ὑπῆρξεν καί ὑπάρχει ὁ μή ἔχων κορεσμόν κ. Ματθαῖος Μακρῆς μετά τοῦ κ. Χρυσοστόμου Μητροπούλου.
Παραθέσαμεν αὐτούσιον τό ἔγγραφον τοῦ κ. Ματθαίου, διότι εἶναι τό "κλειδί" τό ὁποῖον ἀνοίγει καί φωτίζει τήν σκοτεινήν περίοδον 1990-1995. Τό παραθέσαμεν, διότι ἀποκαλύπτει πολλά καί διά νά ἀντιληφθοῦν μερικοί εὐσεβεῖς μέν ἀλλ᾿ ἁπλοϊκοί, οἱ ὁποῖοι ἐν τῇ ἀφελείᾳ των πιστεύουν ὅτι δῆθεν αἰτία τῶν σκανδάλων καί τοῦ σχίσματος τῶν 5 πραξικοπηματιῶν ὑπῆρξεν ἡ ἀνύπαρκτος "εἰκονομαχία" , ἐνῶ τουναντίον, μοναδική αἰτία ὑπῆρξεν καί ὑπάρχει τό ἐξελισσόμενον σχέδιον ἁλώσεως τῆς ᾿Εκκλησίας διά συγκεκριμένων βλασφημιῶν κατά τῆς ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ - ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ., κατά τῆς ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ τῶν ᾿Επισκόπων Αὐτῆς . Διά τῆς ἀνατροπῆς τοῦ Μακαριωτάτου ᾿Αρχιεπισκόπου, διά τῆς ἠθικῆς ἐξοντώσεως τῶν ὀρθοδόξων θεολόγων, διά τῆς ὑφαρπαγῆς τῶν ῾Ιερῶν Μονῶν καί εἰς ἐνδεχομένην ἀποτυχίαν ὅλων αὐτῶν νά βληθῆ ἡ ᾿Εκκλησία διά νέου σχίσματος, ὅπως ἀκριβῶς ἐνήργησεν ταῦτα πάντα πρῶτον ὁ πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος, ἀπό τό Φθινόπωρο τοῦ 1935 ἕως τό 1955 ὅτε καί ἀπέθανεν! Αὐτή εἶναι ἡ μοναδική αἰτία τοῦ ἐγερθέντος κακοῦ, τοῦ ὁποίου ἡγήθησαν οἱ κ. κ. πρώην ᾿Αττικῆς Ματθαῖος καί πρώην Θεσσαλονίκης κ. Χρυσόστομος, καί οἱ ὁποῖοι ἀποδεικνύονται ἐκ τῶν πραγματικῶν γεγονότων ὡς οἱ μεγαλύτεροι διῶκται τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ. Καί ἄν ἀκόμη κανένα ἄλλο πραξικόπημα, καμμίαν ἄλλην παρανομίαν καί καμμίαν ἄλλην βλασφημίαν δέν ἐπεχειροῦσαν καί μόνον ὅτι ἔσχισαν τό πλήρωμα τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ., κατεστάθησαν οἱ δεινότεροι ᾿Εκκλησιομάχοι, διό ἡ μερίς αὐτῶν μετά τῶν διωκτῶν τῆς ᾿Εκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, ἄν δέν μετανοήσουν διά τάς πράξεις των, καί δέν θεραπεύσουν τάς πυορροούσας πληγάς πού ἤνοιξαν εἰς τό Σῶμα Αὐτῆς.
ΤΙ ΕΙΣΗΓΗΘΗ Η ΑΡΜΟΔΙΑ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Τό μόλις προεκτεθέν κείμενον τοῦ κ. Ματθαίου ἀνετέθη εἰς Συνοδικήν ᾿Επιτροπήν, ὑπό τήν προεδρίαν τοῦ Σεβ/του Μητροπολίτου Πειραιῶς καί Νήσων κ. Νικολάου, νά τό μελετήση καί νά εἰσηγηθῆ κανονικῶς. Πράγματι εἰς τήν μελέτην του ὁ Σεβ/τος κ. Νικόλαος εἰσηγεῖται μεταξύ ἄλλων καί τά κάτωθι:
".... ῾Η ῾Ιερά Σύνοδος.... ὡς ὑπεύθυνον καί Προϊστάμενον τῶν δύο ῾Ιερῶν Μονῶν ἐδιώρισεν τόν ᾿Επίσκοπον Πατρῶν ᾿Ανδρέαν καί ὄχι τόν τότε ᾿Επίσκοπον ᾿Αττικῆς Μελέτιον, διότι ἐσεβάσθη τήν ἐντολήν τοῦ Κτήτορος ᾿Αρχιεπ. Ματθαίου. ῾Η πρᾶξις αὕτη καί ὅλα τά ἀνωτέρω σημαίνουν ὅτι αἱ ῾Ιεραί αὗται Μοναί ἐκ τῆς πράξεως ἐλειτούργησαν καί λειτουργοῦν ὡς Συνοδικαί Μοναί.
