ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ([info]kirykos) wrote,
@ 2009-06-01 12:55:00

ΑΙ ΕΝ ΕΤΕΙ 1997 ΚΑΙ 1998 ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗΝ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΓΚΟΥΤΖΙΔΗ ΥΠΟ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟΝ: "ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΙΣ"

"ΕΝΣΤΑΣΙΣ" ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΡΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΝΑΚΡΙΤΟΥ

῾Ο ᾿Ανακριτής περαιώσας τό ἔργο του ὑπέβαλεν πρός τόν Μακαριώτατον ᾿Αρχιεπίσκοπον τό πόρισμά του.
Κατά τήν συνεδρίαν τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τῆς ῾Ιεραρχίας, Παρασκευή τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος 30/5/98, ὁ Μακαριώτατος ἔφερε τοῦτο πρός ἐνημέρωσιν τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου καί τοῦ ἰδίου τοῦ καταγγείλαντος πλήν ὅτε ὁ Σεβ/τος κ. Νικόλαος ἠρώτησεν (ἐν Συνόδῳ) "ποῦ καταλήγει τό πόρισμα", ἔλαβε δέ τήν πληροφορίαν ὅτι τοῦτο εἶναι ἀθωωτικόν, ἀπέκλεισε πᾶσαν περαιτέρω ἐνασχόλησιν ἐπί τοῦ θέματος, μέ τήν πρόφασιν ὅτι δέν εἶναι θέμα τῆς Συνόδου ἀλλά τοῦ ᾿Αρχιεπισκόπου. Πρίν δέ ἀναγνώσῃ τό πόρισμα ἤ λάβῃ καί τήν ἀπόφασι τοῦ ᾿Αρχιεπισκόπου, ὁ Σεβασμιώτατος προβαίνει εἰς "ΕΝΣΤΑΣΙΝ".
Παραθέτομεν καί τήν ἔνστασιν τοῦ ᾿Επισκόπου, τήν ὁποίαν ἀς σημειωθῇ ὅτι πρῶτον τήν ἀπέστειλεν πρός ὅλους τούς Μητροπολίτας καί κατόπιν τήν ἐνεχείρισε καί εἰς τόν Μακαριώτατον.

"ΕΚΚΛΗΣΙΑ Γ.Ο.Χ. ΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ ᾿Εν Νικαίᾳ τῇ 9/22.6.1998
ΣΑΜΨΟΥΝΤΟΣ 54
Τ.Κ. 184 51 ΝΙΚΑΙΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ. 988
Ε Ν Σ Τ Α Σ Ι Σ

ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΠΡΟΣ
τόν Μακαριώτατον ᾿Αρχιεπίσκοπον ᾿Αθηνῶν καί Πάσης ῾Ελλάδος κ.κ. ᾿Ανδρέαν

ΚΑΤΑ
τοῦ ᾿Ανακριτοῦ ῾Ιερέως Δημητρίου Τσαρκατζόγλου ἐπί ἀντικανονικῆς ἐνεργείας αὐτοῦ ὡς πρός τήν ἀπόφασιν ἀθωοτικοῦ πορίσματος ἐπί καταγγελίας κατά μοναχοῦ Μαξίμου Τσακίρογλου καί Θεολόγου ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη.

