ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ([info]kirykos) wrote,
@ 2009-06-26 07:34:00

ΑΠΟ ΤΗΝ "ΕΝ ΛΟΓΟΙΣ" ΚΑΙ ΟΥΧΙ "ΕΝ ΕΡΓΟΙΣ" "ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΠΙΣΤΕΩΣ" ΤΙΝΩΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ
ΣΧΟΛΙΟΝ ΔΙΑΤΗΝ "ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ" ΤΩΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ

Φυλάττουμε αμετακίνητα και απαραχάρακτα όσα οι Σύνοδοι και οι Πατέρες εθέσπισαν.Αποδεχόμαστε όσα εκείνοι αποδέχονται και καταδικάζουμε όσα καταδικάζουν, αποφεύγουμε δε την επικοινωνία με όσους καινοτομούν εις τα της πίστεως. Εμείς ούτε προσθέτουμε, ούτε αφαιρούμε κάποια διδασκαλία, ούτε την μεταβάλλουμε. "Ήδη ό θεοφόρος Άγιος Ιγνάτιος´ Αντιοχείας στην Επιστολή του στον Άγιο Πολύκαρπο Σμύρνης γράφει: «Πάς ό λέγων παρά τά διατεταγμένα, καν αξιόπιστος ή, καν νηστεύη, καν παρθενεύη, καν σημεία ποιή καν προφητεύή, λύκος σοι φαινέσθω έν προβάτου δορά προβάτων φθοράν κατεργα­ζόμενος». Ό Άγιος Ιωάννης, ο Χρυσόστομος ερμηνεύον­τας το του Αποστόλου Παύλου «Ει τις ευαγγελίζεται ύμίν παρ' ο παρελάβετε, ανάθεμα.», παρατηρεί ότι ο Απόστολος «ουκ είπε εάν εναντία καταγγέλλωσιν ή τό πάν άνατρέπωσιν, αλλά καν μικρόν τι εύαγγελίζωνται παρ' ο παρελάβετε, καν τό τυχόν παρακινήσωσιν, ανάθεμα εστωσαν»8. Ή Ζ' Οικου­μενική σύνοδος ανακοινώνοντας τις αποφάσεις της εναντί­ον των εικονομάχων προς τους κληρικούς της Κωνσταντι­νουπόλεως γράφει: «Τη παραδόσει της Καθολικής Εκκλη­σίας έξηκολουθήσαμεν καί ούτε ύφεσιν ούτε πλεονασμόν έποιησάμεθα, αλλ'άποστολικώς διδαχθέντες, κρατούμεν τάς παραδόσεις άς παρελάβομεν, πάντα αποδεχόμενοι καί άσπαζόμενοι όσαπερ ή 'Αγία Καθολική Εκκλησία άρχήθεν τών χρόνων άγράφως καί εγγράφως παρέλαβεν... Ή γάρ αληθινή της Εκκλησίας καί ευθύτατη κρίσις καινουργείσθαι έν αύτη συγχωρεί ουδέν, ούτε άφαίρεσιν ποιείσθαι. Ήμείς τοιγαρούν πατρώοις νόμοις επόμενοι, παρά τού ενός Πνεύματος λαβόντες χάριν, άκαινοτομήτως καί άμειώτως πάντα τά της Εκκλησίας έφυλάξαμεν».
Μετά των Άγιων Πατέρων και των Συνόδων απορρί­πτουμε και αναθεματίζουμε όλες τις αιρέσεις που παρουσιά­σθηκαν κατά την ιστορική διαδρομή της Εκκλησίας. Από τις παλαιές αιρέσεις που επιβιώνουν μέχρι σήμερα κατα­δικάζουμε τον Μονοφυσιτισμό, τον ακραίο του Ευτυχούς και τον μετριοπαθή του Σεβήρου και Διοσκόρου, σύμφω­να με τις αποφάσεις της Δ' έν Χαλκηδόνι Οικουμενικής Συνόδου και την χριστολογική διδασκαλία μεγάλων Άγιων Πατέρων και Διδασκάλων, όπως του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού, του Άγιου Ιωάννου Δαμασκηνού, του Με­γάλου Φωτίου και των ύμνων της λατρείας.

ΟΙ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΑΙ "ΕΝ ΛΟΓΟΙΣ" ΚΑΙ ΟΥΧΙ "ΕΝ ΕΡΓΟΙΣ" "ΟΜΟΛΟΓΗΤΑΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ", ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΚΗΝ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ, ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΔΕΝ ΣΚΟΠΕΥΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΗΣΥΧΟΥΝΤΑΣ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ, ΔΗΛΛΑΔΗ ΤΑΥΤΟΝ ΕΙΠΕΙΝ ΑΝ ΔΕΝ ΔΕΝ ΣΚΟΠΕΥΟΥΝ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΜΙΑΝ ΟΥΝΙΑΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΥ, ΕΛΠΙΖΟΜΕΝ, ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΛΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ, ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΞΙΩΣΗ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΕΜΒΟΥΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΙΒΩΤΟΝ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΟΜΩΣ ΠΟΤΕ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΗ ΑΥΤΗ Η "ΟΜΟΛΟΓΙΑ" ΩΣ ΚΑΛΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ, ΔΙΟΤΙ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΜΙΜΗΘΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΑΣ, Οι ΟΠΟΙΟΙ ΑΝΤΙ ΟΤΑΝ ΗΛΘΟΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΙΣΜΟΝ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΕΙΣΤΗΝ ΚΙΒΩΤΟΝ, ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΝ, ΑΥΤΟΙ ΑΠΕΜΑΚΡΥΝΘΗΣΑΝ ΕΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΝ. ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΔΙΚΟ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΑΝ ΤΟΥΣ ΝΕΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΩΣ ΝΕΟΕΝΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ, ΟΠΕΡ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΕΝΟΥΣ - ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΑΣ. Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ ΤΟΥΣ ΟΜΟΙΟΥΣ ΤΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑλΟΥΣΕ "ΕΞ ΗΜΙΣΕΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ" ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ Ο ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΕΝ: "ΟΥΚ ΕΝ ΛΟΓΟΙΣ ΜΟΝΟΝ, ΑΛΛ' ΕΝ ΕΡΓΟΙΣ Ο ΑΓΩΝ".



(Post a new comment)


[ Home | Update Journal | Login/Logout | Search | Account | Site Map ]

Hosted by uCoz