Διά ταῦτα
Λαβόντες ὑπ᾿ ὄψιν ὅλα τά ἀνωτέρω σημαντικά καί ὑψίστης σημασίας γεγονότα ὡς καί τά κάτωθι ἀναφερόμενα τοιαῦτα.
"῞Οτι αἱ ῾Ιεραί Μοναί Παναγίας Πευκοβουνογιατρίσσης καί Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος, ἱδρύθησαν ... μέ προκειμενικόν σκοπόν τήν ἐξυπηρέτησιν τῆς χειμαζομένης ᾿Ορθοδοξίας καί τοῦ ῾Ιεροῦ ἡμῶν ᾿Αγῶνος καί ἔκτοτε κατεστάθησαν τά προπύργια τῆς ἀγωνιζομένης ᾿Εκκλησίας.
β. ῞Οτι ἐν ταῖς ῾Ιεραῖς ταύταις Μοναῖς ἔλαβον χώραν τά σημαντικώτερα γεγονότα ἤτοι:
1. Χειροτονίαι ᾿Επισκόπων κατά τά ἔτη 1935, 1948,1954, 1956, 1957, 1958 καί 1973.
2. ᾿Ανάδειξις ᾿Αρχιεπισκόπου ᾿Αθηνῶν καί πάσης ῾Ελλάδος τό ἔτος 1949.
3. Τέλεσις ῾Αγίου Μύρου ὑπό Κανονικῆς 12μελοῦς ῾Ιερᾶς Συνόδου τό ἔτος 1959.
᾿Επειδή αἱ ῾Ιεραί Μοναί διοικοῦνται ἀπ᾿ ἀρχῆς ὑπό τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τῆς ᾿Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. τῆς ῾Ελλάδος καί ἐπειδή προβλέπεται νά δημιουργηθῆ σύγχυσις καί νά ὑπάρξουν ἀρνητικαί ἐπιπτώσεις διά τήν ἑνότητα τῆς ᾿Εκκλησίας, εἰς ἥν περίπτωσιν ἐπέλθη ὁποιαδήποτε ἀλλαγή εἰς τόν τρόπον διοικήσεως τῶν ῾Ιερῶν Μονῶν Παναγίας Πευκοβουνογιατρίσσης καί Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος, καθότι αἱ τοιαῦται συνθῆκαι διεμορφώθησαν ἐκ τῶν ἐκκλησιαστικῶν ἀναγκῶν καί συνθηκῶν
Διά τοῦτο
ὡς ᾿Επιτροπή ὁρισθεῖσα παρά τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου προτείνομεν ὅπως ἀποφευχθῆ πᾶσα περαιτέρω διαφοροποίησις ἐπί τοῦ τρόπου διοικήσεως καί παραμείνη ἡ Διοίκησις τῶν ῾Ιερῶν Μονῶν ὡς ἔχει σήμερον
῾Η ἐπί τοῦ θέματος τούτου ὁρισθεῖσα τόν Φεβρουάριον τοῦ 1990 Συνοδική ᾿Επιτροπή.
῾Ο Πρόεδρος + Ο Πειραιῶς καί Νήσων ΝΙΚΟΛΑΟΣ Τά Μέλη + ῾Ο ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Χρυσόστομος + ῾Ο Γραμματεύς ᾿Αρχ/της Κήρυκος
Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ κ. ΜΑΤΘΑΙΟΥ
᾿Αλλά καί τό ῾Ηγουμενοσυμβούλιον τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς, λαβόν γνῶσιν τοῦ διαβήματος τοῦ κ. Ματθαίου, ἀπηύθυνε ἔγγραφον πρός τήν ῾Ιεράν Σύνοδον ὅπου ἐκφράζει τήν ἀντίθεσίν του πρός τόν κ. Ματθαῖον καί ζητεῖ ἀπό τήν ῾Ιεράν Σύνοδον νά σεβασθῆ τό καθεστώς διοικήσεως, τό ὁποῖον ἰσχύει ἀπ᾿ ἀρχῆς διά τήν Σταυροπηγιακήν των Μονήν. ᾿Ιδού τό σχετικόν ἔγγραφον:
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΑΡ. ΠΡΩΤ. 38 ᾿Εν ῾Ι.Μονῇ Εἰσοδίων τῇ 12-12-91
Πρός τήν ᾿Ενδημοῦσαν ῾Αγίαν καί ῾Ιεράν Σύνοδον τῆς ᾿Εκκλησίας ἡμῶν.Μ. Μπότσαρη 8 - ᾿Αθῆναι
῾Αγία καί ῾Ιερά Σύνοδος.
Εὐσεβάστως ὑποκλινομένη μετά τῶν λοιπῶν ἀδελφῶν, ἁσπαζόμεθα ῾Υμετέρας ῾Αγίας δεξιάς.
