ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ([info]kirykos) wrote,
@ 2009-05-16 19:36:00

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΜΕΝ ΤΑ "ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΕΡΓΑ" ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΑΤΤΙΚΗΣ κ. ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΜΑΚΡΗ (ΤΕΥΧΟΣ 4ον)

ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΑΤΩΝ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ (᾿Ιούνιος 1995) ΑΜΕΣΩΣ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ, ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗΝ ΙΕΡΑΝ ΜΟΝΗΝ
῾Η νέα ἡγουμένη Νεκταρία πειθήνιον ὄργανον τοῦ κ. Ματθαίου.
῾Η νέα ἡγουμένη ἐξελέγη τήν 6ην Σεπτεμβρίου 1993, πρίν δέ κλείση δύο ἔτη ὡς ἡγουμένη τῆς ἀδελφότητος τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς, ἔθεσεν ἑαυτήν ἀρχηγόν τοῦ σχίσματος εἰς τήν Μονήν καί διά τοῦτο ἐκρίθη καί καθηρέθη κανονικῶς καί δικαίως μέ τήν ὑπ᾿ ἀριθμ. 2883/9/22-9-1995 ᾿Απόφασιν τοῦ ἁρμοδίου Συνοδικοῦ Δικαστηρίου, ἐπί ἀνυπακοῆ προϊσταμένης ᾿Εκκλησιαστικῆς ᾿Αρχῆς, περιφρονήσει Διοικητικῆς ᾿Επιτροπῆς τῆς Μονῆς, φατρίᾳ καί ἀποσχίσει ἐκ τῆς ᾿Εκκλησίας.
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ 1995
Μέ τήν ἐπισημοποίησιν τοῦ σχίσματος τῶν (5) πραξικοπημτιῶν ἐπισκόπων, 9-6-95 (ΝΗ), ὁ ἀρχηγός τοῦ σχίσματος, πρώην ᾿Αττικῆς κ. Ματθαῖος Μακρῆς, φροντίζει νά ἐπεκτείνη τό σχίσμα καί εἰς τήν ῾Ιεράν Μονήν, χρησιμοποιῶν τήν ἡγουμένην Νεκταρίαν ὥστε νά ἀνατρέψη εὐκολώτερον τόν Μακαριώτατον καί ἔτσι νά καταλάβη καί τήν ῾Ιεράν Μονήν. Τῇ ὑποδείξει τοῦ κ. Ματθαίου καί τοῦ μηχανισμοῦ του ἡ μοναχή Νεκταρία πρωτίστως καταργεῖ τήν διοικοῦσα ᾿Επιτροπή (῾Ηγουμενοσυμβούλιο) καί ἀποφασίζει καί διατάσσει ὅ,τι τῆς ὑποδεικνύει ὁ κ. Ματθαῖος καί ὁ μηχανισμός του. ᾿Εν προκειμένῳ ἡ ἱστορία τῆς ἐν λόγῳ περιόδου ὅπως καί γενικά ἡ ἱστορία εἶναι φῶς πού φωτίζει καί διδάσκει καί καθιστᾶ ἰκανόν τόν ἄνθρωπο νά σκέπτεται ὀρθά, νά παρατηρῆ, νά ἑρμηνεύη γεγονότα, νά ἀντιμετωπίζῃ τό παρόν καί νά συνεχίζη τήν ἱστορία τῆς ὁποίας ἡ ἀφετηρία ἐκκινεῖ ἀπό τόν Θεόν τόν δημιουργόν τοῦ σύμπαντος καί τοῦ ἀνθρώπου, ὅπως πολύ περισσότερον καί τῆς ῾Αγίας Του ᾿Εκκλησίας.
᾿Εν προκειμένῳ ἡ λήθη τῶν "ἔργων τοῦ σκότους" τοῦ κ. Ματθαίου κατά τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς καί κατά προέκτασιν τῆς ᾿Εκκλησίας, εἶναι μόνον πρός ἱκανοποίησιν καί ἐξυπηρέτησιν τῶν σκοτεινῶν δυνάμεων. Πιστεύομεν ὅτι ἡ μήτηρ ἡμῶν ᾿Εκκλησία ζητεῖ κάθε ὀρθόδοξος χριστιανός νά γνωρίζη τά θλιβερά γεγονότα τοῦ ἄμεσου παρελθόντος καί ἐφ᾿ ὅσον εἶναι "ἔργα σκότους" νά τά συχαθῆ καί νά τά ἀποδοκιμάση καί νά τά καταδικάση καί νά μήν ἔχη καμμία σχέση μέ αὐτά.
῾Ο κ. Ματθαῖος, ὅπως καί ἀλλαχοῦ ἔχομεν τονίσει, προκειμένου νά γίνη πλοηγός τοῦ σκάφους τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ. καί νά τό ὁδηγήση ἐκεῖ ὅπου ἐπιθυμοῦν ἀπό τό 1924 ὁ Νεοημερολογιτισμός Οἰκουμενισμός , ἔκανεν πολλά χρόνια ὑπομονή. ῎Εν ὄψει ὅμως τοῦ γεγονότος ὅτι ὁ Μακαριώτατος ἀνέδειξε πλειάδα θεολόγων Κληρικῶν, οἱ ὁποῖοι μάλιστα εὑρίσκοντο πρό τῶν θυρῶν νά εἰσέλθουν καί νά πλαισιώσουν τό Σῶμα τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τῆς ῾Ιεραρχίας τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ., ἔκρινεν, ὅτι δέν ὑπάρχει καιρός δι᾿ ἀναβολήν. Διά τοῦτο ἀπό τό 1991 προεκάλεσε τόν τεχνικόν σάλον μέ σκοπό νά διαβληθοῦν οἱ Θεολόγοι Κληρικοί καί Λαϊκοί, νά ἀνατραπῆ ὁ ᾿Αρχιεπίσκοπος, ἄν δέν ὑποταχθῆ εἰς τά σχέδιά του, νά καταλάβη τάς ῾Ιεράς Μονάς, καί ἐν ἀνάγκη ἄν δέν τά κατορθώση ὁλα αὐτά, νά προκαλέση τουλάχιστον σχίσμα, ὅπερ καί ἐποίησεν.
῾Ο κ. Ματθαῖος, λοιπόν, συγχρόνως μέ τήν ἀπό 9-6-95, ἐπισημοποίησιν τοῦ σχίσματός του, τό ὁποῖον ἤδη ὡς ἀκήρυκτον σχίσμα ὑπῆρξε ἀπό τό 1993, ἐποίησεν τό πᾶν νά σχίση καί τήν άδελφότητα τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς Παναγίας καί νά ἀνατρέψη ἐκ τῆς θέσεως του τόν κανονικόν Πνευματικόν καί Διοικητικόν Προϊστάμενον τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς, τόν Μακαριώτατον ᾿Αρχιεπίσκοπον κ. ᾿Ανδρέαν καί νά τόν ἐκδιώξη ἐκ τῆς Μονῆς. Πρός τόν σκοπόν αὐτόν κινεῖται καί ἐνεργεῖ μέ δύο μοχλούς, τήν ἡγουμένην ἀδ. Νεκταρίαν καί τόν Δήμαρχο Κερατέας κ. ᾿Αντωνίου.
῾Η ἐξέλιξις τῶν γεγονότων τοῦ ᾿Ιουνίου 1995 ἔχει ὡς κατωτέρω:
Τήν 9-6-95 (ΝΗ) ἡμέραν Παρασκευήν οἱ πέντε ᾿Αρχιερεῖς, μέσω τῶν πληρεξουσίων δικηγόρων των, διά δικαστικοῦ ἐπιμελητοῦ, ἐκοινοποίησαν εἰς τόν Μακαριώτατον μίαν "ἀπόφασίν" των διά τῆς ὁποίας τόν ἔθετον εἰς ἀργίαν, τόν ἀπήλασσον ἐκ τῶν ᾿Αρχιερατικῶν του καθηκόντων του, ἐνῶ εἰς τήν οὐσίαν ἐκήρυξαν ἐπισήμως ὅτι ἀπεκόπησαν καί ἐξῆλθον τῆς ᾿Εκκλησίας καταστάντες σχισματικοί.
Τήν 9-6-95 κηρύσσουν ἐπίσημα τό σχίσμα τους οἱ πέντε, ἐνῶ ὁ κ. Ματθαῖος παράλληλα ἐνεργεῖ ὥστε νά σχίση καί τήν ἀδελφότητα τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς καί νά ἐκδιώξη ἐξ αὐτῆς τόν Μακαριώτατον ᾿Αρχιεπίσκοπον καί νά εἰσέλθη ὡς μοιχός εἰς τήν Μονήν καί νά καταλάβη τήν θέσιν τοῦ Μακαριωτάτου.
