Η ΕΝ ΕΤΕΙ 1997 ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΕΛΕΥΘ. ΓΚΟΥΤΖΙΔΗ ΕΙΣ ΨΕΥΔΟΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗΝ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΓΚΟΥΤΖΙΔΗ ΥΠΟ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟΝ: "ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΙΣ"
Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ
Πρός τόν ᾿Ανακριτήν ἀπεστείλαμεν τό κάτωθι ἀπολογητικόν ῾Υπόμνημα
ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟΝ ΥΠΟΜΝΗΜΑ - ΑΝΑΦΟΡΑ
τοῦ ᾿Ελευθερίου Χρ. Γκουτζίδη
Κατοίκου ᾿Αθηνῶν, Παιωνίου 42, 104 40
᾿Εν ᾿Αθήναις τῇ 11-12-1997 (Ε.Η.)
ΠΡΟΣ
Τόν Αἰδεσιμολογιώτατον Πρεσβύτερον π.Δημήτριον Τσαρκατζόγλου (Μιαούλη 3, 18120 Κορυδαλλός Πειραιῶς), Κανονικῶς ἐντεταλμένου ᾿Ανακριτοῦ ἐνεργοῦντος διαπιστωτικήν ἐξέτασιν ἐπί τῆς ἐναντίον μου καταγγελίας τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιῶς καί Νήσων κ. Νικολάου.
Διά τῆς ἀπό 13-3-1997 ἐγγράφου καταγγελίας τοῦ Σεβασμιωτάτου κ.Νικολάου κατηγοροῦμαι:
α' ᾿Επί ψευδεῖ πληροφορήσει διά τοῦ τύπου.
β' Καταφρονήσει τοῦ ῾Ιεροῦ Εὐαγγελίου, τοῦ ῾Ιεροῦ Πηδαλίου, τῆς Δογματικῆς τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας , τοῦ βιβλίου "῾Ερμηνεία τῶν Ζωγράφων" τοῦ ῾Ιερομ/χου Διονυσίου τοῦ ἐκ Φουρνᾶ , τῆς ᾿Ορθοδόξου ῾Υμνολογίας, τῆς ὑπ ἀριθμ.2566/23-2-92 Ποιμαντορικῆς ᾿Εγκυκλίου, τῶν ἀνακοινώσεων τοῦ ῾Ιεροῦ Συλλειτούργου, τοῦ Διοικητικοῦ Συμβουλίου καί τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου.
γ' ᾿Επί προσβολῆ τῆς Ποιμαντορικῆς ᾿Εγκυκλίου 2566/23-1-1992.
δ' ᾿Επί "διαλύσει" τῆς εἰκόνος τῆς ῾Αγίας Τριάδος
᾿Επί τοῦ ὡς ἄνω κατηγορητηρίου τοῦ Σεβ/του κ.Νικολάου καθηκόντως προάγομαι ὅπως εὐσεβάστως ἀναφέρω τά κάτωθι:
Α'
᾿Επί της α' κατηγορίας τοῦ Σεβασμιωτάτου καθ᾿ ἥν κατηγορούμεθα ὅτι:
"α. Συμφώνως τῆς δημοσιεύσεως περί τῆς Εἰκόνος τῆς ᾿Αναστάσεως τοῦ Χριστοῦ ἐκ τοῦ Τάφου, εἰς τό βιβλίον τῶν Ζωγράφων χρονολογεῖται 539 χρόνους καί ὄχι 300 χρόνια ὅπως γράφει ὁ κ. ᾿Ελευθέριος εἰς τό ἐξώφυλλον τοῦ βιβλίου του, καθότι τό τοιοῦτον εἶναι λάθος ἵνα μή εἴπω καί ψεῦδος χονδροειδέστατον, διότι ἄν ἀπό τό 1997 ἀφαιρέσωμε τά 1458 μένουν ὑπόλοιπον 593 καί ὄχι 300 χρόνια."
Τί ἐγράψαμεν ἡμεῖς
Εἰς τήν ἀπό Σεπτέμβριον 1994 "ΑΝΟΙΚΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ" μου πρός τόν τότε Μητροπολίτην κ.Θεοδόσιον, καί εἰς τό ἐξώφυλλον αὐτῆς ἐδημοσιεύσαμε τάς κάτωθι εἰκόνας μέ τά ἀντίστοιχα σημειώματα. Παραθέτομεν ἐν φωτοτυπία τό ἐξώφυλλον
.............................................................
Καταγγέλομαι ὅτι ἡ ἀνωτέρω σημείωσις, ἡ τεθεῖσα κάτωθεν τῆς εἰκόνος τῆς "ἐκ τάφου ἐγέρσεως τοῦ Κυρίου", κατά τόν Σεβ/τον,κ. Νικόλαον εἶναι "λάθος", καί ὡς συμπληρώνει ὁ ἴδιος δύναται νά χαρακτηρισθῆ καί ὡς "ψεῦδος χονδροειδέστατον"!
Τί ἀπαντῶμεν εἰς τήν κατηγορίαν ταύτην:
Θά τό ηὐχόμην ὡς ἄνθρωπος νά εἶχον κάμει ἐγώ "λάθος" καί νά εἶχον διατυπώσει ἕνα "χονδροειδέστατον ψεῦδος" , διότι ἐν τοιαύτη περιπτώσει εὐχαρίστως θά ἐδιώρθωνα τό λάθος μου καί θά ἀποκαθιστοῦσα τήν ἀλήθειαν καί οὕτω θά ὑπηρετοῦσα καί τήν ἀλήθειαν καί τό πνευματικόν μου συμφέρον, διότι διά τῆς Χριστιανικῆς ταπεινώσεως καί αἰτήσεως συγγνώμης ὁ Χριστιανός, ὅταν σφάλλη, δέν καταπίπτει ἀλλά εὐαρεστεῖ τόν Θεόν, ἐνῶ περιποεῖται καί τιμήν εἰς τόν ἑαυτόν του.
Τώρα ὅμως πού ὑπό τό φῶς τῆς ἱστορικῆς ἀληθείας προκύπτει ὅτι κάμνει σοβαρόν λάθος καί κηρύσσει χονδροειδές ψεῦδος ὁ Σεβασμιώτατος, μέ ἀποτέλεσμα νά διαστρέφη τήν ἱστορικήν ἀλήθειαν, νά συκοφαντῆ καί νά διασύρη ἕναν, ἔστω τελευταῖον καί ἀσήμαντον, ἐργάτην τοῦ ἀγῶνος τῆς ᾿Εκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, ἐνῶ ἀπειλεῖ καί τόν πρός ῞Ον ἀπευθύνει τήν καταγγελίαν του λέγων ὅτι ἐξ αἰτίας μου, δῆθεν "κινδυνεύει ἡ ἑνότητα τῆς Συνόδου" , διατυπώνει δέ καί τήν ἀπειλήν: " Μακαριώτατε ἐν κατακλείδι σᾶς γράφω ταῦτα καί σᾶς παρακαλῶ πρωτοῦ χτυπήσουμε τά κεφαλάς μας ἐπί τῶν ἐρειπίων" κ.λ.π. τί πρέπει νά γίνη; Θά θελήση ὁ Σεβ/τος κ. Νικόλαος νά διορθώση τό λάθος του, πρός χάριν τῆς ἀληθείας, πρός χάριν τῆς ἑνότητος τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου καί πρός χάριν τῆς προσωπικῆς του ἀξιοπρεπείας καί τιμῆς;
῾Ο Σεβ/τος κ. Νικόλαος δέν εἶναι ἕνας λαϊκός Θεολόγος, ὅπως ἡμεῖς, εἶναι ἕνας ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ τῆς ᾿Εκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, εἶναι κανονικός καί Γνήσιος διάδοχος τῶν ῾Αγίων ᾿Αποστόλων, ἑπομένως πρέπει νά εἶναι κῆρυξ τῆς ἀληθείας ἡ ὁποία ἐν προκειμένω ἔχει οὕτω:
῾Η εἰκών ἡ ὁποία παριστᾶ τό γεγονός τῆς ᾿Αναστάσεως κατά τρόπον ὀρθολογιστικόν, δηλαδή περιγράφει-εἰκονίζει τήν στιγμήν καί τόν μυστικόν τρόπον (!) καθ᾿ ὅν ἠγέρθη ὁ Κύριος ἐκ τοῦ τάφου, εἶναι ἀποδεδειγμένον καί βέβαιον ὅτι ἐπενοήθη ὑπό τῶν δυτικῶν ζωγράφων μετά τόν 11ον αἰῶνα. Εἰς τόν χῶρον τῆς ᾿Ορθοδόξου ῾Ελλάδος, ὡς ὁμόφωνα ἱστοροῦν ὅλοι οἱ διακεκριμμένοι ἐρευνηταί, εἰσήχθη διά πρώτην φοράν, τόν 17ον αἰώνα! Πρόκειται περί τῆς εἰκόνος τοῦ ζωγράφου ᾿Ηλία Μόσκου, τήν ὁποίαν ἀντέγραψεν ἐκ τῆς Δύσεως τό 1657 καί ἡ ὁποία σώζεται εἰς τό Βυζαντινόν Μουσεῖον τῶν ᾿Αθηνῶν. ῎Εχομεν βεβαίως καί ἄλλας τοιαύτας ἐπιδράσεις περί τό τέλος τοῦ 16ου αἰῶνος ἀλλ᾿ ἐκτός τῆς ᾿Ελλάδος. Εἶναι ἱστορικῶς λάθος καί ἑπομένως ἀναληθής ὁ ἰσχυρισμός τοῦ Σεβ/του, καθ᾿ ὅν δῆθεν ἡ εἰκών αὕτη ἀπαντᾶται εἰς τόν χῶρον τῆς ᾿Ορθοδοξίας ἀπό τό 1458.