᾿Απορίαν καί θαυμασμόν ἐπροξένησεν εἰς ἡμᾶς τό γεγονός τοῦ ἀθωοτικοῦ πορίσματος τό ὁποῖον ἠκολούθησεν ὕστερα ἀπό τήν ἀντικανονικήν ἐνέργειαν τοῦ ᾿Ανακριτοῦ ῾Ιερέως π. Δημητρίου Τσαρκατζόγλου καί τό ὁποῖον ἄνευ βαθείας ἐξετάσεως ἀπεδέχθη ὁ οἰκεῖος ἐπίσκοπος Μακαριώτατος κ. ᾿Ανδρέας.
Παραθέτομεν κατωτέρω τά μεμπτά σημεῖα τά ὁποῖα ἠκολούθησαν κατά τήν διάρκειαν τῶν δεκατεσσάρων μηνῶν·
α'. ἡ διάρκεια αὐτή τελείως ἀπαράδεκτος καθότι αἱ προβλεπόμεναι εἶναι τοὐλάχιστον τριῶν μηνῶν τό ἀργότερον, β'. ὅταν ὁ ᾿Ανακριτής εἶναι ῾Ιερεύς πρέπει νά ἕχει συμβοηθόν, γ'. πρέπει νά ἐξετασθῶσι οἱ μηνυταί, οἱ μάρτυρες καί οἱ κατηγορούμενοι ὡς τόσο νά δύναται ὁ ἀνακριτής νά προέβη εἰς ἀμερόληπτον κατηγορητικόν ἤ ἀθωοτικόν πόρισμα...
Διά ταῦτα πάντα, διά νά εἶναι σύμφωνος ὁ οἰκεῖος ἐπίσκοπος καί ἐν προκειμένῳ ὁ ᾿Αρχιεπίσκοπος κ. ᾿Ανδρέας μέ τάς διατάξεις τῶν ᾿Εκκλησιαστικῶν Ποινικῶν Δικαστηρίων, καθότι ἐν προκειμένῳ δέν ἐτηρήθησαν οἱ κανονισμοί τῶν ᾿Εκκλησιαστικῶν Δικαστηρίων, ἐπειδή καί ἠρνήθη νά μοι ἀποδώσῃ τόν φάκελλον τοῦ ἀνακριτικοῦ πορίσματος, προτείνω εἰς τόν Μακαριώτατον τήν ἐπανεξέτασιν τοῦ παρόντος πορίσματος εἰς ὅλον τό ἀνακριτικόν ἔργον , συμφώνως πρός τάς ὡς ἄνω παρατεθείσας διατάξεις, διά τήν ἑνότητα τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου καί τοῦ χριστιανικοῦ πληρώματος.
᾿Ελάχιστος συλλειτουργός
+ Μητροπολίτης Πειραιῶς καί Νήσων ΝΙΚΟΛΑΟΣ"

Η ΑΠΟΦΑΣΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ

᾿Εν τῷ μεταξύ, ὑπό τοῦ Μακαριωτάτου ἀπεστάλη προηγουμένως ἡ ὑπ᾿ ἀριθμ. 1233/6/19-6-1998 ἀπόφασίς του ἐπί τῆς Καταγγελίας τοῦ Σεβ/του κ. Νικολάου.



"ΕΚΚΛΗΣΙΑ Γ.Ο.Χ. ΕΛΛΑΔΟΣ ᾿Εν ᾿Αθήναις τῇ 6(19)/6/1998
ΙΕΡΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΠΟΤΣΑΡΗ 8 - ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Τ.Κ. 121 31 - ΑΘΗΝΑΙ ΠΡΟΣ
Τόν Σεβ/τον Μητροπολίτην
Πειραιῶς καί Νήσων
ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. 1233 κ. Νικόλαον

Θέμα: ῾Η ὑπ᾿ ἀριθ. πρωτ. 897/13 Μαρτίου 1997 καταγγελία ῾Υμῶν "κατά τοῦ μοναχοῦ Μαξίμου Τσακίρογλου καί θεολόγου κ. ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη"

Κοινοπ.: Μοναχόν Μάξιμον Τσακίρογλου, Κύριον ᾿Ελευθέριον Γκουτζίδη.

Σεβασμιώτατε ἅγιε ἀδελφέ, ὁ Χριστός εἴη ἐν τῷ μέσῳ ἡμῶν πάντοτε.
Σχετικῶς μέ τήν ὑπ᾿ ἀριθ. πρωτ. 897/13 Μαρτίου 1997 ῾Υμετέραν καταγγελίαν κατά τῶν θεολόγων, μοναχοῦ Μαξίμου Τσακίρογλου καί κ. ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη σᾶς γνωρίζομεν ὅτι:
Κατόπιν τῆς διενεργηθείσης ἀνακριτικῆς ἐξετάσεως καί βάσει τοῦ σχετικοῦ Πορίσματος τοῦ ὑπ᾿ ἐμοῦ ὁρισθέντος ἀνακριτοῦ, προέκυψεν ὅτι αἱ ἐν τῇ ὡς ἄνω Καταγγελίᾳ ῾Υμῶν διατυπούμεναι κατηγορίαι κατά τῶν προαναφερθέντων Θεολόγων εἶναι παντελῶς ἀβάσιμοι καί κατ᾿ οὐσίαν ἀνυπόστατοι.
῾Ως ἐκ τούτου οἱ καταγγελθέντες ὡς μή παρεκκλίναντες τῆς ᾿Ορθοδόξου Πίστεως καί ὡς μή διαπράξαντες κανένα κανονικόν ἀδίκημα, κρίνονται ἀθῶοι τῶν κατ᾿ αὐτῶν κατηγοριῶν, τόν δέ σχηματισθέντα φάκελλον παραπέμπομεν εἰς τό ᾿Αρχεῖον.
Ο Α Ρ Χ Ι Ε Π Ι Σ Κ Ο Π Ο Σ
+ Ο ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ"