῾Ως μήτηρ καί ἡγουμένη τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς, ἡ ταπεινή καί ἀναξία τῆς ἀποστολῆς μου, ἀλλά καί αἱ λοιπαί ἀδελφαί, λυπούμεθα βαθύτατα διά τόν θόρυβον ὅπου ἐσχάτως ἔχει δημιουργηθεῖ εἰς τήν ῾Ιεράν ἡμῶν Μονήν σχετικά μέ τόν Μακαριώτατον καί Πνευματικόν μας Ποιμενάρχην, ὅστις ἐπί πεντήκοντα συναπτά ἔτη ἀγωνίζεται μέχρι σήμερον ποικίλους καί σκληρούς ἀγῶνας διά τήν ᾿Ορθοδοξίαν, ἀλλά καί μέ πολλάς προσωπικάς θυσίας διά τήν πρόοδον, τήν εἰρήνην καί ὁμόνοιαν τῆς ῾Ιερᾶς ἡμῶν Μονῆς.
Συγκεκριμένα ῞Αγιοι ᾿Αρχιερεῖς, ὅπως καί ῾Υμεῖς γνωρίζετε καλῶς, ὁ Μακαριώτατος, ἔχει ὁρισθῆ οἰκεῖος ᾿Επίσκοπος, Προϊστάμενος καί Πνευματικός Πατήρ καί τῶν δύο ῾Ι. Μονῶν, Προνομιακῶς, ὑπό τοῦ ἀοιδίμου κτήτορος τῶν Μονῶν τούτων, ῾Αγίου Πατρός ΜΑΤΘΑΙΟΥ Α' . ᾿Επίσης, καί διά τῆς ὑπ᾿ ἀριθμ. 14600/26-4-1959 πράξεως ἐσωτερικοῦ Κανονισμοῦ, ὡς καί διά τῆς ὑπ᾿ ἀριθ. 227/15-11-1967 κοινοποιήσεως τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου.
Τό πλέον κυριώτερον, ὁ Μακαριώτατος, εἰς τάς συνειδήσεις τῶν μοναζουσῶν, ἐπέχει τήν θέσιν τοῦ ῾Αγίου μας Πατρός Ματθαίου, ἐφ᾿ ὅσον ὅλαι σχεδόν αἱ μοναχαί, ἔχουν λάβει ἀπό τάς ῾Αγίας του χεῖρας, τό Μέγα καί ᾿Αγγελικόν Σχῆμα.
Κατεχόμεθα ὑπό βαθείας θλίψεως, μόνον μέ τήν σκέψιν τυχούσης ἀλλαγῆς. ᾿Εάν ὑπάρξη ὅμως ῞Αγιοι ᾿Αρχιερεῖς, μία διαφοροποίησις τῆς ὑπαρχούσης καταστάσεως τῆς Μονῆς μας περί τόν Μακαριώτατον, ἡ ἀδελφότης, θά διατρέξη μέγιστον κίνδυνον, μετά φοβερῶν ψυχοβλαβῶν συνεπειῶν.
῎Ηδη, διά τά ὀλίγα ὅπου ἠκούσθησαν, ἔχει ἐξεγερθῆ ὁλόκληρος ἡ ἀδελφότης, ἐναντίον ῾Υμῶν, καί προσπαθῶ ἡ ἀναξία μετά τῆς διοικήσεως, νά καταστείλωμεν τάς ἀγωνιστικάς κινητοποιήσεις καί ἐνεργείας των, διά νά μήν δοθῆ ἀφορμή νά χαίρωνται οἱ ἐχθροί τῆς ᾿Ορθοδοξίας μας.
Παρακαλοῦμεν ὅθεν ῾Υμᾶς, πρός χάριν Θεοῦ καί αἰσχύνην τοῦ μισοκάλου ἐχθροῦ τῆς ᾿Εκκλησίας γενικῶς, καί τοῦ Μοναχισμοῦ ἰδιαιτέρως, ὅπως δώσητε τέλος ἅπαξ διά παντός εἰς τό δημιουργουργηθέντα θόρυβον, πλήν ὅμως μή πραγματικά ὑφιστάμενον θέμα, ὑπενθυμίζοντας τό "Σταυροπηγιακόν" τῆς ῾Ιερᾶς ἡμῶν Μονῆς.
Διατελῶ
Μετ᾿ ἀφοσιώσεως καί εὐλαβείας ῾Η Καθηγουμένη Γερόντισσα ᾿Επιστήμη καί αἱ σύν ἐμοί ἐν Χριστῷ ἀδελφαί .
Κατόπιν ὅλων αὐτῶν ἡ ῾Ιερά Σύνοδος δέν ἐνέκρινε τό αἴτημα τοῦ κ. Ματθαίου Μακρῆ, τό ὁποῖον διετύπωσε εἰς τό προεκτεθέν ἀπό 30-1-90 ἔγγραφόν του, τό ὁποῖον οὐσία ἀπέρριψεν ἐν τῷ συνόλῳ του.
ΔΙΩΓΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΚ/ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ κ.κ. ΑΝΔΡΕΟΥ
᾿Αμέσως μετά ἀπό τό γεγονός αὐτό (τῆς 30-1-1990), ὁ κ. Ματθαῖος δραστηριοποιεῖται πρός ὅλας τάς κατευθύνσεις . Μέσα εἰς τήν Μονήν, τόσον ὁ ἴδιος ὅσον καί διά τοῦ πρώην Θεσ/νίκης κ. Χρυσοστόμου, ἀλλά καί διά τοῦ ῾Ιερομονάχου Εὐθυμίου, καί διά τινων ῾Αγιορειτῶν, ἐπλάνησε πολλάς μοναχάς μέ τήν περί "εἰκονομαχίας" ἀπάτην, καί κατώρθωσε νά ἐξεγείρη τρεῖς ἀκαταστάτους μοναχάς, ὥστε νά καταφερθοῦν αὗται κατά τοῦ Μ/του ᾿Αρχιεπισκόπου. ῎Ηδη ἔχει μελετήσει καί ἐκπονήσει "ἐπιτελικόν" σχέδιον περί "εἰκονομαχίας", ἀφοῦ τό περί "ἁγιομαχίας", τό ὁποῖον θά εὐνοοῦσε ἡ ἐκ Κοζάνης Μαγδαληνή, δέν θά εὕρισκεν ἀπήχησιν, ἀλλά καί θά εἶχεν σφοδράς ἀντιδράσεις εἰς τόν χῶρον τῶν Γ.Ο.Χ. ῾Ο ἴδιος προφανῶς ἐπιχειρεῖ ἀνεπιτυχῶς κατά τήν ἑβδομάδα τῆς Πεντηκοστῆς τοῦ 1991 νά κάνη "ἄνω κάτω" τήν ἐτησίαν Γενικήν Σύναξιν τῶν Κληρικῶν εἰς τήν ῾Ιεράν Μονήν Μεταμορφώσεως, εἰσηγούμενος διά τοῦ π. ᾿Ιωαννικίου Μενιδιάτη θέμα εἰκόνων. Εἶχεν ἤδη σχεδιάσει πλέον τήν "εἰκονομαχίαν", ὥστε μέ αὐτό τό πρόσχημα νά προκαλέση σκάνδαλα, νά φανατίση, νά σκοτίση καί ἔτσι νά καλύπτη τά πραγματικά σχέδιά του. Παραλλήλως ἐπιχειρεῖ νά παρασύρη καί νά χρησιμοποιήση, ὡς ὄργανόν του, καί τήν ῾Ιεράν Σύνοδον, ὥστε εἰς τήν συνέχειαν τῶν τεχνητῶν του σκανδάλων χρησιμοποιῶν τήν ῾Ιεράν Σύνοδον νά καταδικάση, νά καθαιρέση, νά ἀφορίση καί νά ἀναθεματίση Συνοδικῶς ὅλους ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι ἐγγυῶντο καί ἐγγυῶνται τήν πρόοδον τοῦ ᾿Αγῶνος καί τήν προβολήν τῆς ᾿Ορθοδόξου ῾Ομολογίας ᾿Εκκλησιολογίας, δηλ ὅλων ἐκείνων πού θά ἐτολμοῦσαν νά ἀντισταθοῦν εἰς τά σχέδιά του καί τάς προδοτικάς ἐνεργείας του, ἐνῶ τά μέλη τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, ἄλλοτε μέ ὑποκρισίαν καί ἄλλοτε μέ τήν τρομοκρατίαν καί τήν ἀπειλήν τοῦ σχίσματος τά ἠνάγκαζε νά ὑποχωροῦν..
῎Ετσι μετά τόν μεγάλο "ψευτοδογματολόγο" Χρυσόστομον Κατουνακιώτη ξεπρόβαλε ὁ "᾿Ηρακλῆς" τοῦ κ. Ματθαίου, ὁ γνωστός Κύπριος ῾Ιερομόναχος Εὐθύμιος ᾿Επιφανίου, ὁ ὁποῖος τόν Νοέμβριον τοῦ 1991 κηρύσσει ἐγγράφως, ὅτι κινδυνεύει τό πᾶν ἀπό τήν φανταστικήν "εἰκονομαχίαν", ἐνῶ συγχρόνως διατυπώνει καί τάς περί "χειροθεσίας" βλασφημίας των, τά περί "ἐκτροπῆς τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ. ἐκ τῆς ᾿Ορθοδοξίας" κλπ. καί κυρίως ἀποκαλύπτει τάς προθέσεις, περί "καθάρσεως" τῆς ᾿Εκκλησίας ἀπό ὅλους τούς "εἰκονομάχους", ὅσον ὑψηλά καί ἄν εὑρίσκωνται. ῞Ολα αὐτά καί ἕτερα διά τῆς γνωστῆς ἀπό 11-10-1991 "ἐγκυκλίου ἐπιστολῆς" του, ἡ ὁποία ἀπετέλεσε ἄλλο "Εὐαγγέλιο" τῶν 5 ἐκπεσόντων ᾿Αρχιερέων .
ΞΕΣΚΕΠΑΖΟΝΤΑΙ "ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ" Η ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΑΤΤΙΚΗΣ κ. ΜΑΤΘΑΙΟΥ. Η ΑΠΟ 1-1-92 "ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΙΣ".