῾Ο Σεβ/τος ἐν προκειμένω στηρίζει τόν λανθασμένον ἰσχυρισμόν του εἰς τό ὅτι ὁ γνωστός λόγιος καί ζωγράφος ἱερομόναχος Διονύσιος ὁ ἐκ Φουρνᾶ τῆς Εὐρυτανίας, εἰς τό βιβλίον "῾Ερμηνεία τῶν ζωγράφων..." ἀναφέρει ρητῶς εἰς αὐτό καί τήν εἰκόνα τῆς ἐκ τάφου ἐγέρσεως, ἀνάγει δέ τήν συγγραφήν τοῦ βιβλίου τοῦ Διονυσίου εἰς τό 1458!!! ᾿Εδῶ εὑρίσκεται τό λάθος τοῦ Σεβ/του κ. Νικολάου! Διότι πῶς εἶναι δυνατόν ὁ ῾Ιερομ/χος Διονύσιος νά ἔγραψε τό βιβλίον του τό 1458 ἐνῶ ἐγεννήθη τό δεύτερον ἥμισυ τοῦ 17ου αἰῶνος καί ἔζησε καί μετά τό δεύτερον ἥμισυ τοῦ 18ου αἰῶνος; Σύμφωνα μέ τούς Κώδικες τοῦ ῾Αγίου ῎Ορους καί ἄλλα ἔργα καί ἐπιστολάς τοῦ ῾Ιερομ/χου Διονυσίου, οὗτος ἐγεννήθη περί τό 1670 καί ἔζησε καί μετά τό 1750. Τό 1458 δέν εἶχον γεννηθῆ οὔτε οἱ πρόγονοι τοῦ Διονυσίου. Τό ἀληθές εἶναι ὅτι τό βιβλίο: "῾Ερμηνεία τῶν ζωγράφων..." ὁ ῾Ιερομ/χος Διονύσιος τό ὡλοκλήρωσε περί τό 1733, δηλαδή τόν 18ον αἰώνα καί ὄχι τό 1458.
Δυστυχῶς ὁ Σεβ/τος κατηγορῶν ἡμᾶς, ὡς δῆθεν κηρύσσοντας λανθασμένας πληροφορίας καί προβάλλοντας "χονδροειδέστατα ψεύδη", ὑποπίπτει ὁ ἴδιος εἰς τό ἴδιον κρῖμα.
῾Ο Σεβασμιώτατος κ. Νικόλαος μέ τήν εὐκολίαν πού τόν διακρίνει νά παραθέτη χρονολογίας καί λοιπά στοιχεῖα ἀνεξέλεγκτα, παρεσύρθη, καί συνεχίζει τήν πλαστογραφίαν ἑνός διεθνοῦς μεγάλου ἀπατεῶνος τοῦ γνωστοῦ Κων/νου Σιμωνίδη. Πρόκειται περί κακοήθους ἀνθρώπου, ὅστις εἰς νεαράν ἡλικίαν ἀπεπειράθη νά δηλητηριάση τούς γονεῖς του διά νά τούς κληρονομήση. Οὗτος ἐγεννήθη τό 1820 εἰς τήν νῆσον Σύμην καί τό 1839 κινδυνεύων νά συλληφθῆ κατέφυγεν εἰς τό ῞Αγιον ῎Ορος. ᾿Εκεῖ ὅμως "ἐδηλητηρίασεν" (= ἐπλαστογράφησε) σημαντικούς κώδικας καί λοιπά μνημεῖα καί ἐξηπάτησεν καί ἐπλάνησεν μέ τάς πλαστογραφίας του, πλείστους ὅσους, καί τελευταίως καί τόν Σεβασμιώτατον κ. Νικόλαον. Αὐτός πρῶτος ἐπλαστογράφησε (διά καθαρῶς ἐμπορικούς λόγους) τάς χρονολογίας γεννήσεως καί δράσεως τοῦ ῾Ιερομ. Διονυσίου καί ἀπό τόν 18ον αἰώνα τόν μετέθεσε εἰς τόν 15ον, διότι ἤθελε νά παρουσιάση τάς βυζαντινάς ἁγιογραφίας (τοῦ Διονυσίου) ὡς ἁγιογραφίας τοῦ 15ου αἰῶνος καί τό ἔργον του "῾Ερμηνεία" ὡσαύτως.Θέλομεν νά πιστεύωμεν ὅτι πράγματι ὁ Σεβ/τος ἐξηπατήθη ἀπό τόν μεγάλον αὐτόν διεθνῆ ἀπαταιῶνα καί δέν ἐνήργησεν ἐκ προθέσεως. Βεβαίως ἄν ὁ Σεβασμιώτατος, ὡς Καλός Ποιμήν καί συνεργάτης, μᾶς ἐκαλοῦσε καί διελέγετο προσωπικῶς μαζί μας δέν θά ἐξετίθετο με τήν ἀτυχῆ αὐτήν ἐνέργεια, ἡμεῖς πάντως καί τώρα εἰλικρινῶς θέλομεν νά μήν ἐκτεθῆ. Διά τοῦτο παραμένων φιλοπάτωρ ἐν Χριστῶ υἱός, καί ἀγωνιῶν διά τήν ἑνότητα τῶν ἐπισκόπων, καί "διά νά μήν κτυπήσωμεν τά κεφαλάς μας ἐπί νέων ἐρειπίων" ἐξ αἰτίας τοιούτων σκανδάλων, ἁμαρτιῶν, παρακαλῶ τόν Σεβασμιώτατον κ.Νικόλαον νά ἀναθεωρήση τήν ἀτυχεστάτην ἐνέργειάν του, κἄν τήν στιγμήν ταύτην, ἀφοῦ τεθῆ ὑπ᾿ ὄψιν του τό παρόν ὑπόμνημά μου καί νά εἶναι βέβαιος ὅτι ὅπως ἐπί πολλάς συναπτάς δεκαετίας οὕτω καί εἰς τό μέλλον θά τοῦ συμπαρασταθῶμεν, ὡς συνεργάται εἰς τόν ῾Ιερόν τῆς ᾿Εκκλησίας ἀγῶνα. ῎Ας ἀφήσωμεν τούς πέντε, ἀφοῦ δέν μετανοοῦν νά κτυποῦν τάς κεφαλάς των καί ἐν τῶ νῦν καί ἐν τῶ μέλλοντι αἰώνι, ἐπί τῶν ἐρείπίων πού οἱ ἴδιοι προεκάλεσαν καί ἐπί τῶν ὁποίων ἐτάφησαν.
᾿Εκ τῆς πρώτης λοιπόν καταγγελίας δέν προκύπτει ἀπολύτως καμμία εἰς βάρος μας κατηγορία. Μπορεῖ νά αἰσθάνεται ἔτσι καί ὁ Σεβασμιώτατο; ῎Εχει ἀναπαυμένην τήν συνείδησίν του;
Β'
᾿Επί τῆς β' Κατηγορίας καθ᾿ ἥν κατηγορούμεθα ὑπό τοῦ Σεβ/του κ. Νικολάου ὅτι:
" Εἰς τήν σελίδα 4 τοῦ φυλλαδίου του ὁ κ. ᾿Ελευθέριος γράφει τά ἑξῆς: " ῾Η πίστις μου καί ἡ ὁμολογία μου " καί ἀναφαίρεται εἰς τήν εἰκόνα τῆς ῎Αδου Καθόδου ἡ ὁποία γράφεται ἀπό πολλούς κατά τρόπον μή ὀρθόν, ἡ εἰς ῎Αδου Κάθοδος εἶναι εἰκών τῆς ᾿Αναστάσεως καί πρέπει νά γράφεται ἡ τοῦ Χριστοῦ ᾿Ανάστασις, ἤ τοῦ Χριστοῦ ῾Αγία ᾿Ανάστασις.