Η ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΕΝΣΤΑΣΕΩΣ

᾿Επί τῆς προεκτεθείσης "ΕΝΣΤΑΣΕΩΣ" τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Νικολάου ἐδόθη ἡ κάτωθι ἀπάντησις:

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΟΧ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΕΡΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ
ΜΠΟΤΣΑΡΗ 8 – ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
ΑΡ.ΠΡΩΤ. 3062

᾿Εν ᾿Αθήναις τῆ 25-8(7-9)/ 1998
ΠΡΟΣ
τόν Σεβ.Μητροπολίτην Πειραιῶς καί Νήσων κ.Νικόλαον,
Σαμψοῦντος 54 18451 Νίκαια Πειραιῶς

Σεβασμιώτατε ἐν Χριστῷ ἀδελφέ κ. Νικόλαε. ῾Ο Χριστός ἐν τῷ μέσῳ ἡμῶν.

᾿Επί τῆς ἀπό 9-6-98 ἐνστάσεώς σας "κατά τοῦ ἀνακριτοῦ Δημητρίου Τσαρκατζόγλου ἐπί ἀντικανονικῆς ἐνεργείας ὡς πρός τήν ἀπόφασιν ἀθωωτικοῦ πορίσματος ἐπί καταγγελίας κατά τοῦ μοναχοῦ Μαξίμου Τσακίρογλου καί θεολόγου ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη" σᾶς ἀπαντῶμεν τά κάτωθι:
1. ῾Ως γνωστόν τήν 13ην Μαρτίου 1997 προέβητε εἰς ἔγγραφον καταγγελίαν κατά τοῦ μοναχοῦ Μαξίμου Τσακίρογλου καί τοῦ θεολόγου ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη.
2. ῾Ημεῖς, μελετήσαντες τήν ὡς ἄνω καταγγελίαν, ἐδώσαμεν διά τοῦ ὑπ᾿ ἀριθ.Πρωτ, 1214/27-3-97 ἐγγράφου μας, ἐντολήν εἰς τόν Αἰδεσιμώτατον ῾Ιερέα π. Δημήτριον Τσαρκατζόγλου, ὅπως προβῆ εἰς διαπιστωτικήν ἐξέτασιν ἐπί τῆς καταγγελίας σας καί ὑποβάλῃ ἡμῖν τό σχετικόν πόρισμα.
3. ῾Ο ῾Ιερεύς π. Δημήτριος μετά ἀπό ἠτιολογημένην βραδύτητα, ἀφοῦ ἐκάλεσε τούς καταγγελομένους καί ἀπελογήθησαν, ὑπέβαλεν ἡμῖν τήν 28-5-1998 τό σχετικό Πόρισμα.
4. ᾿Επειδή δέ καθ᾿ ὅλην τήν διάρκειαν τῆς προδικασίας καί πρίν ἀκόμη ὁλοκληρωθῆ ἡ διαδικασία αὕτη μοῦ ἐζητούσατε νά περιληφθῆ τό θέμα τοῦτο εἰς τήν ῾Ημερησίαν Διάταξιν τῆς ῾Ιεραρχίας, ἐπί τῇ περαιώσει τῆς διαδικασίας, ἀπεφάσισα , ὅπως σᾶς ἐνημερώσω ἐν Συνόδῳ ἐπί τοῦ σχετικοῦ Πορίσματος τοῦ ἀνακριτοῦ καί τῆς τελικῆς ἀποφάσεως ἡμῶν. Διά τόν λόγον αὐτόν ἐφέραμε τόν φάκελλον εἰς τήν συνεδρίασιν τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τῆς ῾Ιεραρχίας τῆς 30-5-98. Κατά τήν ἐν λόγω συνεδρίασιν, προέτεινα νά ἀναγνωσθῆ τό Πόρισμα, πλήν ὑμεῖς ἠθελήσατε νά γνωρίσετε μόνον ἄν τοῦτο εἶναι ἀθωωτικόν ἤ παραπεμπτικόν. Πληροφορηθείς δέ ὅτι τό Πόρισμα εἶναι ἀθωωτικόν, ἀπεκλείσατε πᾶσαν περαιτέρω ἐνασχόλησιν ἤ ἐνημέρωσίν σας ἐπ᾿ αὐτοῦ.