᾿Επίστευσεν , ἐν τῇ ἀφροσύνη του ὁ κ. Ματθαῖος, ὅτι ἡ κατάληψις τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς καί ἡ "πτῶσις" καί ἀπομάκρυνσις τοῦ ᾿Αρχιεπισκόπου ἦτο θέμα ἡμερῶν ἤ ὡρῶν, μετά ἀπό τήν διάβρωσιν τήν ὁποίαν ἐπέτυχεν ὁ μηχανισμός των μέσα εἰς τήν Μονήν, ἀλλά καί διότι ἐπίστευσεν, ὅτι ὁ κ. Δήμαρχος τῆς Κερατέας καί ὁ κομματικός πολιτικός παράγων γενικώτερα θά φέρη εὔκολα τό ποθούμενον εἰς αὐτόν.
Εἰς τό διάστημα αὐτό, ὅπως προκύπτει ἀπό τήν σειράν τῶν γεγονότων, ὁ κ. Ματθαῖος συνενοεῖται μέ τόν Δήμαρχον Κερατέας, ὁ ὁποῖος ἀναλαμβάνει νά φέρη εἰς πέρας τό ἔργον, δηλαδή νά παραδώση τό ταχύτερον τήν ῾Ι. Μονήν εἰς τόν κ. Ματθαῖον.
῾Ο κ. Δήμαρχος ἐνεργεῖ πρός δύο κατευθύνσεις. ᾿Αφ᾿ ἑνός ἀρχίζει ἐπαφάς μετά τῆς ῾Ηγουμένης Νεκταρίας, εἰσέρχεται εἰς τά ἐνδότερα τῆς Μονῆς, συσκέπτεται, συμβουλεύει, ἐνθαρρύνει, παρακινεῖ, διά λογαριασμόν του κ. Ματθαίου, ἐνῶ παράλληλα ἀποστέλλει καί ἐπιστολήν πρός τόν Μακαριώτατον, διά τῆς ὀποίας ἐπιχερεῖ τήν τρομοκράτησιν τοῦ ᾿Αρχιεπισκόπου, ὥστε νά μή φέρη ἀντίστασιν εἰς τήν ἐπιχείρησιν τοῦ κ. Ματθαίου νά τόν ἀπομακρύνη τῆς Μονῆς .
῾Ο κ. Δήμαρχος εἰς τό ὑπ᾿ ἀριθμ. 3150/28-6-95 (κατά τό παλαιόν 15-6-95) ἔγγραφόν του πρός τόν Μακαριώτατον ἀπειλεῖ καί τρομοκρατεῖ λέγων: "ἐφιστῶ τήν προσοχήν σας στήν διείσδυση ἤ προσπάθεια ἐπηρεασμοῦ σας ἀπό κοσμικούς καί κληρικούς μέ ὀργανωμένα συμφέροντα!" Καί συνεχίζει ἀπειλῶν: "...θά μέ βροῦνε ἀντίθετο μέ ὅλες μου τίς δυνάμεις αὐτοί πού ὁδηγοῦν τήν Μονή σέ περιπέτειες καί δημιουργοῦν ἀδιέξοδα..."
Ποῖος εἶναι ὁ κ. ᾿Αντωνίου καί ποιές δυνάμεις ἐννοεῖ ὅτι θά κινήση καί θά τόν βροῦμε ἀντίθετον; Γνωρίζει ὁ κ. Δήμαρχος τί ὑπογράφει; Πῶς ἐδέχθη νά ἐμπλακῆ εἰς ᾿Εκκλησιαστικά θέματα, διά τά ὁποῖα καί ἀναρμόδιος εἶναι, ἀλλά καί ἄσχετος, ὡς μή ἀνήκων εἰς τήν ᾿Εκκλησίαν τῶν Γ.Ο.Χ., ἀλλά καί ἀγνοῶν τήν κανονικήν τάξιν καί τήν ὀρθόδοξον θεολογίαν; Δέν φοβούμεθα τόν κ. Δήμαρχο, οὔτε τάς δυνάμεις πού ἐπικαλεῖται καί ὁ ἴδιος ἐννοεῖ, διότι τά "ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ" δέν εὑρίσκονται εἰς τούς "κοσμικούς καί κληρικούς" τοῦ Μακ/του ᾿Αρχιεπισκόπου, ἀλλά εἰς τούς τοιούτους τοῦ πρ. ᾿Αττικῆς κ. Ματθαίου Μακρῆ . Νά ἔχη ὑπ᾿ ὄψιν του ὁ κ. Δήμαρχος ὅτι μέ τάς διαφόρους ἐνεργείας του καί μέ αὐτή τήν ἄτυχη ἐπιστολή του, διείσδυσε, κοσμικός αἱρετός ἄρχων, εἰς τά ἄδυτα τῆς Μονῆς, ὑπερέβη τά νόμιμα, ἐξέθεσε δέ καί ἐτραυμάτισε καί τήν πολιτικήν παράταξιν, τήν ὁποίαν ἐκπροσωπεῖ.
῞Οσον ἀφορᾶ τήν ἀλλην ἀπειλήν, ὅτι κάθε νέο γεγονός εἰς τήν Μονήν "θά διογκωθῇ ἀπό τά μέσα μαζικῆς ἐνημερώσεως (ραδιόφωνο, ἐφημερίδες, τηλεοράσεις) καί συνδυασμένο μέ τά γεγονότα 50-53 θά δημιουργήσῃ σάλο"!, νά τά ἀπευθύνη καί αὐτά εἰς τόν κ. Ματθαῖο Μακρῆ. ῾Η ᾿Εκκλησία τῶν Γ.Ο.Χ. ἀψηφᾶ καί τάς ἀπειλάς αὐτάς τοῦ κ. Δημάρχου. ῎Αλλωστε αὐτά τά ὁποῖα εἰς τό ἐν λόγῳ ἔγγραφόν του ὑπογράφει ὁ κ. Δήμαρχος, μᾶς τά εἶπε ἀπειλητικῶς πρῶτος ὁ κ. Ματθαῖος, εἰς τό ἴδιο ἀκριβῶς μῆκος καί πλάτος ἀπειλῆς.
Συνεχίζων, ὅμως, ὁ κ. Δήμαρχος είς τό ἔγγραφόν του πρός τόν Μακαριώτατον λέγει:
"'Εγώ σέ μιά τέτοια περίπτωση σάν Δήμαρχος Κερατέας θά πρέπει νά πάρω σίγουρα θέση καί ὁπωσδήποτε δέν θά μπορέσω νά καλύψω τήν πραγματικότητα! ῎Εχω ἐπιστολές καί προσωπικές ὁμολογίες τἰς ὁποῖες πιστεύω ἐσεῖς γνωρίζετε καλύτερα ἀπό μένα. Καταλαβαίνετε φαντάζομαι, ὅτι ὅταν ἕνα ὑπεύθυνο πρόσωπο, ὅπως εἶναι ὁ Δήμαρχος τῆς περιοχῆς, παραδεχθῇ ὁρισμένα πράγματα αὐτό ἔχει βαρύτητα".
᾿Εάν νομίζῃ ὁ κ. Δήμαρχος ὅτι, ὡς τοπικός ἄρχων, ἔπρεπε νά λάβῃ κάποιαν θέσιν, ἡ μόνη πού ἔπρεπε νά εἶχε λάβει ἦτο νά σεβασθῇ τήν ῾Ιεράν Μονήν καί νά πῆ στόν κ. Ματθαῖο, ὁ ὁποῖος ὡς πιστεύομεν φορτικώτατα τόν ἠνώχλησε, νά παραιτηθῇ ἀπό τά σχέδιά του περί ἀνατροπῆς τοῦ ᾿Αρχιεπισκόπου καί καταλήψεως τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς. Τίς ὅποιες ἐπιστολές καί ὁμολογίες ἔχει ὁ κ. Δήμαρχος νά τάς φέρῃ εἰς φῶς, ἄλλως νά μή τάς ἐπικαλῆται, διότι πίπτει καί ἐκτίθεται. Τόν προτρέπουμε νά εἶναι, ὅπως γράφει, ὑπεύθυνο πρόσωπο, ἀνεπίληπτο καί νά ἀποτελῇ ὡς ὁ πρῶτος πολίτης τῆς Κερατέας πρότυπον πολίτου πρός μίμησιν ἐν πᾶσι.