Ταῦτα ὑποστηρίζων ὁ κ.᾿Ελευθέριος καταφρονεῖ ἀπό τήν ἄλλην θέσιν τό ῾Ιερόν Εὐαγγέλιον, τό ῾Ιερόν Πηδάλιον, τήν Δογματικήν τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας, τό βιβλίον (῾Ερμηνείας τῶν Ζωγράφων ῾Ιερομ. Διονυσίου 1458) καταφρονεῖ ὁλόκληρον τήν ὑμνωδίαν τῆς ᾿Εκκλησίας, καταφρονεῖ τήν Α' Ποιμαντορικήν ᾿Εγκύκλιον 23.1.92 τήν ὁποίαν οἱ πάντες ἀπεδέχθημεν καί πέραν ἀπ᾿ αὐτῶν, τό ῾Ιερόν Συλλείτουργον , τό Διοικητικόν Συμβούλιον, τάς ᾿Ανακοινώσεις τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου εἰς τά ὁποῖα δηλοῦμεν παραμονήν εἰς τήν Α' Ποιμαντορικήν ᾿Εγκύκλιον."
Τί ἐγράψαμεν ἡμεῖς
Εἰς τήν ἰδίαν ἀνοικτήν ἐπιστολήν μας (Σεπτέμβριος 1994) εἰς τήν σελίδα 4 καί 5 ἐγράψαμεν ἐπί λέξει πρός τόν κ.Θεοδόσιον:
" ῾Η Πίστις καί ἡ ῾Ομολογία μου .
Πράγματι, ΠΙΣΤΕΥΩ, ῾Ομολογῶ καί κηρύσσω, ὅτι ἡ εἰκών, ἡ ὁποία σήμερον ἐπιγράφεται ἀπό πολλούς, -κατά τρόπον μή ὀρθόν-, ἡ εἰς "῞Αδου Κάθοδος", εἶναι εἰκών τῆς ᾿Αναστάσεως. ῾Η μακραίων παράδοσις τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας τήν ἐβίωσεν καί τή ἐπέγραψεν ὡς "῾Η ᾿Ανάστασις", ἤ "῾Η τοῦ Χριστοῦ ᾿Ανάστασις", ἤ " ῾Η τοῦ Χριστοῦ ῾Αγία ᾿Ανάστασις". Αὐτή ἡ Πίστις, καί ἡ ῾Ομολογία κάι τό κήρυγμα, δέν εἶναι φρόνημα ἰδικόν μου καί ἑπομένως αἱρετικόν, ἀλλά εἶναι Πίστις, Φρόνημα, ῾Ομολογία καί Παράδοσις τῆς ᾿Εκκλησίας, ἀπό τούς Πρωτοχριστιανικούς χρόνους (5ος αἰών) ! Παράδοσις ᾿Ορθόδοξος, τήν ὁποίαν ἐθεσμοθέτησαν οἱ Πατέρες, ἐβεβαίωσεν ἡ Ζ' Οἰκουμενική Σύνοδος, καί συγκεκριμέναι μαρτυρίαι τίς ὁποῖες μᾶς δίδουν Πατέρες ῞Αγιοι τῆς ᾿Εκκλησίας μας. ῾Η ἐπιγραφή τῆς εἰκόνος "εἰς ῞Αδου Κάθοδος" εἶναι νεωτέρα παραχάραξις καί ἀπαντᾶται μετά τόν 16ον αἰῶνα, ὅταν ἐμφανίζεται ἡ εἰκών τῆς ἐκ Τάφου ἐγέρσεως, ἡ ὁποία δέν ὑπῆρχεν μέχρι τόν 16ον αἰῶνα."
Αὐτά ἐγράψαμε ἡμεῖς τό 1994, διότι οἱ πέντε, ἤδη σχισματικοί καί αἱρετικοί, πρώην Μητροπολῖται, ἀπό τότε εἶχον καταπατήσει τήν Ποιμαντορικήν ᾿Εγκύκλιον τῆς Συνόδου τῆς ῾Ιεραρχίας, ὑπ᾿ ἀριθ. πρωτ. 2566/23-2-1992, ἐκδόσαντες τήν λεγομένην "β' ᾿Εγκύκλιον των" διότι ἡ Α' (2566/23-1-1992) δέν ἐξυπηρέτει πλέον τήν σατανικήν περί "εἰκονομαχίας" προπαγάνδα τοῦ μηχανισμοῦ τῶν κ.κ. Ματθαίου- Χρυσοστόμου.
Διά τῆς λεγομένης "Β'᾿Εγκυκλίου" των οἱ πέντε ὄχι μόνον ὑπερέβησαν καί κατήργησαν τήν Α' Ποιμαντορικήν ᾿Εγκύκλιον ἀλλά καί διετύπωσαν φρικτάς βλασφημίας καί ἀναθεμάτισαν ὅλους τούς ῾Αγίους Πατέρας καί αὐτήν ἀκόμη τήν Ζ' Οἰκουμενικήν Σύνοδον! Ταῦτα δέ ἐποίησαν οἱ ἀφρονέστατοι προκειμένου, ἐπαναλαμβάνω, νά στηρίξουν τήν περί "εἰκονομαχίας" σατανικήν προπαγάνδαν καί νά δικαιολογήσουν δι᾿ αὐτῆς τό σχῖσμα των. Κατά τούς πέντε, καί ἰδιαιτέρως κατά τόν κ.Θεοδόσιον Τσαλιάγκαν, δέν ἦτο ἀρκετή ἡ Α' ᾿Εγκύκλιος ἡ ὁποία ὥριζε νά δεχώμεθα ἀδιακρίτως τεχνοτροπίας "..πάσας τάς ῾Ιεράς εἰκόνας τάς φερούσας ἅπαντα τά χαρακτηριστικά γνωρίσματα τῶν ᾿Ορθοδόξων ἱερῶν εἰκόνων..." διά τοῦτο ἐξέδωκαν τήν Β'μέ τήν ὁποίαν ἐκήρυξαν αἱρετικάς τάς Βυζαντινάς εἰκόνας, τάς λεγομένας "εἰς ῞Αδου Κάθοδος" ἄν αὗται ἔφερον τήν ἐπιγραφήν "῾Η ᾿Ανάστασις" ἤ "ἡ τοῦ Χριστοῦ ῾Αγία ᾿Ανάστασις" καί αἱρετικούς ὅσους τήν ἐδέχοντο οὕτω. Ταῦτα δέ παρά τάς δηλώσεις ὅτι δεχόμεθα ἀμφοτέρας τάς εἰκόνας.
Εἶναι ἄλλο νά ἀποδεχώμεθα τήν Α' Ποιμαντορικήν ᾿Εγκύκλιον καί ἄλλο νά λέγης αἱρετικάς τάς εἰκόνας, ὅταν αὗται ἐπιγράφονται ᾿Ανάστασις. ῾Η Ποιμαντορική ἐγκύκλιος τῆς 23-1-1992 δέν ἐκήρυξε καμμίαν εἰκόνα αἱρετικήν, οὔτε αἱρετικόν, οἱ πέντε ὅμως ἀπεδείχθη ὅτι ἀπ᾿ ἀρχῆς καί καταργοῦν καί μάχονται τήν συγκεκριμένην εἰκόνα ἄν φέρη τήν ἐπιγραφήν "῾Η ᾿Ανάστασις", καθώς καί ἑτέρας συγκεκριμένας τάς ὁποίας μνημονεύει ἡ Α'Ποιμαντορική ᾿Εγκύκλιος. ῾Επομένως λυπούμεθα , ἀλλά δέν δυνάμεθα νά ἱκανοποιήσωμεν οὔτε τούς 5 οὔτε ἄλλον τινά, κηρύσσοντες ὡς αἱρετικήν τήν εἰκόνα ὅταν αὐτή ἐπιγράφεται ᾿Ανάστασις, ὅπως ἔπραξαν οἱ πέντε καί νά ἀναθεματίσωμεν ᾿Ορθόδοξον παράδοσιν 15 αἰώνων; ῾Η ἐγκύκλιος (2566/23-2-92) τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου δέν ἐκήρυξεν ὡς αἱρετικάς τά τοιαύτας εἰκόνας οὔτε ἄλλην τινά. ᾿Αντιθέτως ἐνῶ κατ᾿ ἄκραν οἰκονομίαν ἀντιμετώπισε τά σκάνδαλα, ἐσεβάσθη ὅμως τάς χιλιάδας ἀρχαίας εἰκόνας καί τούς Πατέρας καί δέν ἐβλασφήμησεν. Αὐτήν τήν ἀφροσύνην ἐπέδειξαν μόνον οἱ πέντε σχισματο-αιρετικοί, οἱ ὁποῖοι ἀναθεμάτισαν καί εἰκόνας καί ῾Αγίους καί ὅλην τήν ᾿Ορθοδοξίαν.