5. Μετά ταῦτα, καί χωρίς νά ἔχετε κἄν ὑπ᾿ ὂψιν σας τό ἐν λόγω Πόρισμα, συνετάξατε τήν 9-6-98 ἔνστασίν σας, τήν ὁποίαν ἀπεστείλατε ἀντικανονικῶς πρός ὅλους τούς ᾿Αρχιερεῖς καί κατόπιν τήν 16-6-98 ἐνεχειρίσατε ταύτην καί εἰς ἐμέ. Τό παράδοξον εἶναι ὅτι, ἐνῶ ἀπεκλείσατε τήν ἐνημέρωσιν τῶν μελῶν τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τήν 30-5-98, (εἰς τήν ῾Ιεραρχίαν), κατόπιν ἀποστέλετε πρός αὐτούς τήν ἔνστανσίν σας. Παρομοίαν παρατυπίαν ἐκάνατε, ὅταν ἐκοινοποιήσατε ἐπιλεκτικά εἰς τινας ᾿Αρχιερεῖς καί τήν καταγγελίαν σας.
᾿Επί τῆς ἀπό 9-6-98 ἐνστάσεώς σας ἔχομεν νά σᾶς ἀπαντήσωμε τά κάτωθι:
1. Οἱ ῾Ιεροί Κανόνες οὐδαμοῦ προβλέπουν προδικασίαν τινά ἐπί καταγγελιῶν εἰς βάρος κληρικῶν,ὡς ἀνακρίσεις κ.λ.π., ἀλλ᾿ ὁρίζουν τήν ἐξέτασιν αὐτῶν ὑπό τοῦ ἁρμοδίου ὀργάνου, εἴτε ἐπισκόπου, εἴτε Συνόδου.
᾿Εντεῦθεν, ἡ διαταχθεῖσα ἀπό ἡμᾶς διαπιστωτική ἐξέτασις, δέν ἀποτελεῖ κανονικῶς ἐπιβεβλημένην εἰς ἡμᾶς ἐνέργειαν, ἀλλά πρᾶξιν τήν ὁποίαν ἡμεῖς ἐθεωρήσαμεν χρήσιμον, προκειμένου νά συγκεντρώσωμεν ὅλα τά ἀπαιτούμενα στοιχεῖα, ἀπό τά ὁποία θά ἐξηρτᾶτο ἡ περαιτέρω πορεία τῆς καταγγελίας σας.
῾Επομένως, κατά τῆς ἀτύπου αὐτῆς διαδικασίας οὐδέν ἔνδικον μέσον χωρεῖ, ὅπως ἡ ὑμετέρα ῎Ενστασις, ἥτις ὡς ἐκ τούτου εἶναι ἀβάσιμος καί ἀπορριπτέα.
2. Περαιτέρω, καί ἄν ἔτι συνεχωρεῖτο ὑπό τῶν ῾Ιερῶν Κανόνων ἡ ὑποβολή ᾿Ενστάσεως, αὕτη κατά μέν τοῦ προσώπου τοῦ διενεργοῦντος τήν ἐξέτασιν, ἔδει νά ὑπεβάλετο πρό πάσης ἐνεργείας αὐτοῦ, ἐάν οὗτος εἶναι ἀκατάλληλον πρόσωπον ἤ ἐν πάσῃ περιπτώσει, κατά τήν διάρκειαν τῆς διενεργείας τῆς ἐξετάσεως, ἐν οὐδεμιᾶ δέ περιπτώσει μετά τήν περαίωσιν τοῦ ἔργου αὐτοῦ καί τήν παράδοσιν τοῦ Πορίσματός του.