Καί καταλήγει ὁ Δήμαρχος κ. ᾿Αντωνίου:
"῾Η Μονή ἄλλωστε εἶναι γυναικεία, ἔχει διοίκηση καί προϊσταμένη τήν ὁποία νά σεβασθῆτε καί νά τήν ἀφήσετε στήν αὐτοδιοίκησή της χωρίς παρεμβάσεις πού δημιουργοῦν προβλήματα"
Σχετικῶς καί μέ τήν πρόκλησιν ταύτην τοῦ κ. Δημάρχου, ἄς ἔχη καλῶς ὑπ᾿ ὄψιν του, ὅτι ἡ ῾Ιερά Μονή βεβαίως δέν εἶναι αὐτοδιοίκητος, ὅπως τό ἐννοεῖ ὁ ἴδιος, ἀλλά ἀνήκει εἰς τήν ᾿Εκκλησίαν τῶν Γ.Ο.Χ., εἶναι Σταυροπηγιακή - Συνοδική Μονή, ἔχει Κανόνας καί Κανονισμούς, ἔχει Προϊσταμένη Διοικητική ᾿Εκκλησιαστική ᾿Αρχή, τήν ὁποίαν ἡ ῾Ηγουμένη δέν ἠδύνατο νά ἀγνοῇ, οὔτε καί τήν περί αὐτήν διοικοῦσαν ᾿Επιτροπήν (῾Ηγουμενοσυμβούλιον). Νά περιορισθῇ λοιπόν ὁ κ. ᾿Αντωνίου εἰς τά καθήκοντά του ὡς αἱρετοῦ ἄρχοντος τῆς Κερατέας καί νά μήν ἐπεμβαίνη εἰς τά τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ. διά θέματα, ἐπαναλαμβάνομεν, τά ὁποῖα καί παντελῶς ἀγνοεῖ καί ἀναρμόδιος εἶναι.
Αὐτά ἐν ὀλίγοις γράφει ὁ κ. Δήμαρχος πρός τόν Μακαριώτατον, ἐνῶ τό χρονικόν τοῦ ᾿Ιουνίου 1995 συνεχίζεται.
ΤΟ ΑΠΟ 23-6-95 ΕΓΓΡΑΦΟΝ ΤΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΑΣ
Τήν 23-6-1995 (π.ἡ.) ἡμέρα Πέμπτη παραμονή τοῦ γενεθλίου τοῦ ῾Αγ. ᾿Ιωάννου τοῦ Προδρόμου, ἡ ῾Ηγουμένη ἀδ. Νεκταρία στέλνει τελεσίγραφον εἰς τόν Μακαριώτατον, τό ὁποῖον ἁπλῶς ὑπογράφει καί εἰς τό ὁποῖον τονίζεται, ὅτι τελείωσε ἡ εἰς τήν Μονήν φιλοξενία του, καί πλέον πρέπει νά ἀπομακρυνθῆ. Τήν ἰδίαν ἐπίσης ἡμέραν ἡ ῾Ηγουμένη ἀδ. Νεκταρία ἐμποδίζει διά πρώτην φοράν τόν ἐφημέριο τῆς Μονῆς, αἰδ/τον π. Νικόλαον Βαρμάζη, νά εἰσέλθη εἰς τήν ῾Ιεράν Μονήν καί νά ἱερατεύση, καί προκαλεῖ σοβαρά ἐπεισόδια.
Παραθέτομεν τό προαναφερθέν ἔγγραφον καί ἀκολουθεῖ ἔκθεσις ἀναφορά τῶν γεγονότων ὑπό τῆς ἀδελφότητος τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς.
᾿Εν ῾Ι. Μονῇ Παναγίας Πευκοβ/σης τῇ 23/6/95
Μακαριώτατε, Γνωρίζομεν καλῶς ὅτι ὅλα τά χρόνια ἐσεῖς προϊστασθε τῆς ῾Ι. Συνόδου ἡ ὁποία λειτουργοῦσε μέ ὁμόνοια καί βάσει τῶν ῾Ι. Κανόνων τῶν Πατέρων τῆς ᾿Εκκλησίας μας.
Τελευταίως ὅμως ἡ εὔρυθμη λειτουργία τῆς Συνόδου ἔχει διακοπεῖ μέ ἀποτέλεσμα στήν Μονή νά ἀντιμετωπίζω ἀντιδράσεις ἀπό τίς μοναχές γιά τήν ἐδῶ παρουσία σας καί τήν ἐκτέλεση ἀπό πλευρᾶς σας τῶν ᾿Αρχιερατικῶν καί λοιπῶν καθηκόντων.
᾿Αποτέλεσμα αὐτοῦ εἶναι, ὅπως γνωρίζετε, ἡ ἀπομάκρυνσις ἑνός ἀριθμοῦ ὁ ὁποῖος ἀνέρχεται στά 2/3 τοῦ συνόδλου τῆς ἀδελφότητος ἀπό τήν ᾿Εκκλησίαν.
Εἶναι γεγονός ὅτι ἡ Μονή μας σᾶς φιλοξένησε ἐπί σειρά ἐτῶν. Αὐτό ὅμως ἔγινε σέ περιόδους πού κανένα πρόβλημα δέν εἶχε ἀνακήψει στούς κόλπους τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας καί τῆς Μονῆς μας.
᾿Επειδή ὅμως τώρα παραβιάζονται οἱ κανόνες τῆς ᾿Ορθοδόξου ἡμῶν Πίστεως πρέπει ἡ φιλοξενία μας πρός τό πρόσωπό ασς νά ἀνασταλεῖ ἕως ὅτου ἐγώ ὡς Προϊσταμένη τῆς ῾Ι. Μονῆς ἀποφασίσω γιά τά περαιτέρω.
Γνωρίζετε καλῶς ὅτι κατ᾿ ἐπανάληψιν προφορικῶς σᾶς ἐκδήλωσα τήν ἐπιθυμία μου, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ καί ἐπιθυμία τῆς πλειοψηφίας τῶν μοναζουσῶν τοῦ ῾Ιεροῦ ῾Ησυχαστηρίου μας (αἱ ὁποῖαι καί προσωπικῶς σᾶς τό ἐδήλωσαν), νά ἐπιφέρωμεν τήν εἰρήνη ἀφοῦ λυθοῦν τά θέματα τῆς ᾿Ορθοδόξου ἡμῶν Πίστεως.
Μετά λοιπόν ἀπό αὐτό, ἐπειδή οὐδεμίαν μέριμναν ἐλάβατε διά τά σοβαρά ἡμῶν θέματα τῆς Πίστεως καί τῆς Μονῆς μας, θεωρῶ ὑποχρέωσή μου νά σᾶς παρακαλέσω, σέ πρώτη φάση καί ἐγγράφως νά ἀπομακρυνθεῖτε ἀπό τήν Μονή μας.
Η ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΗ
Γερόντισσα Νεκταρία καί αἱ σύν ἐμοί ἀδελφαί
Αὐτούσιος ξεπροβάλλει καί ἀπό τό ἔγγραφον αὐτό ὁ κ. Ματθαῖος, δηλαδή οἱ στόχοι του, τούς ὁποίους διά πρώτην φοράν ἐπισήμως διετύπωσεν τήν 30ην ᾿Ιανουαρίου 1990. Οὔτε πολύ, οὔτε λίγο, ὁ κ. Ματθαῖος χρησιμοποιεῖ τήν ἀδελφή Νεκταρία διά νά "ἐκδιώξη" τόν Μακαριώτατον, καί καταλάβη τήν ἱεράν Μονήν καί νά τήν καταστήσπη "τσιφλίκι" καί ὄργανόν του, κατά τό σχέδιον τοῦ πρώην Φλωρίνης.
Παραλλήλως ἡ ἡγουμένη Νεκταρία τήν 24ην ᾿Ιουνίου παρακωλύει τήν εἴσοδον εἰς τήν Μονήν τοῦ κανονικοῦ ἐφημερίου π. Νικολάου Βαρμάζη καί προκαλεῖ σοβαρότατα ἐπεισόδια.
᾿Από τό ἀνωτέρω κείμενον δέν προκύπτει μόνον ἡ φυσιογνωμία τοῦ Φαρισαίου ᾿Αρχιερέως κ. Ματθαίου, ἀλλά προκύπτει καί πόσον γελοῖα καθίστανται τά μικρά καί ἀσήμαντα πρόσωπα, ὅταν "κακῇ τῇ τύχῃ", εὑρεθοῦν εἰς ὑψηλάς καί ὑπευθύνους θέσεις. Πρίν 28 περίπου ἔτη, μία παντελῶς ἀπαίδευτος ἀδελφή, εἰσέρχεται εἰς τήν Μονήν, ἡ ὁποία μέχρι σήμερον, ἄς μᾶς συγχωρήσῃ ἡ ἀδελφή Νεκταρία, δέν ἔμαθε νά ἀπαγγέλη οὔτε τό "Πάτερ ἡμῶν", αὐτήν ὁ μηχανισμός τοῦ κ. Ματθαίου τήν κατέστησε ἡγουμένη μιᾶς μεγάλης καί ἱστορικῆς Μονῆς, τοῦ πρώτου ἐκκλησιαστικοῦ κέντρου τοῦ ᾿Αγῶνος τῆς ᾿Ορθοδοξίας! Αὕτη ἀπό τῆς θέσεως πλέον τῆς ἡγουμένης θρασύτατα ἀποφαίνεται ὡς "ἀπό καθέδρας" μόνη της, καί χωρίς τήν γνώμην τοῦ ἡγουμενοσυμβουλίου ἀπαιτεῖ τήν ἀπομάκρυνσιν τοῦ ᾿Αρχιεπισκόπου, ἐνῶ ἐπιφυλάσσεται ὡς "προϊσταμένη τῆς Μονῆς νά ἀποφασίση διά τά περαιτέρω"!!!