᾿Εμελέτησα καί τό ῾Ιερόν Εὐαγγέλιον καί γνωρίζω τί λέγει διά τήν ᾿Αγίαν τοῦ Χριστοῦ ᾿Ανάστασιν καί εἶμαι βέβαιος ὅτι δέν τό καταφρονῶ οὔτε κατά κεραίαν. Ζητῶ νά καταθέση ὁ Σεβ/τος ποῦ ἔστω καί κατά ἕνα γράμμα καταφρονῶ τό θεῖον καί ἱερόν Εὐαγγέλιον.
῾Ομοίως δέν καταφρονῶ τό ῾Ιερόν Πηδάλιον, διευκρινίζω ὄμως ὅτι ἄλλο εἶναι οἱ θεόπνευστοι ἱεροί Κανόνες τῶν ῾Αγίων Πατέρων τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων καί ἄλλο αἱ προσωπικαί σημειώσεις τοῦ ἱεροῦ Νικοδήμου.
῾Ομοίως τήν Δογματικήν τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας ὄχι μόνον δέν καταφρονῶ ἀλλά καί ἀγωνιζόμενος ὑπέρ αὐτῆς καταγγέλλομαι καί διώκομαι ὑπό τῶν σχισματικῶν ἀλλά καί ὑπό τοῦ Σεβ/του κ. Νικολάου. Δυστυχῶς ὁ Σεβ/τος κ. Νικόλαος ἐνεργεῖ ὅσα καί ὅπως ἀκριβῶς ἐνεργοῦσαν καί ἐνεργοῦν οἱ πέντε! Εἲναι τυχαῖον αὐτό;
Δέν καταφρονῶ ἐπίσης τήν ᾿Ορθόδοξον ῾Υμνολογίαν ἀλλά τήν σέβομαι ἀπολύτως καί δέν ἔχει κανένα πραγματικόν λόγον νά προσάπτη εἰς ἐμέ τοιαύτην κατηγορίαν.
Τέλος τό ὅτι δέν καταφρονῶ ἐγώ καί τήν Α' Ποιμαντορικήν ᾿Εγκύκλιον, τό γνωρίζει ἀπόλυτα ὁ Σεβ/τος, ἀφοῦ γνωρίζει μάλιστα ὅτι καί ὑπεραμύνομαι αὐτῆς. Τοῦτο προκύπτει ἀπό αὐτήν ταύτην τήν "᾿Ανοικτήν ᾿Απάντησιν" τοῦ Σεπτεμβρίου 1994 πρός τόν κ. Θεοδόσιον. Παρακαλῶ τήν Σεβασμιότητά του νά τήν μελετήση ὁλόκληρον μέ προσοχήν καί ἀγάπην καί ἄς δώση ὀλίγη προσοχήν π.χ. εἰς τήν πρώτην παράγραφον τῆς σελίδος 44 ὅπου γράφομεν διά ἄλλην φοράν περί τῆς Α' ᾿Εγκυκλίου 2566/23-1-1992 μέ ἀφορμήν τήν λεγομένην "Β' ᾿Εγκύκλιον" τῶν πέντε σχισματοαιρετικῶν: "᾿Ακριβῶς, διότι τῷ ὄντι "τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας Ποιμένες ὐπάρχοντες" ὠφείλατε ...νά συνεχίσετε τό ἴδιον πνεῦμα τῆς πρώτης Ποιμαντορικῆς ᾿Εγκυκλίου, καί νά μήν ὑποταχθῆτε εἰς τό πονηρόν τῆς μισαλλοδοξίας πνεῦμα...". Πῶς λοιπόν ὁ Σεβασμώτατος κ. Νικόλαος ἀποτολμᾶ τοιαύτας κατηγορίας;
῾Υπενθυμίζω καί τήν κατά τόν ᾿Οκτώβριον 1996 προσωπικήν μας συνάντησιν εἰς τό κελλίον τοῦ Σεβ/του κ.Νικολάου, (Σαμψοῦντος 54 εἰς Νίκαιαν Πειραιῶς), τί εἶπον εἰς τήν Σεβασμιότητα του διά τήν ἐν λόγω ἐγκύκλιον, ἐνῶ ἐτόνισα ἰδιαιτέρως ὅτι χρειάζεται πολύ προσοχή διότι πάλιν ὁ σκοτεινός μηχανισμός, ἐπιχειρεῖ διά τῶν περιοδικῶν "῞Αγιος ᾿Αγαθάγγελος ὁ ᾿Εσφιγμενίτης" διά τοῦ ἐκ Γορτυνίας μοναχοῦ, διά τῆς ἐκ Κοζάνης μοναχῆς Μαγδαληνῆς κ.λ.π. νέον σάλον, νέα σκάνδαλα καί ἐπιμελῶς ἐπιδιώκει νέον σχῖσμα. ᾿Ενῶ ὅμως ταῦτα ἐδήλωσα τόν ᾿Οκτώβριον τοῦ 1996 ὁ Σεβ/τος μᾶς ἀπέκρυψεν τότε ὅτι ἤδη καί ὁ ἴδιος εἶχε τεθεῖ εἰς τήν συνέχειαν τῆς συγχορδίας τῶν ἀνωτέρω ἀρθρογράφων, διότι εἶχε ἤδη συγγράψει καί ἴδιος παρομοίαν ἐργασίαν περί εἰκόνων, ἐν πολλοῖς ἀντιγραφή ἐκ τῶν σκανδαλοποιῶν πονημάτων τῶν προαναφερθέντων! Ταῦτα δέ παρά τήν ρητήν ἀπαγόρευσιν τῆς Συνοδικῆς ᾿Εγκυκλίου τοῦ 1992. Ποῖος λοιπόν καταργεῖ τήν ᾿Εγκύκλιον; Νά καταθέση ἐνώπιον τοῦ Δικαστηρίου τό βιβλίον του, τό ὁποῖον συνέγραψε καί τό διένειμεν τό Φθινόπωρον τοῦ 1996, ὅπου ἔκρινε σκόπιμον ἡ Σεβασμιότης του, διά νά καταδειχθῆ ποῖος καταφρονεῖ τήν ᾿Εγκύκλιον καί σκανδαλίζει, ἐνῶ ἀπειλεῖ μέ σχίσμα καί ἐρείπια. ῾Ημεῖς τό 1994 καθηκόντως ὡμιλήσαμεν διότι μᾶς ἐσυκοφάντησαν ὡς αἱρετικόν καί θά ὁμιλῶμεν καί θά γράφωμεν ὁσάκις εὑρίσκονται τινές, οἱ ὁποῖοι ξεπερνοῦν τήν Α' ἐγκύκλιον, βλασφημοῦν καί ἀφρόνως μᾶς κηρύσσουν αἱρετικούς, διότι ἀποκαλύπτομεν τά βλάσφημα καί αἱρετικά φρονήματά τους, τά ὁποῖα εἶναι συμπυκνωμένα εἰς τήν λεγομένην "Β'ἐγκύκλιον" τῶν πέντε, ἀλλά καί εἰς ὅλα τά κείμενά τους "ἐπίσημα" καί μή.
