ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ([info]kirykos) wrote,
@ 2009-05-27 22:40:00

ΕΟΡΤΗ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ: Η ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣΜΟΥ
«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΘΗΣΑΥΡΙΣΜΑΤΑ»: ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΓΝΩΣΕΣΘΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑΝ» (Τεῦχος 528/ Ὀκτώβριος 2003)


Ἡ ἐπανέκδοσις τῶν παλαιῶν τευχιδίων τοῦ Φυλλαδίου «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΘΗΣΑΥΡΙΣΜΑΤΑ»(ὡς Παραρτήματος τοῦ «ΓΝΩΣΕΣΘΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑΝ») ἀνελήφθη ὑπό τῶν μελῶν – συνεργατῶν τοῦ Ἰεραποστολικοῦ Κέντρου Ι.Ν. Ἁγίου Σπυρίδωνος, Λεωφ. Ἀγ. Ἰωάννου 56 Καρέα εἰς τἀ πλαίσια τῆς γνησίας Ὀρθοδόξου Ἱεραποστολῆς. Ὅποιος θέλει νά συνεργασθῆ εἰς τήν διανομήν φυλλαδίων ἀς ἀπευθυνθῆ στά τηλέφωνα: 210.6020176, 210.7643909.

ΕΟΡΤΗ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ: Η ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣΜΟΥ

Στό τελευταῖο κεφάλαιο τοῦ κατά Λουκᾶν Εὐαγγελίου (Κεφ. ΚΔ, στίχ. 50-52), διαβάζουμε, ὅτι ὁ Κύριος ἀφοῦ ἔδωσε τίς τελευταῖες ὁδηγίες στούς μαθητές Του "ἐξήγαγεν αὐτούς ἔξω ἕως εἰς Βηθανίαν· καί ἐπάρας τάς χεῖρας αὐτοῦ εὐλόγησεν αὐτούς· καί ἐγένετο ἐν τῷ εὐλογεῖν αὐτόν αὐτούς διέστη ἀπ᾿ αὐτῶν καί ἀνεφέρετο εἰς τόν οὐρανόν· καί αὐτοί προσκυνήσαντες αὐτόν ὑπέστρεψαν εἰς ῾Ιερουσαλήμ μετά χαρᾶς μεγάλης". Καί κατά τήν ἑρμηνεία τοῦ Τρεμπέλα: "῞Οταν δέ ἐτελείωσε τάς διδασκαλίας ταύτας, τούς ἔβγαλε ἔξω ἀπό τά ῾Ιεροσόλυμα, ἕως πού ἐπλησίασαν εἰς τήν Βηθανίαν. Καί ἀφοῦ ὕψωσε τάς χεῖράς του τούς ηὐλόγησε. Καί συνέβη, ἐνῶ αὐτός τούς ηὐλόγει, ἐχωρίσθη καί ἀπεμακρύνθη ἀπό αὐτούς καί ἐφέρετο πρός τά ἐπάνω, πρός τόν οὐρανόν. Καί αὐτοί ἀφοῦ τόν προσκύνησαν, ἐπέστρεψαν εἰς ῾Ιερουσαλήμ, μέ χαράν μεγάλην διά τήν ἔνδοξον ἀνύψωσιν τοῦ διδασκάλου καί διά τήν ἐπαγγελίαν τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος, περί τῆς ὁποίας τούς ἐβεβαίωσε".
Αὐτό ἀκριβῶς ἑορτάζομε τήν ἡμέρα τῆς ᾿Αναλήψεως. Εἶναι τό γεγονός τοῦ "χωρισμοῦ" τοῦ Κυρίου ἀπό τούς μαθητάς του καί τῆς ἀναλήψεώς Του εἰς τόν Οὐρανόν. ῞Ενα γεγονός, τό ὁποῖον θά νόμιζε κανείς ὅτι θά προκαλοῦσε λύπην εἰς τούς μαθητάς. ῞Ομως βλέπομε πώς αὐτοί ὑπέστρεψαν "μετά χαρᾶς μεγάλης". Εἶναι ἐκείνη ἡ χαρά πού αἰσθάνονται ὅλοι οἱ πιστοί ὅλων τῶν αἰώνων μέσα στόν μυστικό χῶρο τῆς ᾿Εκκλησίας. Διότι ἡ ᾿Εκκλησία ἑορτάζουσα αὐτό τό γεγονός, δέν ἑορτάζει τήν "ἀναχώρησι" τοῦ Χριστοῦ, διότι ὁ ἴδιος εἶπε, "ὅπου εἰσί δύο ἤ τρεῖς εἰς τό ἐμόν ὄνομα, ἐκεῖ εἰμί καί ἐγώ ἐν μέσω αὐτῶν" (Ματθ. ΙΗ,20) καί "μεθ᾿ ὑμῶν εἰμί πάσας τάς ἡμέρας ἕως τῆς συνετελείας τοῦ αῖῶνος" (Ματθ. κη 28,20). Γιορτάζουμε τήν ἀνάληψή Του στούς οὐρανούς, πού σημαίνει ὅτι ὁ Θεός πού ἔγινε ἄνθρωπος γιά νά γίνει ὁ ἄνθρωπος Θεός (κατά τόν Μέγα ᾿Αθανάσιο) ἀνέβασε τόν ἄνθρωπο στόν οὐρανό. Καί ἔκανε τέτοια τιμή στόν πεπτωκότα ἄνθρωπο πού τόν ἀνέβασε πιό ψηλά καί ἀπό τούς ἀγγέλους. Κατά τόν ἅγιο Χρυσόστομο, τοποθέτησε τόν ἄνθρωπο πάνω καί ἀπό τούς ᾿Αρχαγγέλους, πάνω καί ἀπό τά Χερουβίμ κοντά στόν θρόνο τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ. Ναί ὁ ἄνθρωπος κατέβηκε μέχρι τό κατώτερο σημεῖο πού μποροῦσε νά φτάση καί αὐτό προῆλθε ἀπό τόν ἐγωϊσμό του, καί ὁ Χριστός τόν πῆρε τόν ἄνθρωπο ἀπό τόν ῎Αδη καί τόν ἀνέβασε ἀπό ἀγάπη καί εὐσπλαγχνία πρός αὐτόν πιό ψηλά ἀπό ὅλα τά δημιουργήματά Του.
Τί ἔκανε ὁ Θεός γιά νά σώσῃ τόν ἄνθρωπο: ῎Εγινε τέλειος ἄνθρωπος, χωρίς ἁμαρτίας, ἐδίδαξε, ἔπαθε, ταπεινώθηκε, σταυρώθηκε, ἐτάφη, ἀνέστη καί ἀνέβη στούς οὐρανούς, ἄρα ὁ ἄνθρωπος, διά τῆς ᾿Ενανθρωπήσεως τοῦ Θεοῦ Λόγου καί ὅλων τῶν σωτηριωριωδῶν ἐνεργειῶν τῆς θείας Οἰκονομίας εὑρίσκεται πάλι στούς οὐρανούς. ῾Η ἀνάληψις εἶναι ἡ τελευταία πράξις τῆς θείας Οἰκονομίας καί μάλιστα ἀναγκαία: "Συμφέρει ὑμῖν, ἵνα ἐγώ ἀπέλθω· ἐάν γάρ μή ἀπέλθω, ὁ Παράκλητος οὐκ ἐλεύσεται πρός ὑμᾶς" (᾿Ιω ιστ, 7). ᾿Εδῶ ἀκριβῶς εἶναι ἡ πηγή τῆς χαρᾶς ἐκείνων τῶν μαθητῶν, ἀλλά καί ὅλων τῶν μαθητῶν του, τῶν πιστῶν μελῶν τῆς ᾿Εκκλησίας "ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος".



(Post a new comment)


[ Home | Update Journal | Login/Logout | Search | Account | Site Map ]

Hosted by uCoz