᾿Ενῶ ὅλοι σχεδόν κατά τήν περίοδο 1990-91 ἦσαν ἀνύποπτοι διά τά βαθύτερα σχέδια τοῦ κ. Ματθαίου, δηλαδή περί ὑφαρπαγῆς τῶν ῾Ιερῶν Μονῶν καί ἀνατροπῆς τοῦ ᾿Αρχιεπισκόπου, τινές ὅμως τό ἐγνώριζον, διότι εὑρισκόμενοι προφανῶς εἰς τό στενόν περιβάλλον τοῦ κ. Ματθαίου, εἶχον ἰδίαν πεῖραν καί ἀντίληψιν. Αὐτοί ἐτόλμησαν, ἔστω καί ἀνωνύμως, (διότι προφανῶς ἐγνώριζον μέ ποῖον εἶχον νά κάμουν), νά φέρουν εἰς φῶς τά σχέδια τοῦ κ. Ματθαίου καί τοῦ κ. Χρυσοστόμου ὅταν, ἐπαναλαμβάνομεν, κανείς σχεδόν δέν ἐγνώριζε καί δέν ἠδύνατο νά στοιχειοθετήση κάτι περί τῶν πραγματικῶν των προθέσεων καί σχεδίων.
Παραθέτομεν τό ἀποκαλυπτικόν αὐτό κείμενον, τοῦ ὁποίου τήν ἀλήθειαν σήμερον ὑπογράφουν καί τό ἐπικυρώνουν τά πραγματικά γεγονότα τοῦ ἰδίου τοῦ κ. Ματθαίου ἀπό τό 1991 μέχρι σήμερα.
"ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ
\
ΕΛΛΑΔΑ 1/1/1992
Πρός τούς Μητροπολίτας τῆς ᾿Εκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος καί ἑτέρους τινάς
Μακαριώτατε ᾿Αρχιεπίσκοπε Σεβασμιώτατοι ᾿Αρχιερεῖς Σχετιζόμενοι μέ τό θέμα Πατέρες καί ᾿Αδελφοί εὐλογεῖτε.
Βρισκόμεθα στήν δυσάρεστη θέση νά προβοῦμε στήν παροῦσα προειδοποίηση, διότι ἀνησυχοῦμε καί πονοῦμε γιά τά συμβαίνοντα εἰς τούς κόλπους τῆς ᾿Εκκλησίας ἐσχάτως.
Περιῆλθον εἰς χεῖρας μας τά κείμενα τοῦ π. Εὐθυμίου ᾿Επιφανίου ἀπαράδεκτα καί προκαλοῦντα τό κοινό περί δικαίου αἴσθημα τοῦ λαοῦ, τά ὁποῖα κατασκανδάλισαν τόν κόσμο. Δέν μᾶς ξένισαν τά γραφόμενα, γνωρίζοντας τό ποιόν τοῦ κληρικοῦ, μᾶς ξένισε ὅμως καί μᾶς προκάλεσε δριμύτατα τό ὅτι ἀπευθύνονται πρός τόν κλῆρο καί τόν λαόν ἀδιακρίτως.
Προειδοποιοῦμε τήν σεπτή ῾Ιεραρχία καί κάθε ὑπεύθυνο ὅτι ἄν τά κείμενα αὐτά δέν ἀνακληθοῦν ἀπό τόν συγγραφέα τους καί ἄν δέν ἐπιβληθοῦν εἰς αὐτόν οἱ ἀνάλογες κυρώσεις θά καταγγείλουμε τόν π. Εὐθύμιο καί τούς συνενόχους του, ἐνώπιον λαοῦ καί ἱστορίας, θά ἀποκαλύψουμε τά ταπεινά κίνητρά τους καί θά αἰτήσουμε εἰσαγγελική παρέμβαση.
᾿Επίσης περιῆλθον εἰς γνῶσι μας φῆμαι οἱ ὁποῖες φέρουν τόν Μητροπολίτη ᾿Αττικῆς Ματθαῖο νά δημιουργεῖ περί αὐτόν κλίκα εἰς τήν ὁποίαν συμπεριλαμβάνεται ἕνας ἀκόμη ᾿Επίσκοπος καί κατώτεροι κληρικοί μέ σκοπό νά βροῦν τρόπο μέ τόν ὁποῖον θά κηρύξουν ἔκπτωτο τοῦ θρόνου του τό Μακαριώτατο ᾿Αρχιεπίσκοπο, καταλάβει δέ τόν θρόνο ὁ ᾿Επίσκοπος Ματθαῖος, ὁ ὁποῖος θά δωρίση τήν Μητρόπολιν ᾿Αττικῆς στόν ᾿Αρχιμανδρίτη Εὐθύμιο ᾿Επιφανίου καί τήν Μητρόπολη Λαρίσης στόν Διάκονον Κοσμά Σκρέτα.