Περιττόν νά εἴπω ὅτι οὔτε τό ῾Ιερόν Συλλείτουργον καταφρονῶ οὔτε τάς ἀνακοινώσεις τοῦ Ι.Φ.Σ.Κ.Α.Ε. ἤ τοῦ Δ.Σ. Γίνομαι ἄφρων, ἀλλά μέ ἀναγκάζει ὁ ἴδιος ὁ Σεβ/τος νά εἴπω ὅτι εἰς ὅλα αὐτά τά ἐπίσημα Συνοδικά καί ἄλλα κείμενα πού ἀναφέρουν, τήν Ποιμαντορικήν ᾿Εγκύκλιον μέχρι καί τήν Διακήρυξιν τῆς Κυριακῆς τῆς ᾿Ορθοδοξίας 1997, ἔγιναν καί μέ τήν ἰδικήν μου συμμετοχήν "ὁ ἔχων ὦτα ἀκούει ἀκουέτω". ᾿Ασφαλῶς δέν ἀγνοεῖ αὐτό τό γεγονός, ὁ Σεβ/τος παρά ταῦτα ὅμως μᾶς καταγγέλει καί ὁ ἴδιος ἀλλά καί ἄλλους παρακινεῖ εἰς τοιαύτας ἐνεργείας, ὥστε διερωτᾶται κανείς ποῦ ἀποβλέπει ὁ Σεβ/τος; Τί ρόλο διαδραματίζει;
Γ'
᾿Επί τῆς γ' Κατηγορίας τοῦ Σεβ/του καθ᾿ ἥν ἰσχυρίζεται ὅτι:
"γ᾿. Εἰς τήν σελίδα 51 τοῦ φυλλαδίου του γράφει: " Τό ὑγιές Σῶμα τῆς ᾿Εκκλησίας θά δεχθῆ μίαν Β' Ποιμαντορικήν ῾Εγκύκλιον, ἡ ὁποία θά ἀποτελῆ εὐθείαν προέκτασιν τῆς Α'23.1δ.92, ἐπιλαμβανομένης ὅλων τῶν ἐπιληψίμων διατυπώσεων, ἰδιαιτέρως ὡρισμένων ᾿Αρχιερατικῶν καί "Συνοδικῶν" κειμένων. Οὐδείς ἐξαιρεθῆ, διότι αὐτό ἐπιτάσσει τό δίκαιον καί ἡ ὀρθοδοξία".
Γράφων ταῦτα ὁ κ. ᾿Ελευθέριος φέρνει ὡς ἐπιλήψιμον τήν Α' Ποιμαντορικήν ᾿Εγκύκλιον τῆς ὁποίας θά ἐπιληφθῆ πρός διόρθωσιν ἡ Β'ὑποτιθεμένη ᾿Εγκύκλιος".
Τήν αὐθαίρετον καί στρεβλήν ταύτην κατηγορίαν στηρίζει πάλι ἐπί τῆς κάτωθι παραγράφου τῆς "ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ" μας, Σεπτέμβριος 1994 πρός τόν τότε Μητροπολίτην κ. Θεοδόσιον, ὅπου εἰς τήν σελ. 51 ἐγράψαμεν:
" Τό ὑγιές Σῶμα τῆς ᾿Εκκλησίας θά δεχθῆ μίαν Β'Ποιμαντορικήν ᾿Εγκύκλιον, ἡ ὁποία θά ἀποτελῆ εὐθεῖαν προέκτασιν τῆς Α'(23-1-92) ἐπιλαμβανομένης ὅλων τῶν ἐπιληψίμων διατυπώσεων, καί ἐπί ὅλων τῶν κειμένων και ἰδιαιτέρως ὡρισμένων ᾿Αρχιερατικῶν καί "Συνοδικῶν" κειμένων. Οὐδείς θά ἐξαιρεθῆ, διότι αὐτό ἐπιτάσσει τό δίκαιον καί ἡ ᾿Ορθοδοξία.
῞Οποιος ἔσφαλεν καθ᾿οἱονδήποτε τρόπον, θά διορθώση , θά ἀνακαλέση, θά καταδικάση, καί ἄν χρειασθῆ θά ὐπογράψη καί λίβελλον, κἄν λαϊκός κἄν μοναχός κἄν ᾿Επίσκοπος!
῾Η χρονοβόρος ὅμως αὕτη διαδικασία δέν θά γίνη ἐμπόδιο διά τήν ἀναζωπύρωσιν τοῦ ῾Ιεροῦ τῆς ᾿Εκκλησίας ᾿Αγῶνος, τόν ὁποῖον ἐπί τέσσαρα ἔτη κατήργησεν ὁ μηχανισμός.
῾Η ᾿Εκκλησία, ὡς ἡ Γνησία καί ζῶσα τοῦ Χριστοῦ ᾿Εκκλησία, ἀπαιτεῖ νά τεθοῦν ἐπί τάς λυχνίας ὅλοι οἱ λύχνοι, τούς ὁποίους ὁ μηχανισμός ἀπεπειράθη νά σβύση, κατά τήν διάρκειαν τῆς τετραετίας " .
᾿Ενῶ καί ἐκ τῆς ὡς ἄνω παραγράφου οὐδεμία ἀπολύτως κατηγορία προκύπτει, ὅμως ὁ Σεβ/τος κατανοῶν ἐσφαλμένως ἤ ἐκ προθέσεως περιστρέφων τά ἀνωτέρω, διατυπώνει τήν ὡς ἄνω κατηγορίαν. Ποιεῖ δέ ταῦτα παρά τό γεγονός ὅτι προηγουμένως εἰς τήν ἰδίαν ᾿Ανοικτήν ᾿Επιστολήν μας, εἰς τήν σελίδα 44, παράγραφος πρώτη , γράφομεν καί ρητῶς τιθέμεθα ὐπέρ τῆς συνεχίσεως τοῦ πνεύματος τῆς Ποιμαντορικῆς ᾿Εγκυκλίου ὐπ᾿ἀριθμ. 2566/23-1-1992.
Λυπούμεθα πάρα πολύ διά τά ἑλληνικά τοῦ Σεβ/του κ. Νικολάου, ἀλλά ἡμεῖς εἰς τά ἀποσπάσματα τά ὁποῖα ἀνωτέρω παρεθέσαμεν, δέν λέγομεν τίποτε ἀπό αὐτά τά ὁποῖα καταγγέλει οὔτε εἶναι δυνατόν, ἔστω καί ἐμμέσως νά ἐννοηθοῦν αὐτά τά ὁποῖα ὡς κατηγορίας διαπλάθει καί προσάπτει ἐναντίον μας, ἀλλά τό ἀκριβῶς ἀντίθετον! ῾Ημεῖς σαφῶς καί ρητῶς λέγομεν ὅτι μία δευτέρα ᾿Εγκύκλιος ἡ ὁποία θά ἐκδοθῆ εἰς τό μέλλον θά ἀποτελῆ εὐθείαν προέκτασιν τῆς Πρώτης. Δηλαδή ὅπως προέκυψεν ἡ πρώτη μέ ἀφορμήν κάποια κείμενα, ἔτσι τό ΥΓΙΕΣ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ θά δεχθῆ μίαν Β' Ποιμαντορικήν ᾿Εγκύκλιον, τήν ὁποίαν θά ἐκδώση ἡ ῾Ιερά Σύνοδος (ἡ ᾿Ορθόδοξος καί Κανονική Σύνοδος) ἐπιλαμβανομένης ὅλων τῶν ἐπιληψίμων διατυπώσεων ἐπί ὅλων τῶν κειμένων καί ἰδιαιτέρως ὡρισμένων ᾿Αρχιερατικῶν καί "Συνοδικῶν" κ.λ.π. Διατί λοιπόν διαστρέφει τό κείμενό μας, προκαλῶν σκάνδαλα, πλάνας , ἐμβάλλει μίση καί ἀφήνει νά φανῆ ὅτι ἑτοιμάζει διχοστασίαν; !! Διατί σκέπτεται καί βλέπει "ἐρείπια";
῾Ως ᾿Ανακριτής ὁ Σεβ/τος, γνωρίζει πόσα κείμενα τοῦ κ. Ματθαίου Μακρῆ ἐκκρεμοῦν, πόσα ἄλλων καί πόσα δῆθεν "συνοδικά". Π.χ. ἡ "Β' ᾿Εγκύκλιος" καί πόσαι "διευκρινίσεις" τῶν πέντε καί ἄλλαι βλάσφημοι καί ληστρικαί ἐνέργειαι, αἱ ὁποῖαι πρέπει νά ἐκδικασθοῦν. Μήπως μᾶς συκοφαντεῖ διότι φοβεῖται τόν ἔλεγχον καί ὡρισμένων ἰδικῶν του κειμένων διά τῶν ὁποίων τυχόν καταπατεῖται καί καταργεῖται ἀπό τόν ῎Ιδιον ἡ Α' Ποιμαντορική ᾿Εγκύκλιος ἤ δημοσιεύονται ἀνακρίβειαι, διατυπώνονται ἀτυχεῖς θέσεις ἀπό ᾿Ορθοδόξου ἀπόψεως, αἱ ὁποῖαι ἐκθέτουν καί τόν ἴδιον καί τήν ᾿Εκκλησίαν;
Δυστυχῶς, ἡλίου φαεινότερον, προκύπτει ὅτι καί αὐτή ἡ κατηγορία ὡς διαπεπλασμένη ἀπό τόν ἴδιον τόν Σεβασμιώτατον καί διαστρέφουσα τό κείμενο μας καί ἀποβαίνουσα συκοφαντική, βαρύνει τόν ἴδιον τόν Σεβ/τον, διό ἡ Σεβασμιότης του ἄς ἐπιλέξη μεταξύ τῆς ἀνακλήσεως ἤ τῆς ἐμμονῆς του, ὀπότε εἰς τήν δευτέραν περίπτωσιν ἐπικαλοῦμαι, ὅπως καί διά τάς προηγουμένας περιπτώσεις, τόν ΣΤ' Κανόνα τῆς Β' Οἰκουμενικῆς Συνόδου, τόν ὁποῖον εἶναι ὑποχρεωμένον τό Συνοδικόν Δικαστήριον, ἐφ᾿ ὅσον προχωρήση εἰς τήν ἐκδίκασιν, νά ἐφαρμώση.