3. Τήν ἔνστασιν ταύτην κατά τοῦ ᾿Ανακριτοῦ π. Δημητρίου Τσαρκατζόγλου ὑπεβάλατε ἐπί τῷ ἀκούσματι καί μόνον ὅτι τό Πόρισμα εἶναι ἀθωωτικόν. ᾿Ενίστασθε δηλαδή χωρίς νά γνωρίζετε τό Πόρισμα καί ἑπομένως χωρίς νά ἴδητε κἄν τό σκεπτικόν, πρᾶγμα τό ὁποῖον ἀπροσχηματίστως ὁμολογεῖτε ἰσχυριζόμενος εἰς τήν ῎Ενστασίν σας ὅτι "᾿Απορίαν καί θαυμασμόν ἐπροξένησεν εἰς ἡμᾶς τό γεγονός τοῦ ἀθωωτικοῦ πορίσματος τό ὁποῖον ἠκολούθησεν ὕστερα ἀπό τήν ἀντικανονικήν ἐνέργειαν τοῦ ᾿Ανακριτοῦ ῾Ιερέως π. Δημητρίου Τσαρκατζόγλου..." Τοῦτο ὅμως εἶναι πρωτοφανές καί πρωτάκουστον. ῎Αλλωστε ὁ ἀνακριτής δέν ἀποφασίζει, ἀλλ᾿ ἁπλῶς ἐρευνᾶ καί προτείνει. Τήν ἀπόφασιν τήν λαμβάνει ὁ ἁρμόδιος καί ὑπεύθυνος ᾿Αρχιερεύς καί ἐν προκειμένω ὁ ᾿Αρχιεπίσκοπος. ᾿Ακόμη πέραν τούτου, εἶναι ἀπαράδεκτον, τό νά κάμνη τις καταγγελίαν καί νά θεωρῆ δεδομένην ἐκ τῶν προτέρων τήν καταδίκην τοῦ καταγγελλομένου. Δηλαδή ἐν προκειμένω σεῖς ὑποβάλλοντες τήν καταγγελίαν ἔχετε ἤδη δικάσει καί καταδικάσει τούς καταγγελλομένους καί δέν θά ἐδέχεσθε ἄλλην ἀπόφασιν ἀπό αὐτήν πού ἐσεῖς ἐκ τῶν προτέρων εἴχατε ἀποφασίσει. Τότε πρός τί ἡ προσφυγή σας εἰς τήν κανονικήν διαδικασίαν; Πρός τί ἡ ὑποβολή τῆς ὑμετέρας καταγγελίας εἰς ἡμᾶς καί αἱ ἐπανειλημμέναι δηλώσεις σας ὅτι τό θέμα αὐτό εἶναι τῆς ἀποκλειστικῆς ἁρμοδιότητος τοῦ ᾿Αρχιεπισκόπου καί τά τοιαῦτα; Δηλαδή, τόν Μάρτιον τοῦ 1997 ὑπεβάλατε μίαν καταγγελίαν ἁπλῶς διά νά παρέξητε πράγματα εἰς ἡμᾶς καί τήν ᾿Εκκλησίαν, διά νά προκληθοῦν σκάνδαλα καί νά ἀπειλῆτε μέ διχασμούς, ἐνῶ ἐσεῖς εἴχατε "δικάσει" καί εἴχατε βγάλει τήν "ἀπόφασιν";
᾿Ωφείλατε, ἐν προκειμένω, ἐφ᾿ ὅσον ἠκούσατε, ὅτι ὡλοκληρώθη ἡ διαδικασία, νά ἀναμένατε τήν ἀποστολήν τῆς ᾿Αποφάσεως ἤ καί νά ἐζητούσατε κανονικῶς ὁλόκληρον τόν φάκελλον μέ τάς ἀπολογίας τῶν κατηγορουμένων καί τό πόρισμα. ᾿Αφοῦ δέ θά ἐμελετούσατε ταῦτα καί διεπιστώνατε, ὅτι δέν ἀπεδόθη δικαιοσύνη, τότε νά ἐνεργούσατε κατά τούς ῾Ιερούς Κανόνας.
4) Τέλος ἐπί τῶν αἰτιάσεών σας ἐπί τῆς διαδικασίας, τάς ὁποίας στηρίζετε εἰς τόν νόμον 5383/1932 , θέλω νά σᾶς καταστήσω σαφές, ὅτι ὁ νόμος αὐτός ἀφορᾶ τήν Κρατικήν ᾿Εκκλησίαν. ῾Η ᾿Εκκλησία τοῦ Χριστοῦ διοικεῖται μόνον ἀπό τούς ῾Ιερούς Κανόνας. ῾Η ἄποψις Παναγιωτάκου εἰς τόν ὁποῖον προσφεύγετε ἐν προκειμένω, δέν μᾶς δεσμεύει, οὔτε τίθεται ὑπεράνω τῶν ῾Ιερῶν Κανόνων.