Θέλουμε νά πιστεύουμε πώς εἶναι κακόβουλες φῆμες. Σᾶς προειδοποιοῦμε ὅμως ὅτι σέ περίπτωση πού τίς διασταυρώσουμε ἤ ὑποπέσει στήν ἀντίληψή μας τυχόν κίνηση θά προβοῦμε σέ δημόσια καταγγελία διά τοῦ τύπου πολιτικοῦ καί ἐκκλησιαστικοῦ, τῶν Ραδιοφωνικῶν καί Τηλεοπτικῶν Σταθμῶν, τῆς ῾Ελληνικῆς ᾿Επικρατείας, ἀλλά καί ὅλων τῶν μέσων ἐπικοινωνίας τῆς ἐν ἀλλοδαπῇ ὁμογένειας.
Εἰς τά ἀνωτέρω δέ θά προστεθοῦν καί οἱ ἐνέργειες τῶν α) ᾿Επισκόπου Χρυσοστόμου μέ ἕδρα παραλιακή Κορινθιακή Πόλη, ὁ ὁποῖος εἰς τόν Καθεδρικό Ναό τῆς Θεσσαλονίκης, ἀφοῦ ἀφαίρεσε ἀπό τό προσκυνητάρι τήν ἀπ᾿ ἐτῶν κατέχουσα αὐτήν τήν θέση εἰκόνα τῆς Θεοτόκου τοποθέτησε ἐκεῖ τήν εἰκόνα τῆς ῾Αγίας Τριάδος καί ἐξανάγκασε ὅλον τόν λαόν νά περάσει νά ἀσπασθεῖ, ἐκείνου ὄντος ἐπί τοῦ θρόνου καί παρακολουθοῦντος τάς κινήσεις εἰς τόν Ναό, θελοντας νά διαπιστώσει μέ αὐτό τά φρονήματα ὁρισμένων ἀνδρῶν καί γυναικῶν νέων καί πρεσβυτέρων καί β) ἡ ἐνέργεια τοῦ ᾿Επισκόπου Τίτου ὁ ὁποῖος ἐπιζωγράφησε τήν εἰκόνα τῆς ᾿Αναστάσεως τοῦ Κυρίου ἀλλάζοντας τό ὄνομα.
Μέ φόβο καί πόνο γιά τά περαιτέρω
ΑΓΩΝΙΟΥΝΤΕΣ ΓΝΗΣΙΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ"
Εἶναι περιττά τά σχόλια καί κάθε κρίσις, διότι τό κείμενον εἶναι ἀποκαλυπτικόν καί μαρτυρεῖ, ὅτι οἱ γράψαντες αὐτό ἐγνώριζαν πολύ καλά καί τόν κ. Ματθαῖο καί τόν κ. Χρυσόστομο, ἐγνώριζαν δέ καί τάς ἀκριβεῖς προθέσεις των. Τό ὅτι τό ἐκυκλοφόρησαν ἀνωνύμως, ἠδίκησαν τότε τό ἔγγραφόν τους, σήμερον ὅμως λαμβάνει ἰδιαιτέραν σημασίαν καί ἀποτελεῖ, ἔστω καί ἀνώνυμον, ἕν ἱστορικόν ἀποκαλυπτικόν ντοκουμέντο, τό ὁποῖον ρίπτει ἄπλετον φῶς εἰς τά καταχθόνια σχέδια τῶν σκοτεινῶν δυνάμεων, τοῦ οἰκουμενισμοῦ, τά ὁποῖα ἀπροκαλύπτως πλέον ἐνεργεῖ ὁ κ. Ματθαῖος μετά τοῦ κ. Χρυσοστόμου.
Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΙΣ ΤΟΥ κ. ΜΑΤΘΑΙΟΥ
Τό ἀνωτέρω ἀποκαλυπτικόν κείμενον, εὐθύς ὡς ἐγένετο γνωστόν, κατετρόμαξε τόν κ. Ματθαῖον, διότι δι᾿ αὐτοῦ ἀπεκαλύπτοντο τά σχέδιά του, διό καί προφορικῶς καί γραπτῶς ἐκραύγαζε καί διερρήγνυε τά ἱμάτιά του, ὅτι δῆθεν τόν συκοφαντοῦν, διό ἐζήτησε νά ἀφορισθῆ (!) τό ἄγνωστον πρόσωπον πού συνέταξε καί κυκλοφόρησε τό ἀνωτέρω ἀποκαλυπτικόν καί ἱστορικόν πλέον κείμενον.