Διατί ἀπό τά μέσα τοῦ 1996 ἠλλοιώθη τοσοῦτον ἡ πρός ἐμέ στάσις τοῦ Σεβασμιωτάτου, ἐπιφυλάσσομαι νά τό ἐκθέσω εἰς τό Συνοδικόν Δικαστήριον. Θά ἐκτεθοῦν λεπτομερῶς ὅσα ἐσημειώθησαν (συνέβησαν) ἰδιαιτέρως ἀπό τό "θερμόν" ἐκεῖνο θέρος τοῦ 1996 εἰς τήν ῾Ιεράν Μονήν μέχρι καί τῆς καταγγελίας αὐτῆς, καί μετά καί τά ὁποῖα θά ρίψουν ἄπλετον φῶς καί θά γίνη φανερόν διατί ὁ μέχρι τόν Δεκέμβριον τοῦ 1995, φίλος καί ἀγαπητός Σεβασμιώτατος, μετεβλήθη κατόπιν εἰς ἀντίπαλον καί διώκτην μου! Διατί παρέσυρεν συνειδήσεις Κληρικῶν καί λαϊκῶν καί ἔστησε "βιομηχανίαν παραγωγῆς" ψευδῶν καί βλασφήμων καταγγελιῶν;
Δ'
᾿Επί τῆς Δ' Κατηγορίας
Ταύτην στηρίζει ὄχι πλέον εἰς τό Κείμενον τῆς κατά Σεπτέμβριον 1994 "ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ" μου ἀλλά εἰς τήν παρομοίαν καταγγελίαν τοῦ κ. ᾿Αποστόλου Γάτη, ἀπευθυνομένην ὅμως πρός τόν ἴδιον τόν Σεβασμιώτατον.
Δέν ἐξετάζω ποῖος ποῖον παρεκίνησε νά καταγγείλη . ῎Αν δηλαδή ὁ Σεβασμιώτατος παρεκίνησε τόν κ. Γάτην ἤ ὁ κ. Γάτης τόν Σεβασμιώτατον, ἤ ἀμφότεροι συμπαρεσύρθησαν εἰς τό ἀτυχέστατον καί ἄηθες ἐγχείρημα! ᾿Εν προκειμένω ὅμως πρώτιστα ἐγείρονται τά κανονικά ἐρωτήματα:
Διατί ὁ κ.Γάτης ἀπετάνθη ὅλως ἀντικανονικῶς, εἰς τόν Σεβ/τον Πειραιῶς κ. Νικόλαον;
-Διατί ὁ Σεβασμιώτατος κ. Νικόλαος, ὅλως ἀντικανονικῶς, ἐδέχθη τήν ἀντικανονικήν ἐνέργειαν τοῦ κ. Γάτη;
-Δέν ἐγνώριζεν ὁ Σεβ/τος ὅτι ὁ κατήγορός μας ἔπρεπε νά ἀπευθυνθῆ εἰς τόν Κανονικόν Μητροπολίτην, εἰς τόν Μητροπολιτικόν Ναόν τῆς περιφερείας τοῦ ὁποίου ὡμίλησα; Δηλαδή εἰς τόν Σεβ/τον Μητροπολίτην Περιστερίου κ. Γαλακτίωνα;
Δέν ἐγνώριζεν ὅτι ἠδύνατο νά ἀπευθυνθῆ κανονικῶς καί εἰς τόν Μακαριώτατον ᾿Αρχιεπίσκοπον κ. ᾿Ανδρέα, εἰς τοῦ ὁποίου τήν πνευματικήν καί διοικητικήν δικαιοδοσίαν ὑπάγομαι, ποτέ ὅμως εἰς τόν Μητροπολίτην Πειραιῶς κ. Νικόλαον;
Πῶς λοιπόν δικαιολογεῖται ἡ ἀντικανονική ἐνέργεια τοῦ κ. Γάτη νά ἀπευθυνθῆ εἰς τόν Σεβ/τον κ. Νικόλαον, ἀναρμόδιον ὄντα, καί πῶς οὗτος ἀπεδέχθη τήν ἀντικανονικήν ἐνέργειαν; ῎Ας προσέξη ὁ Σεβ/τος τάς ἐνέργειάς του διότι δέν φέρουν αὗται, ὅπως ἐπιδιώκει, τόν μανδύαν τῆς κανονικότητος καί τῆς νομιμοφανείας.(Κατά δήλωσιν τοῦ ἰδίου ἐνώπιόν μας ὅτι οἱ πέντε ἐνήργησαν ἀντικανονικῶς, ἐνῶ ὁ Σεβασμιώτατος θά ἐνεργήση κανονικῶς....)
Τά ἀνωτέρω δέν ἀποτελοῦν ἐπ᾿ οὐδενί ἔνστασιν κατά ἀντικανονικῆς ἐνεργείας, διά νά ἀπορριφθῆ ἡ καταγγελία τοῦ κ. Γάτη, ἀλλά διά νά ληφθοῦν ὑπ᾿ ὄψιν ὑπό τοῦ Συνοδικοῦ Δικαστηρίου καί νά ἑρμηνεύση ὁλόκληρον τήν ἀτυχεστάτην ἐνέργειαν τοῦ Σεβ/του κ.Νικολάου, συνωδά πάντοτε και τῶν λοιπῶν καταγγελιῶν τάς ὁποίας παρήγαγε ἡ ὑπό τοῦ ἰδίου ἱδρυθεῖσα, ἐπαναλαμβάνω, "βιομηχανία καταγγελιῶν", αἱ ὁποῖαι θυμίζουν τάς ἀπό 1990 μεθόδους καί τρόπους τοῦ Μηχανισμοῦ τῶν πέντε σχισματοαιρετικῶν.
Δέν θά ἀπαξιώσω λοιπόν νά ἀπολογηθῶ καί ἐπί τῆς δ' καταγγελίας, διά νά μήν καυχηθῆ καί πάλιν ὁ καταγγείλας, ὅτι ἀδυνατῶμεν ἤ δειλιάζωμεν πρό τῆς ἀσυναρτήτου καί βλασφήμου καταγγελίας του ὅτι φυγοδικῶμεν!...
῾Η δ' καταγγελία τοῦ Σεβ/του κ. Νικολάου εἶναι ἡ κάτωθι:
"Καί δ'. Κατά τήν καταγγελίαν τοῦ κ. ᾿Αποστόλου Γάτη ᾿Αντιπροέδρου τοῦ ῾Ιεροῦ Συλλόγου (Ματθαῖος) κατηγορεῖται ὁ κ. ᾿Ελευθέριος Γκουτζίδης, ὅτι εἰς ὁμιλίαν τινα τῆς Κυριακῆς Τελώνου καί Φαρισαίου εἰς τόν ῾Ιερόν Ναόν Τιμίου Προδρόμου Περιστερίου, ἐκήρυξεν ὅτι ὁ ῎Αναρχος Πατήρ δέν ζωγραφίζεται. Τό τοιοῦτον εἶναι φοβερόν νά κηρύσσεται ἐπ᾿ ἄμβωνος ἀπό Θεολόγον διακεκριμένον τῆς ᾿Εκκλησίας μας, καθότι ἐάν κατά τόν Θεολόγον κ. ᾿Ελευθέριον δέν ζωγραφίζεται ὁ ῎Αναρχος Πατήρ, τότε φυσική συνέπεια εἶναι νά διαλύεται ἡ Εἰκών τῆς ῾Αγίας Τριάδος καί νά μήν προσκυνεῖται!..."