᾿Αρνεῖται νά παρουσιασθῆ εἰς τήν προϊσταμένην της ἐκκλησιαστικήν ἀρχήν καί δέν συγκαλεῖ τό ῾Ηγουμενοσυμβούλιον ἀλλά καλεῖ τόν Δήμαρχον καί προκαλεῖ ἐπεισόδια
῾Ο Μακαριώτατος, κατόπιν τῆς ἐκδηλωθείσης ἀνταρσίας τῆς ἡγουμένης Νεκταρίας, καλεῖ αὐτήν εἰς τό Δεσποτικόν τοῦ ῾Αγ. Μοδέστου προκειμένου, ὡς πατήρ καί ἐκκλησιαστικός προϊστάμενος νά τῆς ὁμιλήση ἐπί τῆς ἐπιστολῆς της.
῾Η ὑπ᾿ ἀριθμ. 1174/25-6-95 πρόσκλησις τοῦ Μακαριωτάτου ἔλεγε:
"Καλεῖσθε ὅπως προσέλθετε σήμερον, ἡμέραν Κυριακήν καί ὥρα ῾Ελλάδος 6.30 ἀπογευματινήν, εἰς τόν τόπον τῆς διαμονῆς μου, τό Δεσποτικόν τοῦ ῾Αγ. Μοδέστου, διά νά σᾶς ὁμιλήσω σχετικῶς μέ τό ἔγγραφον τό ὁποῖον ἀπεστείλατε πρός ἡμᾶς κατά τήν 24ην ᾿Ιουνίου 1995 (ΟΗ).
῾Ο ᾿Αρχιεπίσκοπος + ῾Ο ᾿Αθηνῶν καί πάσης ῾ΕλλάδοςΑΝΔΡΕΑΣ"
Εἰς τήν ἀνωτέρω πρόσκλησιν τοῦ Μακαριωτάτου ἡ ἡγουμένη ἀδ. Νεκταρία ἀρνεῖται νά ὑπακούση καί στέλλει αὐθημερόν εἰς τόν Μακαριώτατον τό κάτωθι χειρόγραφο σημείωμα:
"Μακαριώτατε ἡ εὐχή σας. ῎Ελαβα τήν ἐπιστολήν σας καί εἶδα τά γραφόμενά σας, σᾶς παρακαλῶ ὅπως καί ἐγώ σᾶς ἔστειλα γραπτῶς ἔτσι καί ἡ ἁγιωσύνη σας νά μέ ἀπαντήσεσε γραπτῶς
῾Η Καθηγουμένη Γερόντισσα Νεκταρία"
᾿Αμέσως μετά τό ἀνωτέρω σημείωμα ὁ Μακαριώτατος τήν ἴδιαν ἡμέραν, Κυριακή 26-6-95, ἐντέλλεται πρός τήν ἡγουμένη νά συγκαλέση αὐθημερόν τό ἡγουμενοσυμβούλιο εἰς τό ὁποῖον τήν ἐνημερώνει ὅτι θά παραστῆ αὐτοπροσώπως.
᾿Ιδού τό κείμενον:
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΟΧ ΕΛΛΑΔΟΣ ΙΕΡΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ
᾿Αρ. Πρωτ. 1175 ᾿Εν ᾿Αθήναις τῇ 26η ᾿Ιουνίου 1995
Πρός ῾Οσ/την Καθηγουμένην Νεκταρίαν Μοναχήν ῾Ιερά Μονή Εἰσοδείων Θεοτόκου Κερατέα ᾿Αττικῆς
Σᾶς ἀπέστειλα τήν ὑπ᾿ ἀριθμ. 1174/25 ᾿Ιουνίου 1995 ἐπιστολήν μου μέ τήν ὁποίαν σᾶς ἐζητοῦσα νά προσέλθετε εἰς τόν τόπον διαμονῆς μου διά συζήτησιν ἐπί τοῦ ἐγγράφου τό ὁποῖον μᾶς ἀπεστείλατε.
Μέ ἐπιστολήν σας μοῦ γνωρίζετε ὅτι ἀξιώνετε γραπτήν ἀπάντησίν μου εἰς τό ἔγγραφόν σας. ᾿Επειδή ὅμως τά προβλήματα δέν εἶναι δυνατόν νά λυθοῦν μέ τήν ἀνταλλαγήν γραπτῶν σημειωμάτων θά ἤθελα νά συγκαλέσετε σήμερον συμβούλιον μέχρι τάς 7.30 μ.μ. εἰς τόν συνήθη τόπον τῶν συνεδριάσεων, ὅπου καί θά προσέλθωμε διά συζήτησιν ἐπί τῶν θεμάτων πού μᾶς ἀπασχολοῦν.
Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ + ὁ᾿Αθηνῶν καί πάσης ῾Ελλάδος ΑΝΔΡΕΑΣ
᾿Αντί ὅμως νά συγκαλέση τό ῾Ηγουμενοσυμβούλιον ἡ ῾Ηγουμένη ἀδ. Νεκταρία, καλεῖ τόν Δήμαρχον Κερατέας, ὁ ὁποῖος εἰσέρχεται τό ἑσπέρας τῆς Κυριακῆς 26-6-95 εἰς τόν χῶρον τῆς Μονῆς, ἐνῶ εἰς τήν εἴσοδον τοῦ Ξενῶνος καταφθάνουν οἱ ἀπεσταλμένοι τοῦ κ. Ματθαίου, περίπου 50 ἄτομα καί ἀκολουθοῦν ἀντί τῆς Συνεδριάσεως τοῦ ῾Ηγουμενοσυμβουλίου δραματικά ἐπεισόδια .
῾Η μάχη τήν ὁποίαν ἔδωκεν ὁ κ. Ματθαῖος, ὥστε νά καταλάβη τήν ῾Ιεράν Μονήν καί νά ἐξορίση τόν Μακαριώτατον καί ἡ ὁποία ἀτύχησεν πρός μεγάλην του ἀπαγοήτευσιν, προκύπτει εἰς τά κύρια σημεῖα της ἀφ᾿ ἑνός ἐκ τῆς ἀπό 24-6-95 ᾿Αναφορᾶς Καταγγελίας τήν ὁποίαν ὑπογράφουν ὑπέρ τάς 70 Μοναχάς καί ἡ ὁποία περιγράφει τά ἐπεισόδια τῆς 23ης ᾿Ιουνίου καθώς καί ἀπό ἐτέραν καταγγελίαν Μοναζουσῶν ἡ ὁποία περιγράφει ἐπίσης σοβαρά ἐπεισόδια, τά ὁποῖα ἔλαβον χώραν τό ἑσπέρας τῆς Κυριακῆς 26-6-95 εὐθύς ὡς ἡ ῾Ηγουμένη Νεκταρία ἔλαβεν τήν ἐντολήν παρά τοῦ Μακαριωτάτου νά συγκαλέση τό ῾Ηγουμενοσυμβούλιον καί ἀφ᾿ ἑτέρου ἐκ σχετικῆς ἐκθέσεως - ἡμερολογίου τοῦ ἰδίου τοῦ Μακαριωτάτου.
᾿Ιδού τό κείμενον τῆς πρώτης ᾿Αναφορᾶς - Καταγγελίας τῶν Μοναζου σῶν.
24-6-1995
Πρός Μακ/τον ᾿Αρχιεπίσκοπον κ.κ. ᾿Ανδρέαν Πνευματικόν Πατέρα τῆς ῾Ι. Μονῆς μας
ΑΝΑΦΟΡΑ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Μακαριώτατε, ῞Αγιε Πατέρα μας, ᾿Αρχιεπίσκοπε κ.κ. ᾿Ανδρέα
Μέ μεγάλην θλῖψιν καί ὀδύνην ψυχῆς ἐρχόμεθα διά τῆς παρούσης νά σᾶς ἐνημερώσωμε διά τά κάτωθι:
Κατά τήν παραμονήν 23/6/95 ἡμέραν Πέμπτην τῆς ἑορτῆς τοῦ Γενεθλίου (Παρασκευή 24-6-95) τοῦ Τιμίου Προδρόμου συνέβησαν εἰς τήν ῾Ιεράν Μονήν μας, εἰς τήν ὁποίαν ἡ ᾿Αρχιερωσύνη σας προϊστασθε, γεγονότα πρωτοφανῆ καί πρωτάκουστα. ᾿Επαναστατικαί ἐνέργειαι καί ἀνταρσίαι διετάραξαν τήν ἡσυχίαν καί εἰρήνην τῆς ᾿Αδελφότητος.
῾Ωρισμέναι θρασεῖαι μοναχαί μέ φωνάς καί ἀπειλάς καί χειροδικίας παρεμπόδισαν τήν εἴσοδον τοῦ εὐλαβεστάτου μας ᾿Εφημερίου, πατρός Νικολάου Βαρμάζη, εἰς τό Καθολικόν Ναόν τῆς Μονῆς μας, ὁ ὁποῖος κατά τήν καθιερωμένην τάξιν εἰσήρχετο διά νά τελέση τήν ἀγρυπνίαν πρός τιμήν τοῦ Τιμίου Προδρόμου.