Εἰδικώτερον καί ὅσον ἀφορᾶ τήν διάρκεια τῆς προδικασίας, τήν ὁποίαν ὑμεῖς χαρακτηρίζετε εἰς τήν ἔνστασίν σας ὡς " ἀπαράδεκτον" "καθότι αἱ προβλεπόμεναι εἶναι τουλάχιστον τριῶν μηνῶν τό ἀργότερον", ὡς ἰσχυρίζεσθε, σᾶς ἀπαντῶμεν τά ἑξῆς: Κατ᾿ ἀρχήν ἡ αἰτίασις αὕτη εἶναι αὐθαίρετος διότι οὐδείς ῾Ιερός Κανών προβλέπει τρίμηνον τοιαύτη προθεσμίαν. ᾿Εκ δευτέρου, καθώς γνωρίζετε, ὁ ἀνακριτής ἀντιμετώπισεν πρόβλήμα χρόνου λόγω καθυστερήσεως ὑποβολῆς τοῦ ἀπολογητικοῦ ὑπομνήματος ἐκ μέρους ἑνός τῶν καταγγελομένων καί τῶν πολλῶν ἀπασχολήσεών του, πρᾶγμα διά τό ὁποῖον μᾶς ἐνημέρωσε σχετικῶς, πέραν τοῦ εὐλόγου διαστήματος τόν ὁποῖον ἀπήτησε ἡ σύνταξις τοῦ Πορίσματός του.
῞Οσον δέ διά τόν ἕτερον ἰσχυρισμόν σας ὅτι "ὅταν ὁ ᾿Ανακριτής εἶναι ῾Ιερεύς πρέπει νά ἔχει συμβοηθόν" καί οὗτος εἶναι αὐθαίρετος καί μή ἐρειδόμενος ἐπ᾿ οὐδενός ῾Ιεροῦ Κανόνος. Προφανῶς καί εἰς τοῦτο παρασύρεσθε ἐξ ὅσων ὁρίζει ὁ προαναφερθείς νόμος, τόν ὁποῖον ἐθέσπισε ἡ Πολιτεία διά τήν καινοτόμον "᾿Εκκλησίαν" τῶν νεοημερολογιτῶν.
᾿Εν τέλει ὅσον ἀφορᾶ τάς αἰτιάσεις ὑμῶν, ὅτι δέν ἐκλήθη νά καταθέση ὁ μηνυτής, δέν ἐκλήθησαν νά καταθέσουν οἱ μάρτυρες καί οἱ κατηγορούμενοι, αὐτό, ὅσον ἐκρίθη ἀναγκαῖον ἀπό τόν ᾿Ανακριτήν, ἐγένετο. Σεῖς, σύμφωνα μέ την εὐχέρειαν πού ἔχει ὁ ἀνακριτής, δέν ἐκρίθη ἀπαραίτητον νά κληθῆτε καί ἐκ σεβασμοῦ πρός τό πρόσωπόν σας, ἀλλά καί διότι, ὅσα εἴχατε νά καταγγείλετε, τά περιελάβετε εἰς τήν μήνυσίν σας, αἱ δέ κατηγορίαι σας ἀναφέρονται εἰς γραπτά κείμενα, τά ὁποῖα δέν ἔχουν χρείαν μαρτύρων. Οἱ κατηγορούμενοι ἐκλητεύθησαν κανονικῶς καί κατέθεσαν γραπτῶς. Μάρτυρες σεῖς δέν προετείνατε, ἀλλά καί ἐκ τῶν κατηγορουμένων μόνον ὁ εἷς ἐπρότεινε μάρτυρας , πλήν οὐδείς ἐκρίθη ἀναγκαῖον, ὑπό τοῦ ἀνακριτοῦ νά ἐξετασθῆ, ἀφοῦ τό δικαίωμα τοῦτο ἀνήκει εἰς τήν διακριτικήν εὐχέρειαν αὐτοῦ.