᾿Απαντῶμεν εἰς τήν Κατηγορίαν
Πρῶτον θά εἴπωμεν τί ἐκηρύξαμε ἡμεῖς τήν Κυριακήν τοῦ Τελώνου καί Φαρισαίου, τό 1997 εἰς τόν ῾Ιερόν Ναόν Τιμίου Προδρόμου, τῆς Μητροπόλεως Περιστερίου, μέ ἀφορμήν συγκεκριμένας δημοσιευμένας βλασφημίας τῶν πέντε σχισματικοαιρετικῶν, μέ τάς ὁποίας διά νά στηρίξουν τό σχῖσμα τους καί νά συνεχίσουν τόν διωγμόν κατά τῆς ᾿Εκκλησίας, διά λογαριασμόν τῶν σκοτεινῶν δυνάμεων, συκοφαντοῦν τούς πάντας .
᾿Από ὅσα ἐνθυμούμεθα ἀνεφέρθημεν εἰς μίαν καλήν διδαχήν τοῦ πρώην πνευματικοῦ μου πατρός Παύλου τήν ὁποίαν μᾶς ἐδίδαξεν τό 1963 βασιζόμενος εἰς τόν ῞Αγ. Συμεών Θεσσαλονίκης.
«῏Ητο μεταμεσονύκτιον ὅτε μέ πολύν ζῆλον μέ ἐδίδασκε περί τοῦ ἀπερινοήτου, ἀκαταλήπτου καί ἀπεριγράπτου τῆς Παναγίας Τριάδος ἐνῶ τώρα ὀ δυστυχής βλασφημεῖ καί ἀναθεματίζει τούς πάντας καί τά πάντα! Διά ποίας ἁμαρτίας ἆργε αὕτη ἡ ἀλλοτρίωσις; Εἴπομεν ὅτι ἡ ἀμάθεια καί ἡ ἀπαιδευσία ὅταν συναντηθοῦν μέ τόν φανατισμόν καί τήν σκοπιμότητα, ὅπως συνέβη εἰς τούς πέντε, τότε γεννοῦν τήν μισαλοδοξίαν, ἡ ὁποία ἐξαλείφει πρώτιστα τήν χριστιανικήν ἀγάπην καί κατόπιν σκοτίζει τό λογικόν, ἀλλοτριώνει καί ἐκβαρβαρίζει τόν ἄνθρωπον. Αὐτό, εἴπομεν, διότι μισαλλοδόξως μᾶς συκοφαντοῦν ὅτι "δέν προσκυνοῦμε τήν ῾Αγία Τριάδα" ἠ κηρύσσουν καί πιστεύουν ὅτι δέν "πιστεύουμε εἰς τήν ῾Αγία Τριάδα" ἤ ὅτι "αὐτή ἐδῶ εἶναι ἡ ῾Αγία Τριάδα " (καί ἐπέδειξα τήν εἰς τό προσκυνητάρι ἀναρτημένην εἰκόνα τῶν τριῶν προσώπων) καί ὄχι ἡ φιλοξενία τοῦ ᾿Αβραάμ πού εἶναι τρεῖς γυναικοπρόσωποι ῎Αγγελοι καί ἡ ὁποία εἶναι ῾Εβραϊκή "! ῞Ολοι αὐτοί, εἶπον, ἔχουν ἀλλοτριωθεῖ παντελῶς ἀπό τό ὀρθόδοξον δόγμα καί τά τοιαῦτα φρονήματά των εἶναι αἱρετικά.Πολλοί ἀπό αὐτούς πιστεύουν ὅτι περιγράφουν τό θεῖον καί ὅτι τό περικλείουν εἰς τάς εἰκόνας, ταυτίζουν τόν Τριαδικόν Θεόν μέ τήν εἰκόνα καί λατρεύουν τάς εἰκόνας, αἱ ὁποῖαι ὅμως εἶναι ἁπλῶς Συμβολικαί καί Τυπικαί εἰκονικαί παραστάσεις τοῦ Τριαδικοῦ τῆς μίας Θεότητος.
Εἴπομεν ἀκόμη ὅτι ἀμφότεραι αἱ εἰκονικαί παραστάσεις τόσον τῶν τριῶν προσώπων ὅσον καί τῆς φιλοξενίας τοῦ ᾿Αβραάμ εἶναι ΣΥΜΒΟΛΙΚΑΙ ΚΑΙ ΤΥΠΙΚΑΙ εἰκονικαί παραστάσεις καί ὄχι πραγματικαί εἰκόνες τῶν ὑποστάσεων τοῦ ἐν Τριάδι Θεοῦ. Εἴπομεν ὅτι ἡ φύσις καί οὐσία τοῦ ἐν Τριάδι Θεοῦ εἶναι ἀνέκφραστος, ἀπερινόητος, ἀόρατος, ἀκατάληπτος ἀπρόσιτος, καί ἀπερίγραπτος, διό καί δέν εἰκονίζεται. Εἴπομεν ὅτι ἡ ὑπόστασις τοῦ Θεοῦ Πατρός δέν εἰκονίζεται, δέν εἶναι ἀνθρωπομορφική καί ὅτι ἡ εἰκόνισις Αὐτοῦ ὡς Πολιοῦ Γέροντος εἶναι συμβολική καί τυπική καί βασίζεται εἰς τούς τύπους καί τά σύμβολα τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης καί ταῦτα διά τήν ἰδικήν μας ἀδυναμίαν. Εἴπομεν ὅτι εἰς τήν λεγομένην εἰκόνα τῶν τριῶν Προσώπων μόνον ἡ εἰκών τοῦ Υἱοῦ εἶναι πραγματική εἰκών ἡ ὁποία εἰκονίζει το πρωτότυπον ἤτοι τό πρόσωπον-ὑπόστασιν τοῦ ἐνανθρωπίσαντος Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ. Εἴπομεν ὅτι προσκυνοῦμεν τάς ῾Αγίας εἰκόνας ἀλλά δέν τάς θεοποιοῦμεν καί δέν τάς λατρεύομεν. Ζωγραφίζομεν ὅ,τι περιγράφεται χωρίς νά τό θεοποιοῦμε καί νά τό λατρεύομεν.
Εὐτυχῶς πού ᾿Ορθοδοξία δέν εἶναι ὅ, τι ὁ κάθε ἀμαθής ἀλλά καί ἐμπαθής φρονεῖ καί κηρύσσει καί ἰδιαιτέρως ὅ.τι γράφουν οἱ πέντε σχισματοαιρετικοί. ᾿Ορθοδοξία δέν εἶναι ὅ,τι φαντάζεται καί φθέγγεται ὁ κάθε ὀρθολογιστής, ἀμαθής καί γνωσιομάχος.
῾Η ᾿Ορθοδοξία εἶναι ἡ ἀποκεκαλυμμένη θεία ᾿Αλήθεια τήν ὁποίαν ἀπεκάλυψε ὁ ἴδιος ὀ Θεός καί τήν ὁποίαν διαφυλάσσει ἡ ᾿Ορθόδοξος ᾿Εκκλησία. Αὐτῆς τῆς ᾿Ορθοδοξίας δυστυχῶς οἱ περισσότεροι δέν ἔχομεν στοιχειώδη γνῶσιν, τό δέ χείριστον εἶναι ὅτι πολλοί δέν θέλουν νά τήν γνωρίσουν καί νά τήν ἀποδεχθοῦν ἐν ταπεινώσει καί σιγῆ καί νά τήν τιμήσουν.
Καί ἐκ τῆς δ' Καταγγελίας ὄχι μόνον δέν προκύπτει ἀληθής κατηγορία, ἀλλά ἐγείρεται τό αἴτημα νά ξεκαθαρίσουν οἱ καταγγείλαντες τήν θέσιν των. Δέχονται τήν ᾿Ορθόδοξον Δογματικήν Διδασκαλίαν τῆς ᾿Εκκλησίας ἤ εἶναι ἐπηρεασμένοι ἀπό τά αἱρετικά φρονήματα τῶν πέντε; Διότι τάς μεθοδείας καί τρόπους τῶν πέντε, εἶναι καταφανές ὅτι τάς ἀντιγράφουν .
᾿Εν προκειμένω ὅμως ἀφοῦ ὁ Σεβασμιώτατος κ. Νικόλαος ἀπεδέχθη καί υἱοθέτησεν τήν ἀντικανονικήν, βλάσφημον καί ψευδῆ καταγγελίαν τοῦ κ. ᾿Απ. Γάτη τήν ἐπωμίζεται ἐν τῶ συνόλῳ της καί ἑπομένως δέχεται ὁ Σεβ/τος ὅτι:
1) ῎Εχει "σχισθῆ ἡ ᾿Εκκλησία μέ ὅλες τίς γνωστές συνέπειες".