᾿Εμεῖς κατά τήν ἐντολήν σας δέν παρεμβήκαμε εἰς τόν δημιουργηθέντα σάλον ἀλλά ἐμείναμε εἰς τήν ᾿Εκκλησίαν προσευχόμεναι εἰς τόν Θεόν νά διαλύσει τό σκάνδαλο, πιστεύοντας ὅτι αἱ ἀναρχικαί αὐταί ἀδελφαί ἐνεργοῦσαν ἐξ ἑαυτοῦ των καί ἐν ἀγνοία τῆς Γεροντίσσης μας.
᾿Εν τῷ μεταξύ μία δόκιμος μοναχή ἡ ὁποία παρίστατο εἰς τήν ἀναταραχήν ἔτρεξε τρομαγμένη εἰς τήν Γερόντισσα καί τήν ἐνημέρωσε διά τήν κατάστασιν πού διεδραματίζετο εἰς τόν Ξενῶνα τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς. ῾Η ἀπάντησις ὅμως τῆς ῾Ηγουμένης ἦτο: -᾿Εσύ νά κάνεις τήν δουλειά σου. Καί ἡ δόκιμος τῆς ἀπήντησε: ᾿Εγώ κάνω τήν δουλειά μου ἀλλά καί σεῖς νά κάνετε τήν δουλειά σας.
῾Ο πατέρας μιᾶς μοναχῆς ὁ ὁποῖος εὑρίσκετο εἰς τόν Ξενῶνα καί εἶδε τόν σάλον, ἐκάλεσε τήν ῾Ηγουμένην νά ἐπιληφθῆ. Αὐτή μετά ἀπό ἀρκετήν ὥραν ἐπαρουσιασθη καί μέ τήν σειράν της ἐπευλόγησε τήν ἐνέργεια τῶν ἀναρχικῶν ἀδελφῶν, ἀπαγορεύοντας εἰς τόν ῾Ιερέα μας νά εἰσέλθει εἰς τόν Ναόν.
῾Η ἐνέργειά της αὐτή ἔφερε σύγχυσι καί ἀναστάτωσιν εἰς τήν ἀδελφότητα, ἐκλόνισε τόν σεβασμόν καί τήν ὑπακοήν εἰς τό πρόσωπόν της.
Διά ταῦτα καταγγέλομεν τήν πρᾶξιν της αὐτή καί παρακαλοῦμε τήν ῾Αγιωσύνην σας, ὡς Προϊσταμένου τῆς Μονῆς μας νά ἐπιληφθῆτε τό συντομώτερον, διότι εὑρισκόμεθα εἰς κρίσιμον κατάστασιν καί αἱ συνέπειαι θά εἶναι ἀπρόβλεπτοι. Διότι ἡ ῾Ηγουμένη μέ τήν ἐνέργειάν της αὐτή ἐπεσφράγισε τήν θέσιν της καί νομίζομε ὅτι διά τελευταίαν φοράν δυνηθήκαμε νά ὑπομείνωμεν.
Εἶναι εἰς γνῶσίν σας ὄτι ἐπί δύο χρόνια ὑπάκουαι εἰς τάς συμβουλάς σας ἀνεχόμεθα ἀδικίας καί ὕβρεις ἀπό τήν ἰδίαν καί τάς ἀδελφάς τοῦ κλίματός της, αἱ ὁποῖαι ξεπερνοῦν κάθε ἀνθρώπινο ὅριον.
Σᾶς θέτομεν ὑπ᾿ ὄψιν ὅτι ἡ ἐπιθυμία μας εἶναι ὅτι, ἐάν δέν ἐπιλυθῆ τό θέμα εἰρηνικῶς, νά καταφύγωμε εἰς τήν δικαιοσύνην.
Μετά βαθυτάτου σεβασμοῦ ἀσπαζόμεθα τήν ἁγίαν σας δεξιάν ἐξετούμεναι τάς εὐχάς καί εὐλογίας σας.
Αἱ ὑπογράφουσαι Μοναχαί
Μακρίνα Μον., Εὐσταθία Μον., Κυράννα Μον., Μάρθα Μον., ᾿Αγάπη Μον., Κλημεντία Μον., Σοφία Μον., Θεοπίστη Μον., Μαρία Μον., ᾿Ανθούσα Μον., ᾿Αγάπη Μον., Κυπριανή Μον., Μακρίνα Μον., Πρόκλα Μον., Μακαρία Μον., Ματρώνα Μον., Γερασιμία Μον., Δικαία Μον., Κλαυδία Μον., Θεονύμφη Μον., Παρασκευή Μον., ᾿Ελισάβετ Μον., Μαύρα Μον., Ριψιμία Μον., Εὐαγγελία Μον., ᾿Αγάθη Μον., Εὐγενία Μον., Μάρθα Μον., Εὐβούλη Μον., ᾿Ανδρονίκη Μον., Βασιανίλα Μον., Μαρκιανή Μον., Στρατονίκη Μον., Προκοπία Μον., Σεβαστιανή Μον., Συγκλητική Μον., Θεολογία Μον., Εὐαγγελία Μον., Πίστις Μον., Ταξιαρχία Μον., Λαμπαδία Μον., Χριστοφόρα Μον., Μαριάμ Μον., Εὐγενία Μον., Καλλίστη Μον., Θεοδότη Μον., Εὐλογία Μον., Σαλώμη Μον., Θέκλα Μον., Φιλοθέη Μον., Χαριτίνη Μον., Παρασκευή Μον., Δαμιανή Μον., Πουλχερία Μον., Ματθαία Μον., Μάρθα Μον., ᾿Επιστήμη Μον., ᾿Αλεξία Μον., Δέσποινα Μον., Μυρόπη Μον., Μεθοδία Μον., Παῦλα Μον., Οὐαλεντίνα Μον., ᾿Ιγνατία Μον., Εὐσεβία Μον., ᾿Αμβροσία Μον., Χρυσαφία Μον., Παϊσία Μον., Δανάη δοκ. Σμαράγδα δοκ. Μάρθα δοκ. Αἰκατερίνη δοκ. Λαμπρινή δόκ. Δέσποινα δοκ. Θωμαΐς Μον., Χαριτίνη Μον., Θεοκτίστη Μον., Εὐπραξία Μον., Εὐλαμπία Μον., Γαϊανή Μον. καί Δομνίκα Μον.
Υ.Γ. Τήν ὥραν αὐτήν ὅπου σᾶς καταγγέλωμεν, αὐτά μετά λύπης μας πληροφορούμεθα καί τήν τολμηρωτάτην ἀπόφασιν τῆς Γεροντίσσης νά σᾶς ἀποστείλη ἔγγραφον εἰς τό ὁποῖον νά ἀνακοινώνη τήν ἀπαίτησίν της νά ἀποχωρήσετε ἐκ τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς, μή λαμβάνουσα ὑπ᾿ ὄψιν ὅτι προΐστασθε ἐπί 50 ἔτη εἰς τήν ῾Ιεράν Μονήν μας κατ᾿ ἐντολήν τοῦ κτήτορος ᾿Αρχιεπισκόπου κυροῦ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (μέ τόν ὁποῖον συνεργαζόσασταν ἐπί σειρά ἐτῶν ὡς Πνευματικός τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς μας) πρᾶγμα τό ὁποῖον ἀναφέρεται σαφῶς εἰς τόν ἐσωτερικόν κανονισμόν τῆς Μονῆς μας. Νομίζομεν ὅτι δέν χρειάζεται νά σᾶς ἀναφέρωμεν ὅτι εἴμεθα κατά πολύ πικραμέναι μέ τό ἄκουσμα αὐτό καί ποτέ, μά ποτέ, δέν θά τό δεχθοῦμε αὐτό, μέχρι θανάτου.
Ταῦτα συμβαίνουν τήν 23ην ᾿Ιουνίου παραμονή τοῦ Γενεθλίου τοῦ Τιμίου Προδρόμου. Δυστυχῶς τά γεγονότα αὐτά δέν ἦσαν τυχαῖος παροξυσμός, ἦσαν ἡ ἀρχή ὡδίνων διά τήν ἀδελφότητα τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς. ῏Ησαν ἡ ἀπαρχή τοῦ νέου 1950 ὑπό τοῦ νέου "Φλωρίνης". ῏Ησαν ἡ ἀπαρχή τῆς ἀποκαλύψεως τῶν ἀρετῶν τοῦ κ. Ματθαίου καί τῆς ᾿Ορθοδοξίας του. ῏Ησαν ἡ ζῶσα ἔκφρασις "τοῦ σεβασμοῦ καί τῆς ἀγάπης του πρός τούς συνεπισκόπους του" ἡ μή "ἐπιθυμία του νά δημιουργῆ προβλήματα", ἡ "ὑψοποιός του ταπείνωσις" καί ὅσα ἄλλα ὑποκριτικά ἔγραφε τήν 30-1-1990 πρός τήν ῾Ιεράν Σύνοδον. (ὅρα τεῦχος 2ον σελ. 5-6)
Τήν 26ην ᾿Ιουνίου ἡμέρα Κυριακή τά ἐπεισόδια ἔλαβον μεγαλυτέραν καί σοβαροτέραν διάστασιν. ᾿Ιδού ἡ σχετική Καταγγελία:
Η ΑΠΟ 26-6-95 ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Μακαριώτατε ῞Αγιε Πνευματικέ μας Πατέρα, γονικλυνῶς ἁσπαζόμεθα τήν ῾Αγίαν σας δεξιάν.