῾Υπό τό κράτος τοῦ πανικοῦ διατελῶν ὁ κ. Ματθαῖος, διότι, πρίν ἀκόμη δημιουργήσῃ τίς ἀπαιτούμενες προϋποθέσεις ἀσφαλείας, ἀπεκαλύπτετο τό σχέδιόν του, προσεπάθησε μέ διαφόρους ψευδοκατηγορίας, ψευδεῖς δηλώσεις καί διαβεβαιώσεις νά "διαψεύσῃ", ὡς ἐνόμιζε, τήν ἀλήθεια τοῦ ἀνωνύμου ἐγγράφου. Οὕτω τήν συγκεκριμένην ἀποκάλυψιν περί τῆς συνεργασίας του "μέ ἕναν ἀκόμη ἐπίσκοπον καί κατωτέρους Κληρικούς μέ σκοπόν νά βροῦν τρόπον μέ τόν ὁποῖον θά κηρύξουν ἔκπτωτον τοῦ θρόνου τόν Μακαριώτατον ᾿Αρχιεπίσκοπον" ἐχαρακτήριζε "μύθους" καί "σενάρια", τά ὁποῖα "κατεδίκαζε" "μετά βδελυγμίας καί ἀποτροπιασμοῦ" , ἐνῶ "βδέλυγμα" καί "ἐρήμωσις" ἀπεδείχθη ἡ συμπεριφορά καί ὁ ρόλος τοῦ ἰδίου, καί τό ὑπ᾿ ἀριθμ. 53/28-4-92 ἔγγραφόν του, τό ὁποῖον παραθέτομεν αὐτούσιο. ᾿Ιδού τό ἐν λόγω ἀποκαλυπτικόν τῆς ὑποκρισίας καί τοῦ Φαρισαϊσμοῦ κείμενον τοῦ κ. Ματθαίου Μακρῆ:
"ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΟΧ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ
Α.Π 53. ᾿Εν Μάνδρᾳ τῇ 28-4-1992
Δ Η Λ Ω Σ Ι Σ τοῦ Σεβασμιωτάτου ᾿Επισκόπου ᾿Αττικῆς καί Μεγαρίδος κ. Ματθαίουπρός τήν ῾Ιεράν Σύνοδον τῆς ῾Ιεραρχίας τῶν Γ.Ο.Χ. ῾Ελλάδος
῾Η ταπεινότης ἡμῶν διά τῆς παρούσης δηλώσεως καί ἀναφορᾶς ἐπιθυμῶ νά δηλώσω, ὅτι καταδικάζω μετά βδελυγμίας καί ἀποτροπιασμοῦ πᾶν ὅ,τι ἀνωνύμως ἐγράφη κατ᾿ ἐμοῦ ὡς ψευδές καί ἀνυπόστατον ἐπί τῷ σκοπῷ διασυρμοῦ τῆς ᾿Αρχιερατικῆς μου τιμῆς καί ὑπολήψεως, ὡς ἀναφέρεται περί ἀνατροπῆς τοῦ Μακαριωτάτου ᾿Αρχιεπισκόπου κ. ᾿Ανδρέου καί ἄλλα ἀτασθαλῆ καί ἔκνοα, διά τῶν ὁποίων ἐχθροί καί ἐπίβουλοι τῆς ᾿Ορθοδοξίας χαλκεύουν καί κατασκευάζουν ἐμπνευσταί καί πρωτεργάται τῆς νεοεικονομαχικῆς πλάνης, ἐπιδιώκοντες νά μετατοπίσουν τό βάρος τῆς εὐθύνης των, πλάθοντες διαφόρους μύθους , κατασκευάζοντες διάφορα σενάρια, ὅπως τῆς ἀνατροπῆς τοῦ ᾿Αρχιεπισκόπου κ. ᾿Ανδρέου ἐκ μέρους μου, τήν χειροτονίαν ᾿Επισκόπων κ.ἄ., τά ὁποῖα μόνον εἰς τήν σφαῖραν τῆς νοσηρᾶς φαντασίας των πρέπει νά ἀναζητηθοῦν, ἀποβλέποντες εἰς τήν διάσπασιν τῆς ἑνότητος καί συνοχῆς τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου. Καί εἰσηγοῦμαι ἐπί τούτῳ τήν ἐνεργοποίησιν τῆς ἀποφάσεως ἐπιβολῆς ἀφορισμοῦ κατά παντός ἀνωνυμογράφου καί συνεργοῦ ἐμμέσου ἤ ἀμἐσου εἰς τά λαβόντα χώραν κατά τήν πρόσφατον εἰκονολογικήν κρίσιν καί τόν σἀλον εἰς τούς κόλπους τῆς ᾿Εκκλησίας μας.
῾Ο ἐν ᾿Ορθοδόξοις ᾿Επισκόποις ταπεινός
῾Ο ἐλάχιστος ἀδελφός καί συλλειτουργός
(τίθεται σφραγίς - ὑπογραφή)
+ ῾Ο ᾿Αττικῆς καί Μεγαρίδος Ματθαῖος
Τό μόλις ἐκτεθέν κείμενον τῆς "ΔΗΛΩΣΕΩΣ" τοῦ κ. Ματθαίου ἀποκαλύπτει "τήν ἀρχιερατικήν συνείδησιν" του καί τό ἦθος αὐτοῦ. Πρό πάντων ὅμως ἀποκαλύπτει τήν δειλίαν τοῦ ἀνδρός νά ἀναλάβη τάς εὐθύνας του. Πάντοτε οἱ ραδιοῦργοι καί προδόται ὑπῆρξαν δειλοί καί ἀδύναμοι εἰς τό νά ἀναλάβουν τάς εὐθύνας των ἤ νά ἀναθεωρήσουν. Καί ὁ κ. Μακρῆς ἐν προκειμένῳ βεβαιοῖ μέ τήν "δήλωσίν" του , ὅτι οἱ ὑπό τοῦ διαβόλου κινούμενοι εἰς κατακεκριμένας πράξεις, εἶναι δειλοί καί ἀδύναμοι νά ἀναλάβουν τάς εὐθύνας των, ἀλλά οὔτε καί εὔκολα μετανοοῦν.