2) ῞Οτι "οἱ σκοτεινές δυνάμεις ἐνεργοῦν καί στήν ᾿Εκκλησίαν μας καί τήν κατευθύνουν στήν καταστροφήν"
3) ῾Υπάρχουν "Δύο διαφορετικά πιστεύω" τά ὁποῖα "δέν χωρᾶνε στήν ἴδια ᾿Εκκλησία τοῦ Χριστοῦ".
4) Τό ψεῦδος ὅτι δῆθεν "ἀνεκάλεσα" τήν ἀπό Σεπτεμβρίου 1994 ΑΝΟΙΚΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ μου καί τώρα πάλιν "ἐπανέρχομαι".
Αὐτά δυστυχῶς ἀποδέχεται ὁ Σεβ/τος μέ τήν καταγγελίαν τοῦ κ.Γάτη.
Δέν θέλομεν νά στενοχωρῶμεν οὐδένα, ἀλλά ὅταν ψευδῶς κατηγορούμεθα καί δή ἐπί θεμάτων ᾿Ορθοδόξου πίστεως, προτιμῶμεν τόν διωγμόν καί τάς καταγγελίας ἀπό τήν συμπόρευσιν εἰς τήν ὀλισθηράν ὁδόν μεθ᾿ οἱουδήποτε.
῎Εχομεν, χάριτι Θεοῦ ἀποκτήσει τήν συνείδησιν ὅτι ᾿Ορθοδοξία δέν σημαίνει "καλοπέρασις", τό ἔργον τῆς ᾿Ορθοδοξίας, τῆς ᾿Ορθοδόξου Θεολογίας , εἶναι ἕνας συνεχής καί ἀδιάκοπος Γολγοθᾶς , ἐμπεριέχων ὅμως καί τήν μυστικήν ᾿Ανάστασιν. Θά χαρῶμεν νά συνεχίσωμεν βαδίζοντας αὐτόν τόν Γολγοθᾶ καί μετά τοῦ Σεβ/του κ. Νικολάου. ᾿Από τόν ἴδιον ἐξαρτᾶται.
Κατόπιν ὅλων αὐτῶν
῾Ηλἰου φαεινότερον, προκύπτει ὅτι ἡ ταπεινότης μας:
1) Δέν ἔκαμα τό συγκεκριμένο "λάθος" διά τό ὁποῖον καταγγέλλομαι συκοφαντικῶς, οὔτε λέγω "χονδροειδές ψεῦδος". Μπορεῖ νά ἰσχυρισθεῖ τό ἴδιο ὁ Σεβασμιώτατος;
2) Δέν καταφρονοῦμε τό ῾Ιερόν Εὐαγγέλιον, οὔτε τούς ᾿Ιερούς Κανόνας τοῦ ῾Ιεροῦ Πηδαλίου, οὔτε τήν ᾿Ορθόδοξον Δογματικήν διδασκαλίαν τῆς ᾿Εκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, οὔτε τό βιβλίον "᾿Ερμηνεία τῶν Ζωγράφων" τοῦ ῾Ιερομ/χου Διονυσίου τοῦ ἐκ Φουρνᾶ (18ος αἰών), οὔτε τήν ᾿Ορθόδοξον ᾿Υμνολογίαν, οὔτε τήν ὐπ᾿ ἀριθμ.2566/23-1-1992 Ποιμαντορικήν ᾿Εγκύκλιον τῆς ᾿Ιερᾶς Συνόδου, οὔτε τάς ἀνακοινώσεις: Τοῦ ῾Ιεροῦ Συλλειτούργου (21-4-1994), τοῦ Διοικητικοῦ Συμβουλίου, τοῦ ΙΦΣΚΑΕ καί τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου.
3) Δέν προσβάλλομεν οὐδαμοῦ οὐδαμῶς τήν Ποιμαντορικήν ᾿Εγκύκλιον ἀλλά καί προβάλλομεν αὐτήν . Μπορεῖ νά εἴπη τό ἴδιο καί ὁ Σεβασμιώτατος;
4) Δέν "καταλύομεν" τήν συμβολικήν τυπικήν εἰκόνα τήν λεγομένην τῶν τριῶν προσώπων ἀλλά ἁπλῶς καυτηριάζομε τά βλάσφημα φρονήματα τῶν πέντε σχισματικῶν διά νά προφυλάξωμε τούς πιστούς ἀπό τήν ἐπιρροήν τοιούτων φρονημάτων. Κάμνει τό ἴδιον καί ὁ Σεβασμιώτατος; ἤ ἔχει τά ἴδια φρονήματα μετά τῶν πέντε "ἔχει δηλαδή τό ἴδιο πιστεύω μέ αὐτούς;"
Διά ταῦτα
Παρεκαλέσαμεν εὐγενῶς καί ἐζητήσαμεν καί πάλιν ζητῶμεν νά ἀνακαλέση κανονικῶς τήν ἀτυχεστάτην Καταγγελίαν του ὁ Σεβασμιώτατος, πρός χάριν τῆς ᾿Αγάπης, τῆς ᾿Αληθείας καί τῆς ἑνότητος, τόσον τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, ὅσον καί ὁλοκλήρου τοῦ Σώματος τῆς ᾿Εκκλησίας.
Εἶναι πλέον τῆς ἰδικῆς Του εὐθύνης ποῖαν ἐκλογήν θά κάμη ἄν προτιμήση γενικῶς τήν ἀναθεώρησι τῆς στάσεώς του ἤ συνεχίση τάς ἰδιαιτέρας ἐπαφάς-συννενοήσει μετά συγκεκριμένων προσώπων πρός δημιουργίαν μετώπου πρός ἐκβιασμόν καί ἀπειλάς κατά τάς μεθοδείας τῶν πέντε. ῎Ας γνωρίζη ἡ Σεβασμιότης του ὅτι τίποτε δέν εἶναι κρυπτόν....
Προτείνομεν νά καταθέσουν ὡς μάρτυρες οἱ ᾿Επίσκοποι τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ. πλήν τῶν καταγγειλάντων καί τοῦ πρός ῞Ον ἀπευθύνεται ἡ καταγγελία. ᾿Εκφράζομεν τήν ἐπιθυμίαν, ἄν εἶναι δυνατόν νά ζητηθῆ ἀπό ὅλους τούς ᾿Επισκόπους νά καταθέσουν τήν ἀποψίν τους.
᾿Επίσης προτείνομεν νά καταθέσουν ὡς μάρτυρες οἱ:
1) Πανολ/τος ῾Ιερεύς π. Εὐστάθιος Τουρλῆς, Θεολόγος καί Νομικός
2) Πανσ/τος ᾿Αρχιμανδρίτης π. Στέφανος Τσακίρογλου, Θεολόγος Καθηγούμενος
3) ῾Ο κ. Δημήτριος Κάτσουρας Διευθυντής τοῦ "Κ.Γ.Ο."
Συνημμένως ὑποβάλλομεν:
1. Τήν ἀπό Σεπτέμβριον 1994 "ΑΝΟΙΚΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΙΝ..." ἐκ σελίδων 52, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ ἐν τῶ συνόλω της ἀναπόσπαστον μέρος τοῦ παρόντος ᾿Απολογητικοῦ ῾Υπομνήματος-᾿Αναφορᾶς.
2. Τήν ἀπό 19/31-10-1996 ἐπιστολήν τῶν Θεολόγων πρός τόν Σεβασμιώτατον κ. Νικόλαον.
3. Τήν ἀπό 24-10-1996 σχετικήν δευτέραν ἐπιστολήν τῶν Θεολόγων πρός τόν Σεβασμιώτατον κ. Νικόλαον.
4. Τήν ἀπό 13-11-1996 σχετικήν τρίτην ἐπιστολήν τῶν Θεολόγων πρός τόν Σεβασμιώτατον κ. Νικόλαον.
5. Τήν ἀπό 15-11-1996 σχετικήν ᾿Αναφοράν τῶν Θεολόγων πρός τήν ᾿Ιεράν Σύνοδον κ α ί
6. Τήν ἀπό 5-11-1997 σχετικήν ᾿Επιστολήν μου.
Διατελοῦμεν
Μετά τοῦ προσήκοντος σεβασμοῦ καί ἐν Χριστῷ ἀγάπης
᾿Ελευθέριος Χρ.Γκουτζίδης
[ Home | Update Journal | Login/Logout | Search | Account | Site Map ]