Θεωροῦμεν ἀναγκαῖον καθῆκον μας νά σᾶς ἀναφέρωμεν ὡρισμένα παρόδοξα καί ἀντικανονικά γεγονότα τά ὁποῖα τελείως ἀδικαιολόγητα συμβαίνουν εἰς τήν Μονήν μας, καί διά τά ὁποῖα κατά πάντα ὑπεύθυνη εἶναι ἡ Γερόντισσα μας, ἡ ὁποία καταπατεῖ τήν τάξιν καί τό Τυπικόν τῆς Μονῆς μας καί ἁνοίγει τάς θύρας τῆς Μονῆς διά νά εἰσέλθουν εἰς τό ἐσωτερικόν κοσμικοί καί μάλιστα ὑπόπτου προελεύσεως καί νά ἀναμιγνύωνται εἰς θέματα καθαρῶς ἐκκλησιαστικά καί πνευματικά.
Κυριακή 26 ᾿Ιουνίου καί ὥραν 3ην ἀπογευματικνή κατέφθασαν εἰς τήν Μονήν αἱ τρεῖς μοναχαί ἀπό τό περιβόλι, ἡ Φωτεινή, ἡ Εὐνίκη καί ἡ ῾Ωραιοζήλη. ᾿Εμεῖς ὅταν τάς εἴδαμε ἀνησυχήσαμε διότι γνωριζομε ποῖαι εἶναι αἱ ἀδελφαί αὐταί καί ὅτι ἡ παρουσία τους εἶναι συνδεδεμένη μέ ταραχάς καί ἐπεισόδια. ῎Ηδη πρίν ἀπό δύο ἡμέρας αἱ τρεῖς αὐταί εἶχαν ἐμποδίσει μέ πολλήν βίαιον τρόπον καί βαρβαρότητα τόν ἐφημέριον μας π. Νικόλαον νά εἰσέλθη εἰς τόν Ναόν διά νά τελέση τά λειτουργικά του καθήκοντα...
᾿Εν τῷ μεταξύ ὁρισμένοι κοσμικοί ἄρχισαν νά ἐμφανίζωνται καί νά πηγαινοέρχωνται εἰς τήν ᾿Εκκλησίαν πρός τό θυρωρεῖον, ἄλλοι γνωστοί καί ἄλλοι ἄγνωστοι, ἐνῶ πολλαί ἀδελφαί περιτριγύριζαν εἰς τόν Ξενῶνα. Δέν ἐπέρασαν ὀλίγα λεπτά καί ἕνα σκοῦρο αὐτοκίνητο διέσχισε τό προαύλιον τῆς Μονῆς καί ἐσταμάτησε ἔξω ἀπό τό ῾Ηγουμενεῖο. ῏Ηταν ὁ Δήμαρχος τῆς Κερατέας ὁ ὁποῖος ἐπλησίασε πρός τήν πόρτα τοῦ ῾Ηγουμενείου . ᾿Από πίσω του ἔτρεξαν αἱ τρεῖς Μοναχαί τοῦ περιβολίου καί μαζί μέ τόν Δήμαρχον ἐμπῆκαν ὅλοι εἰς τό ῾Ηγουμενεῖον. Μετά ἀπό ὀλίγον κατέφθασαν εἰς τό ῾Ηγουμενεῖον καί δύο κοσμικοί, ἐκ τῶν ὁποίων ὁ ἕνας ἦταν ὁ ᾿Απόστολος Βρακᾶτος καί ἐμπῆκαν καί αὐτοί μέσα. Δέν ἐπέρασαν πέντε λεπτά καί ἔφυγαν αἱ μοναχαί πού ἦσαν μέσα καί ἄρχισαν νά τρέχουν πρός τόν ξενῶνα. ᾿Εκατεβήκαμε καί ἐμεῖς καί ἐβγήκαμε ἀπό τό θυρωρεῖον διά νά ἰδοῦμε ποῦ πηγαίνουν. ᾿Εκείνη τήν στιγμή ἐβγῆκε ἀπό τό ῾Ηγουμενεῖον ὁ Βρακᾶτος μέ τόν ἄλλον κοσμικόν. ᾿Εμεῖς ἐπειδή ἐγνωρίζαμε τόν διαβρωτικόν του ἔργον εἰς τό Μοναστῆρι μας, τοῦ ἐζητήσαμε τόν λόγον ρωτῶντας τον διά ποῖον σκοπόν ἐμπήκατε εἰς τό ῾Ηγουμενεῖον, ὅπου ὁ Δήμαρχος μέ τήν Γερόντισσα. Αὐτός μᾶς ἀπάντησε ὅτι εἴμαστε ἀπεσταλμένοι ἀπό τόν Σεβ/τον Ματθαῖον . ᾿Εμεῖς τότε τοῦ εἴπαμε: νά φύγετε γρήγορα ἀπό τό σπίτι μας. ᾿Εδῶ δέν ἀναγνωρίζομεν Ματθαῖον, ἐδῶ εἶναι ὁ ᾿Αρχιεπίσκοπος ᾿Ανδρέας. Νά φύγετε γρήγορα ἀπό τό σπίτι μας καί νά πᾶτε στά σπίτια σας.
᾿Από τάς φωνάς εὐγῆκε καί ὁ Δήμαρχος ἔξω καί ἄρχισε νά μᾶς ἀπειλῆ μέ ἄγριο τρόπο καί νά μᾶς διώχνει νά πᾶμε εἰς τά κελλιά μας, ἀποκαλῶντας μας αἱρετικάς. ᾿Εμεῖς τότε τοῦ ἀπαντήσαμε: Νά πᾶτε στά σπίτια σας. ᾿Εδῶ εἶναι γυναικεῖα Μονή καί δέν ἔχουν δουλειά νά ἀναμειγνύωνται ἄνδρες κοσμικοί. ῾Ο Δήμαρχος τότε εἶπε: Μέ ξέρεις ποιός εἶμαι ἐγώ; ᾿Εγώ τοῦ ἀπήντησα (Μον. Μυρώπη): Δέν μέ ἐνδιαφέρει, ὅποιος καί νά εἶσαι. Νά πᾶς στό σπίτι σου.
᾿Από τάς πολλάς φωνάς εὐγῆκαν ἀπό τόν Παρθενῶνα πολλαί ἀδελφαί, καί ἀπό τάς δύο πλευράς καί τότε ἄρχισε μεγάλος καυγάς. ᾿Ενῶ αἱ ἀδελφαί ἐμάλωναν μεταξύ τους ἐμεῖς ἐσυνεχίσαμε νά ὁμιλοῦμε μέ τόν Δήμαρχο: Θά σέ καταγγείλομεν, διότι ἦλθες νά ταράξης τήν ἡσυχίαν τῆς Μονῆς μας.
᾿Εκεῖνος τότε μᾶς εἶπε: ᾿Εγώ ἦλθα διά νά εἰρηνεύσω τήν Μονήν. Μέ ἐκάλεσε ἡ Γερόντισσα.
᾿Εμεῖς τότε τοῦ ἀπαντήσαμε. Ποιά εἰρήνην μᾶς ἔφερες ἀφοῦ αὐτήν τήν στιγμήν μαλώνομε ἐξ αἰτίας σου. Νά πᾶτε στό σπίτι σας, νά κοιτάξετε τήν οἰκογένειάν σας καί ἐμεῖς θά λύσωμε τά προβλήματά μας. ῎Εχομε ᾿Εκκλησιαστική ἀρχή καί Προϊστάμενον τῆς Μονῆς καί δέν ἔχομε ἀνάγκη ἀπό τόν Δήμαρχον...