Σήμερον πρέπει νά ὁμολογήσωμεν ὅτι ὁ κ. Ματθαῖος εἶναι ἄξιος λύπης καί δι᾿ ὅσα ἀνόσια διέπραξεν, ἀλλά καί διότι κλείει τήν ὁδόν τῆς ἐπιστροφῆς του σκληρυνόμενος εἰς τό κακόν. ῎Ισως θέλει νά ἀναθεωρήση, νά διορθώση καί νά ἐπιστρέψη πλήν, ἡμεῖς πιστεύομεν, ὅτι δέν δύναται νά τό κάμη διότι δέν εἶναι ἐλεύθερος.
᾿Επαναλαμβάνομεν καί ὑπογραμμίζομεν, ὅτι "βδέλυγμα" καί "ἀποτροπιασμός" δέν εἶναι τό ἀνώνυμον κείμενον πού ἀπεκάλυψεν τάς ἀληθεῖς προθέσεις καί τά σχέδια τοῦ κ. Ματθαίου, ἀλλά ἡ ἀνωτέρω δήλωσις του πρός τήν ῾Ιεράν Σύνοδον. Δέν ὑπελόγισε κἄν, ὅτι τό ψεῦδος του θά ἀποκαλυφθῆ μίαν ἡμέραν, καί, ὅτι ἡ ἀλήθεια πού κατήγγειλε τήν 1-1-1992 ὁ ἀνωνύμως καταγγείλας, θά βεβαιωθῆ ἀπό τά ἴδια του τά ἔργα, ὅπως συνεχῶς βεβαιώνεται . Αὐτός λοιπόν μέ τήν ἀνωτέρω ΨΕΥΔΗ ᾿Αρχιερατικήν δήλωσίν του βεβαιώνει, ὅτι εἶχε πράγματι σχέδιον ἀνατροπῆς τοῦ ᾿Αρχιεπισκόπου, τό ὁποῖον ἐνήργησεν μετά τέσσαρα περίπου ἔτη, ἀνεπιτυχῶς βεβαίως, ὅπως ἐπεχείρησε καί τήν ὑφαρπαγήν τῆς Μονῆς, ἀλλά θά ἀποτύχη οἰκτρότερον, διότι ἡ ῎Εφορος τῆς Μονῆς, ἡ Κυρία Θεοτόκος θά τόν "συντρίψη". ῾Ο ἴδιος δέν ἐσεβάσθη, ἀλλά ἐπρόδωσε τήν "ἀρχιερατικήν του τιμήν" καί μέ σωρείαν ἀντικανονικῶν, συνομωτικῶν καί ληστρικῶν ἐνεργειῶν κατεχράσθη τό "᾿Αρχιερατικόν του ἀξίωμα" τό ἐξαιρετικόν τοῦτο εἰδικόν χάρισμα. ῾Ο ἴδιος βεβαιώνει, δι αὐτῆς τῆς Δηλώσεώς του καί τῶν μετέπειτα ἔργων του, ὅτι αὐτός ἐχάλκευσε καί κατεσκεύασε τόν μύθον περί "εἰκονομαχίας" διά νά καλύψῃ καί περάση καί αὐτά τά σχέδιά του, καί συγχρόνως νά παρουσιασθῇ ψευδεπίπλαστος "φρουρός" καί "ὑπέρμαχος" τῆς ᾿Ορθοδοξίας, ὁ πράγματι, ὅπως ἐκ τῶν ἔργων του ἀποδεικνύεται, ἐπίβουλος Αὐτῆς.
῞Οσον ἀφορᾶ διά τόν κατ᾿ ἀπαίτησίν του ἄδικον ἀφορισμόν κατά τοῦ ἀνωνύμως καταγγείλαντος τά σχέδιά του τήν 1-1-92, οὗτος, ἐπαναλαμβάνομεν, ἐπέπεσεν ὁλόκληρος ἐπί τῆς κεφαλῆς του, διά τοῦτο δέν δύναται νά εἰρηνεύση καί νά σταματήση τήν ὀλισθηράν ὁδόν τῆς προδοσίας .
Ταῦτα ὅμως ἀποτελοῦν μόνον τήν ἀρχήν τῶν "πονηρῶν ἔργων τοῦ σκότους" τοῦ κ. Ματθαίου καί τοῦ μηχανισμοῦ του. Εἰς τό ἑπόμενον τεῦχος θά παρακολουθήσωμεν τό κεφάλαιον: "῾Ο Ματθαῖος διχάζει τήν ῾Ιεράν Μονήν Παναγίας καί κηρύσσει σκληρόν διωγμόν κατά τοῦ Μακαριωτάτου ᾿Αρχιεπικόπου κ. ᾿Ανδρέου"
(Συνεχίζεται)
[ Home | Update Journal | Login/Logout | Search | Account | Site Map ]