᾿Εν πάσῃ ὅμως περιπτώσει, ἐφ᾿ ὅλων τῶν σχετικῶν αἰτιάσεών σας παρατηρῶ, ὅτι ἐγνωρίζατε ἀπό τήν πρώτην ἀρχήν, ὅτε ὡρίσθη ὁ ἀνακριτής ὅλα τά σχετικά μέ τήν διαδικασίαν καί δέν διεμαρτυρήθητε διά καμμίαν παρατυπίαν. Μόλις δέ ἐπληροφορήθητε τήν ἀθωωτικήν πρότασιν τοῦ πορίσματος, ὑπεβάλατε ἀντικανονικῶς ἔνστασιν διά παρατυπίας. ᾿Εάν τό πόρισμα ἦτο παραπεμπτικόν διά τούς κατηγορουμένους, θά διενοεῖσθε τάς ἰδίας αἰτιάσεις καί θά ἐζητούσατε τήν ἀκύρωσίν τῶν ἀνακρίσεων καί ἐπανάληψιν αὐτῶν;
᾿Επί τῶν κατ᾿ ἐμοῦ αἰτιάσεών σας:
Α. ᾿Ισχυρίζεσθε ὅτι ἀπεδέχθην τό Πόρισμα τοῦ π. Δημητρίου Τσαρκάτζογλου "ἄνευ βαθείας ἐξετάσεως" δι᾿ ὅ καί συνιστᾶτε εἰς ἐμέ νά ἐπανεξετάσω τό "παράτυπον πόρισμα, εἰς ὅλον τό ἀνακριτικόν ἔργον, πρός τάς ὡς ἄνω παρατεθείσας διατάξεις διά τήν ἑνότητα τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου καί τοῦ χριστιανικοῦ πληρώματος". Δηλ. ἰσχυρίζεσθε ὅτι ἡμεῖς ὁ ὁποῖος ἔχομεν τό Πόρισμα και ἀνεγνώσαμεν αὐτό, ἀπεδέχθημεν τοῦτο "ἄνευ βαθείας ἐξετάσεως" καθ᾿ ὑμᾶς, ἐνῶ σεῖς, πού δέν εἴχατε αὐτό καί συνεπῶς ἀγνοεῖτε τό περιεχόμενόν του, τό ἀπορρίπτετε!
Β. Περαιτέρω εἰς τήν ῎Ενστανσίν σας γράφετε περί ἐμοῦ ὅτι "παραβαίνω τάς διατάξεις τῶν ᾿Εκκλ. Ποινικῶν δικαστηρίων ἐπειδή δέν σᾶς ἔδωσα τόν φάκελλον τοῦ ἀνακριτικοῦ Πορίσματος".
Θά μοῦ ἐπιτραπῆ ἐπί τῆς κατηγορίας σας αὐτῆς νά σᾶς ὑπενθυμίσω ὅτι ἐγώ καθηκόντως ἔφερον τόν σχηματισθέντα φάκελλον συνεπεία τῆς καταγγελίας σας εἰς τήν ῾Ιεράν Σύνοδον, ἀλλ᾿ ὑμεῖς εὐθύς ὡς ἠκούσατε ὑπ᾿ ἐμοῦ ὅτι τό Πόρισμα εἶναι ἀθωωτικόν, ὑπεστηρίξατε ὅτι τό θέμα αὐτό δέν εἶναι τῆς ἁρμοδιότης τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, ἀλλά ἐμοῦ προσωπικῶς ὡς ᾿Αρχιεπισκόπου, εἰς τήν δικαιοδοσίαν τοῦ ὁποίου εὑρίσκονται οἱ καταγγελθέντες ἀπό ῾Υμᾶς ἐμποδίσαντες τελικῶς τήν ἀνάγνωσίν του.
῾Οσον δέ διά τήν ἀναφοράν σας τήν ὁποίαν ἐν κατακλείδι διατυπώνετε εἰς τήν ἔνστασίν σας ὅτι "ἀπειλεῖται ἡ ἑνότης τῆς ῾Ι.Συνόδου καί τοῦ χριστιανικοῦ πληρώματος" ἄν δέν ἀκυρώσωμεν τό Πόρισμα καί δέν διατάξωμεν ἐκ νέου ἀνάκρισιν ἀπαντῶμεν ὅτι:
Τήν ὡς ἄνω μομφήν, ἀλλά καί τήν ἀπειλήν καί τάς παρομοίας, τάς ὁποίας διατυπώσατε καί εἰς τήν ἀπό 13-3-97 καταγγελίαν σας (῾Ορᾶτε σελ.1 καί 27 αὐτῆς) καί ὡς ἀδίκους καί ὡς ἀνοικείους τάς ἀπορρίπτομεν καί δέν τάς λαμβάνομεν ὑπ᾿ ὄψιν μας. Δηλαδή διά λόγους ἀγάπης καί ἑνότητος δέν διεκδικοῦμε τά δικαιώματά μας, ἀφήνοντες εἰς ὑμᾶς τήν διάγνωσιν τοῦ ἀτοπήματος καί τήν ἀνάληψιν τῶν εὐθυνῶν σας.
Κατόπιν τούτων:
α) ἐπειδή ἡ ἔνστασίς σας δέν προβλέπεται ἀπό τούς ῾Ιερούς Κανόνας καί δέν ἐρείδεται εἴς τινα ἐξ αὐτῶν, δηλαδή εἶναι ᾿Αντικανονική
β) ἐπειδή ἐνηργήθη ὑφ᾿ ὑμῶν ἀποκλειστικῶς καί μόνον ἕνεκα τῆς ἀθωωτικῆς προτάσεως τοῦ πορίσματος, καί οὐχί διά τινα κανονικόν λόγον ἤ ἄλλον πραγματικόν, ἀποβαίνοντα εἰς βάρος τῆς κανονικῆς ἀντιμετωπίσεως τῆς καταγγελίας σας, δηλαδή εἶναι Προσχηματική
γ) ἐπειδή ἀφ᾿ ἑνός μέν τήν ὑπεβάλατε, ἐνῶ ἀγνοούσατε καί τά ἀπολογητικά ῾Υπομνήματα τῶν κατηγορουμένων καί τό σκεπτικόν τοῦ πορίσματος, ἐμποδίσαντες, ὡς μή ὤφειλε, τήν ἀνάγνωσιν αὐτοῦ ἐνώπιον τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, οὕτω δέ ἀγνοοῦντες πλήρως τό περιεχόμενον αὐτοῦ, ὑπεβάλατε κακοπίστως καί καταχρηστικῶς τήν ᾿Ενστασίν σας, δηλαδή εἶναι Κακόπιστος καί καταχρηστική, ἐκθέτουσα τελικῶς τό κῦρος σας ὡς ἀπροσωπολήπτου ᾿Επισκόπου.
Διά πάντας τούς ἀνωτέρω λόγους ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΜΕΝ τήν ἔνστασίν σας κατά τοῦ προσώπου τοῦ ὑπ᾿ ἐμοῦ ὁρισθέντος ἀνακριτοῦ π. Δημητρίου Τσαρκατζόγλου "ἐπί ἀντικανονικῆς ἐνεργείας ὡς πρός τήν ἀπόφασιν ἀθωωτικοῦ πορίσματος ἐπί καταγγελίας", ἀμετακλήτου παραμενούσης δι᾿ ἡμᾶς τῆς ὅλης ἀνακριτικῆς διαδικασίας, τοῦ πορίσματος καί τῆς ἀποφάσεώς μας.
Κατόπιν τούτων ἔχετε ῾Υμεῖς τό δικαίωμα νά ζητήσετε, διά τῆς κανονικῆς ὁδοῦ, τήν εἰς δεύτερον βαθμόν κανονικήν ἀντιμετώπισιν τῆς συγκεκριμμένης καταγγελίας σας.
᾿Επί τούτοις διατελοῦμεν τῆς ὑμετέρας ἀγαπητῆς Σεβασμιότητος ἐν Χριστῷ ἀδελφός καί συλλειτουργός.

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
+ Ο ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΙΣ: Σεβασμιωτάτους ᾿Αρχιερεῖς.



(Post a new comment)


[ Home | Update Journal | Login/Logout | Search | Account | Site Map ]

Hosted by uCoz