Στήν συνέχεια ἡ ἀδελφή Μυρώπη ἀπευθυνομένη στή γερόντισσα λέγει:
Γερόντισσα δέν βλέπεις τήν κατάστασιν πού ἐπικρατεῖ εἰς τήν Μονήν; Γιατί δέν βγαίνεις νά ἐπιβάλλης τήν τάξιν; Καί τί δουλειά εἶχαν οἱ κοσμικοί μέσα στό Δεσποτικό ὅταν ἐμιλοῦσες μέ τόν Δήμαρχον; ῾Η ἀπάντησις τῆς Γεροντίσσης ἦταν: "Αὐτοί ἦλθαν παιδάκι μου γιά νά φέρουν κάποιες ἐπιστολές στό Δήμαρχον" . ᾿Εγώ τῆς εἶπα: ῎Αν οἱ κοσμικοί θέλουν τόν Δήμαρχον πρέπει νά πηγαίνουν στό Δημαρχεῖο τῆς Κερατέας καί ὄχι στό μοναστῆρι, καί μάλιστα ὅταν μιλᾶ ἰδιαιτέρως μαζί σας. Γιά νά τά ἐπιτρέπετε, ἀλήθεια λέγει ὁ Δήμαρχος, τούς ἔχετε καλέσει ἐσεῖς. ῾Ο Δήμαρχος τί δουλειά ἔχει εἰς τήν Μονήν καί τόν συμβουλεύεσθε; Εἶναι Δεσπότης; ᾿Εσύ εἶσαι ἡ καταστροφή τῆς Μονῆς μας. ῾Ο Δήμαρχος τότε ἔκανε νόημα εἰς τήν Γερόντισσα νά μπῆ πάλι μέσα....
Δέν ἐπέρασε πολλή ὥρα καί ἦλθε ἡ ἀστυνομία. ᾿Ενῶ ἐμιλούσαμε μέ τούς ᾿Αστυνομικούς μία ἀπό τίς ἀντιθέτους ἀδελφάς (Φωτεινή) ἔτρεξε εἰς τόν Ξενῶνα, ἄνοιξε τό θυρωρεῖον καί ξαφνικά βλέπομε νά μπαίνουν μέσα γύρω εἰς τά 30 ἄτομα. ᾿Εν τῷ μεταξύ κάποιος κοσμικός τοῦ κλίματος τῆς ῾Ηγουμένης ὥρμησε ἐναντίον μας ἀπειλῶντας μας ὅτι θά μᾶς κτυπήση. ᾿Εγώ τότε εὐγῆκα μπροστά καί τοῦ εἶπα: Ποῦ πᾶτε Κύριε; Τί δουλειά ἔχετε ἐδῶ; ᾿Εκεῖνος μοῦ ἀπήντησε φωνάζοντας: ᾿Εδῶ εἶναι σπίτι μου, ἔχω τήν νουνά μου ἐδῶ. Καί ἐπῆρε ἕνα λάστιχο πού ποτίζουν τά λουλούδια καί ἄρχισε νά τρέχη κατ᾿ ἐπάνω μου ἀπειλῶντάς με ὅτι θά μέ κτυπήσει. ᾿Εγώ δέν φοβήθηκα καθόλου καί ἐκεῖνος ἄφησε τό λάστιχο καί ἐπῆρε μιά ἁλυσίδα. Τότε ἐμπῆκε μπροστά του ἡ μητέρα μιᾶς μοναχῆς, ἡ Κα Εὐαγγελία Χαλκίδου καί τοῦ εἶπε: ᾿Εμένα νά κτυπήσεις καί ὄχι τήν μοναχήν καί θά σέ διορθώσω....
᾿Εκείνη τήν στιγμήν κατέφθασε ἀγριεμένος ὁ κ. Γλετζᾶκος καί ἐγώ δείχνοντας τον εἶπα στό Δήμαρχο: Νά αὐτός εἶναι ὁ κ. Γλετζᾶκος ὁ ὁποῖος ἔρχεται τακτικά ἐδῶ καί μᾶς ἐνοχλεῖ μοιράζοντας εἰς τάς ἀδελφάς διάφορα ἐξωμοναστηριακά φυλλάδια.
Τότε ἐκεῖνος ἀγρίεψε καί ἦλθε κατ᾿ ἐπάνω μου. ᾿Επειδή ἐγώ ἤμουν δίπλα εἰς τόν ᾿Αστυνομικό, αὐτός κάπου συγκρατήθηκε....
Εἰς ὅλας αὐτάς τάς φασαρίας ἡ μον. Φωτεινή καί ἡ μον. ῾Ωραιοζήλη ἐτράβηξαν κατω τήν μοναχήν Θεοπίστην, ἀφοῦ πρῶτα τήν ὕβρισαν. Βλέποντας τό γεγονός αὐτό ὁ ᾿Αστυνομικός ἄρχισε νά μᾶς φωνάζει νά μποῦμε εἰς τά κελλιά μας. ᾿Εγώ ὅμως δέν ὑποχωροῦσα ἐάν πρῶτα δέν ἔδιωχνε τούς κοσμικούς. Καί ἔγινε μεγάλος ἀγώνας ὥσπου νά φύγουν οἱ κοσμικοί, διότι προσπαθοῦσαν νά βάλουν ἐμᾶς μέσα καί ὄχι νά διώξουν τούς κοσμικούς. Τελικῶς τούς ἔδιωξαν καί ὑποχωρήσαμε καί ἐμεῖς καί ἐμπήκαμε εἰς τά κελλιά μας. Οἱ κοσμικοί ἔμειναν εἰς τήν Μονήν προκαλῶντας ἐπεισόδια καί εἰς τόν ξενῶνα τῆς Μονῆς μέχρι τάς 2 μετά τά μεσάνυκτα. ᾿Εμεῖς τούς ἐβλέπαμε ἀπό τό ᾿Εκκλησάκι τῆς ῾Αγίας Τριάδος. Αἱ μοναχαί ἀπό τό περιβόλι καί ἄλλαι δύο μοναχαί δέν ἐμπῆκαν εἰς τό Μοναστῆρι. ῎Εμειναν ὅλη τήν νύκτα εἰς τόν Ξενῶνα μέ τούς κοσμικούς.
ΑΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΣΑΙ
Θεοπίστη Μον. Μυρόπη Μον. Δέσποινα μον. Μάρθα μον., ᾿Αλεξία μον., Πίστη Μον Εὐβούλη Μον. Κλημεντία Μον., Οὐαλεντίνη μον. Δανάη μον., Χρυσαφία μον, Δέσποινα μον, Καλλίστη μον. Παύλα μον. Εὐσεβία μον. Λαμπαδία μον., Κυπριανή μον., ᾿Ιγνατία μον.,
᾿Ιδού καί ἡ σχετική ἔκθεσις τοῦ Μακαριωτάτου ᾿Αρχιεπισκόπου κ. ᾿Ανδρέου ὁ ὁποῖος ἔζησε τά γεγονότα ἐκ τοῦ Δεσποτικοῦ τοῦ ῾Αγίου Μοδέστου.
ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΥΝΕΒΗΣΑΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑΝ ΜΟΝΗΝ
ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΘΕΟΤΟΚΟΥ.
Μετά τήν λῆψιν τοῦ ἐγγράφου (23-6-95) τῆς ῾Ηγουμένης Νεκταρίας, μέ τό ὁποῖον μοῦ ἀνεκοίνωσε τήν ἀπόφασίν της(!) πρός ἀπομάκρυνσίν μου ἀπό τήν ῾Ιεράν Μονήν, τήν ἐκάλεσα διά ἐπιστολῆς μου εἰς τό Δεσποτικόν, εἰς ῞Αγιον Μόδεστον διά νά συζητήσωμε περί τοῦ θέματος αὐτοῦ. Εἰς τήν συνάντησιν θά παρευρίσκοντο ὁ Σεβ/τος Μεσογαίας κ. Κήρυκος καί ὁ Δικηγόρος τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς κ. Κυρίτσης. ῾Η συζήτησις αὐτή θά ἦτο καθαρῶς νουθετική. ῾Η ῾Ηγουμένη ὅμως δέν προσῆλθε κατά τήν ὁρισθεῖσαν ὥραν, ἀλλά μοῦ ἀπέστειλε σημείωμα διά μέσου μοναχῆς, ἀναφέροντάς μου ὅτι δέν ἐδέχετο προσωπικήν συνάντησιν, ἀλλά ἐζητοῦσε νά τῆς ἀπαντήσω γραπτῶς καθώς καί αὐτή γραπτῶς εἶχε ἀναφερθῆ πρός ἐμένα.
᾿Αμέσως τῆς ἐστάλη δευτέρα ἐπιστολή 26-6-95 ἐκ μέρους μου ὅπου τῆς ἐζητοῦσα νά καλέση ἐντός μιᾶς ὥρας ἔκτακτη συνεδρίασιν τοῦ ῾Ηγουμενοσυμβουλίου. Αὐτή ἀνεκοίνωσε τήν ἄρνησίν της διά τῆς μοναχῆς Μακρίνης.
Δέν ἐπέρασαν 30' λεπτά ἀπό τήν λῆψιν τοῦ ἔγγράφου μου καί ἀκούσθη- σαν εἰς τόν Ξενῶνα τῆς Μονῆς κραυγές καί ἀναταραχή.
῾Η ῾Ηγουμένη, ὡς ἐφάνη, φοβηθεῖσα ἀπό τήν ἐπιθυμίαν μου νά τήν συναντήσω ἐκάλεσε ἀμέσως τήν ἐμπροσθοφυλακήν της, ὅπου εἶναι αἱ μοναχαί Φωτεινή, Εὐνίκη καί ῾Ωραιοζήλη, αἱ ὁποῖαι κατέφθασαν ἀμέσως εἰς τήν Μονήν, ὅπου μέ τήν σειράν τους ἐκάλεσαν ἕνα μεγάλο ἀριθμό κοσμικῶν εἰς τήν Μονήν. Σέ διάστημα 30 λεπτῶν ἐμαζεύθηκαν εἰς τήν Μονήν 50 καί περισσότερα ἄτομα, τά ὁποῖα ἐφαίνοντο, ὅτι εἶχαν ἄγριες διαθέσεις. Αὐτοί ἄρχισαν νά σκορποῦν τόν πανικόν εἰς τήν Μονήν, ὑβρίζοντες, ἀπειλῶντες καί φωνάζοντες, ἐνῶ εἰς τό ῾Ηγουμενεῖον εὑρίσκετο ὁ Δήμαρχος Κερατέας καί συνεσκέπτετο μετά τῆς ῾Ηγουμένης.
῞Ολως τυχαίως ἐκείνη τήν στιγμή διέσχιζε τόν Ξενῶνα ὁ ᾿Εφημέριος τῆς ῾Ιερᾶς Μονῆς π. Νικόλαος καί ἐπήγαινε πρός τό θυρωρεῖο διά νά συνατήσῃ τήν θυρωρόν. Βλέπουσαι αἱ μοναχαί τόν π. Νικόλαον ἐνόμισαν, ὡς φαίνεται, ὅτι ἐπήγαινε πρός τόν Ναό. ᾿Αμέσως τοῦ ἐπετέθησαν καί μέ βάναυσον τρόπον τόν ἐμπόδιζαν νά προχωρήσῃ πρός τό θυρωρεῖον. Τόν ἔσπρωχναν, τόν ἐχλεύαζον, τόν ἐτραβοῦσαν. Συγκεκριμένα ἡ μοναχή ῾Ωραιοζήλη ἐκρατοῦσε ἕνα ψαλίδι καί ἀπειλοῦσε μέ αὐτό νά κόψῃ τά γένια τοῦ π. Νικολάου. ῾Η Μοναχή Εὐνίκη τόν ἀπεκάλεσε διάβολον. ἐνῶ ἄλλαι μοναχαί καί κοσμικοί τόν ἐφώναζαν Μασῶνον καί ῾Εβραῖον. Τάς πράξεις αὐτάς τῶν μοναχῶν ἐνίσχυον οἱ κοσμικοί ὑβρίζοντες χυδαίως καί χειρονομοῦντες.
Κάποιος κοσμικός, πατέρας μιᾶς μοναχῆς, ἐφώναξε: Δέν ντρέπεσθε νά φέρεσθε ἔτσι στόν ῾Ιερέα; Τότε ἕνα πλῆθος κοσμικῶν ὥρμησαν ἐπάνω του καί τόν ἔρριξαν κατά γῆς....
᾿Εν τῷ μεταξύ ἔξω ἀπό τό ῾Ηγουμενεῖο διεδραματίζοντο ἄλλα γεγονότα. ῞Ενας ἀριθμός ἀδελφῶν εἶχαν συμπλακεῖ μεταξύ τους, συμμετέχοντος καί τοῦ Δημάρχου, ὁ ὁποῖος δέν ἐφείδετο νά σπρώχνη τάς μοναχάς.
Κάποια στιγμή κατέφθασε καί ἡ ᾿Αστυνομία, ἡ ὁποία προσπαθοῦσε νά φέρῃ τήν τάξιν, ἀλλά ἡ ἐξέγερσις ἐγίνετο συνεχῶς ὀξυτέρα. Εἰς τήν διαμάχην εἶχεν ἐμπλακῇ καί ὁ θεολόγος κ. Γλετζάκος, ὁ ὁποῖος ὡμιλοῦσε ἄγρια καί ἀπειλητικά πρός τάς Μοναχάς.
῾Η Γερόντισσα δέν ἔλαβε καμμίαν θέσιν εἰς αὐτήν τήν ἀναταραχήν. ῏Ητο κλειδωμένη εἰς τό ῾Ηγουμενεῖο καί δέν ἐπιλαμβάνετο τῆς καταστάσεως. ᾿Ασκόπως ἐφώναζον αἱ ἀδελφαί νά βγῇ ἔξω διά νά ἐπιβάλῃ τήν τάξιν. ᾿Ανάμεσα εἰς τό πλῆθος εὑρίσκοντο καί δύο ρασοφόροι, ἕνας ἐκ τῶν ὁποίων ἦτο ὁ ἁγιορείτης ῾Ιερομόναχος Δανιήλ.
᾿Επί μία καί περισσότερη ὥρα διήρκεσε ἡ διαμάχη αὐτή. Εἰπώθησαν ὕβρεις καί χυδαιολογίαι κατά τοῦ ᾿Αρχιεπισκόπου καί τοῦ Σεβασμ. Μεσογαίας κ. Κηρύκου, ἐνῶ ὁ κόσμος συνεχῶς ηὔξανε.
Αὐτά συνέβησαν τό ἀπόγευμα τῆς Κυριακῆς 26ης ᾿Ιουνίου.
Ξημερώνοντας ἡ Δευτέρα πηγαίνουσαι αἱ μοναχαί, ὡς συνήθως, εἰς τόν Ναόν διά τήν καθημερινήν ἀκολουθίαν τόν εὑρῆκαν κλειδωμένον. Κλειδωμένα ἦσαν καί τά παρεκκλήσια ῾Αγία Σκέπη καί ῞Αγιος Μηνᾶς, ἐνῶ ἡ ῾Ηγουμένη ἐκάθητο εἰς τήν αὐλήν τοῦ Παρθενῶνος ἔξω ἀπό τό παρεκκλήσιον τῆς ῾Αγίας Μαρίνης, ὅπου τῇ ἐντολῇ της ἀνεγνώσθη ἡ ἀκολουθία εἰς τό προαύλιον".
᾿Αφήνομε τόν ἀγαπητό καί νοήμονα ἀναγνώστη νά βγάλη αὐτός τά συμπεράσματα ἀπό τά κείμενα τά ὁποῖα παρεθέσαμε. ῎Ας μελετήση τήν ἱστορία τῶν τελευταίων μόλις ἐτῶν διά νά εἶναι σέ θέση νά κρίνη καί νά τοποθετῆται ὀρθά διότι "αἱ ἡμέραι πονηραί εἰσίν". Θά μᾶς ἐπιτραπῆ ὅμως νά κλείσουμε τό τεῦχος αὐτό ὄχι μέ ἕνα συμπέρασμα ἁπλοῦν, ἀλλά κάτι πολύ οὐσιαστικώτερον. ῾Η ᾿Εκκλησία δέν ἀντιμετωπίζει ἁπλῶς τούς Ματθαῖον καί Χρυσόστομον ἤ τόν Εὐθύμιο ἤ κάποιους ῾Αγιορείτας. ᾿Αντιμετωπίζει αὐτόν τοῦτον τόν Οἰκουμενισμόν, τό Βατικανόν, τόν Σιωνισμόν.
Διά τόν κ. Ματθαῖον λέγομεν μόνον ὅτι τοῦ ἀνετέθη, ἤ ἀνέλαβε μόνος του, νά παίξη ἕνα ρόλο, ὁ ὁποῖος δέν εἶναι εἰς τά μέτρα του. Δέν φθάνει μόνον ἡ ὑποκρισία, ὁ Φαρισαϊσμός, ἡ δολιότης ἡ κουτοπονηρία, δι᾿ ἕναν σατανικό ρόλο, χρειάζεται νοῦς ἰσχυρός καί αὐτόν δέν τόν διαθέτει ὁ κ. Ματθαῖος, διό κάνει καί τό λάθος νά ὑποτιμᾶ τήν νοημοσύνη καί τάς ἱκανότητας τῶν ἄλλων...
Λυπούμεθα, διότι πλέον ἐπιβάλλεται νά ἀντιμετωπίζωμεν τόν κ. Ματθαῖον Μακρῆν ὡς ἀπροκάλυπτον ἐχθρόν καί ἐπίβουλον τῆς ᾿Ορθοδοξίας. Λυπούμεθα, ἀλλά τόν ἠνέχθημεν τόσα ἔτη, τοῦ ἀποστείλαμε γραπτά, τοῦ ὡμιλήσαμε μέ εἰλικρίνεια καί ἀγάπη καί αὐτός δέν θέλησε νά παραιτηθῆ τῶν προδοτικῶν του σχεδίων. Νῦν ὅμως ΥΠΕΡ ΠΑΝΤΩΝ ΑΓΩΝ. Οὗτος "ἐν ἅρμασι καί ἐν ἵπποις", ἡμεῖς δέ "ἐν ὀνόματι Κυρίου..."



(Post a new comment)


[ Home | Update Journal | Login/Logout | Search | Account | Site Map ]

Hosted by uCoz