ΠΡΟΦΑΣΙΟΛΟΓΙΑΙ ΤΩΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΠΕΡΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ
ΠΡΟΦΑΣΙΟΛΟΓΙΑΙ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ
ΟΙ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΔΗΘΕΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, ΠΑΡΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΠΛΕΟΝ ΟΤΙ Ο ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΧΡΗΜΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ, ΕΥΡΙΣΚΟΥΝ ΜΙΑΝ ΠΡΟΦΑΣΙΝ ΔΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΝ. ΚΑΙ Η ΠΡΟΦΑΣΙΣ ΤΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ ΕΙΣ ΠΟΛΛΑΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ. ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΩΜΕΝ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΑΣ ΤΟ ΣΚΕΦΘΟΥΝ: ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΗΣΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΔΙΑΙΡΕΙΤΑΙ ΕΙΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ, ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΑΔΙΑΙΡΕΤΟΣ, ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. ΟΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ, ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΙ ΕΚΠΕΠΤΩΚΟΤΕΣ ΦΕΥΓΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. ΔΙΟ ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ ΛΕΓΕΙ: "ΦΕΥΓΕΤΕ ΤΗΝ ΨΥΧΟΦΘΟΡΟΝ ΑΙΡΕΣΙΝ, ΗΣ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΙΣ ΧΡΙΣΤΟΥ". ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΒΕΒΑΙΩΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΕΙ ΕΙΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΝ. ΠΑΝΤΑ Η ΘΥΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΚΤΗ. ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΗ; ΚΑΙ Ο ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΣ ΣΑΣ, Ο ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΠΟΣ ΤΗΣ ΜΑΣΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΙ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΚΟΣΜΙΚΩΝ ΕΞΟΥΣΙΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΤΑΞΙΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟΝ ΠΟΙΜΝΙΟΝ, ΕΙΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΑΝΑΠΑΥΕΤΑΙ Η ΧΑΡΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΕΙΝΑΙ "ΤΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟΝ ΠΛΗΘΟΣ" ΔΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΩΜΙΛΗΣΕΝ Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ. "ΣΥΤΓΧΩΡΗΣ ΤΕ ΜΕ, ΕΙΠΕ, ΑΝ ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΤΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟΝ ΠΛΗΘΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΥ, ΕΓΩ ΠΡΟΤΙΜΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΙΒΩΤΟΝ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΟΛΙΓΩΝ". Ο ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΩΣ ΚΑΤΑΔΕΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ ΥΠΟ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ, ΩΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΟΝ, (ΟΠΩΣ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΩΣ ΓΡΑΦΕΙ Ο "ΠΕΙΡΑΙΩΣ" ΣΕΡΑΦΕΙΜ), ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΗΝΟΛΟΓΙΟΝ (ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΜΦΟΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΗΛΕΝΔΕΤΑ). (ΒΛΕΠΕΤΕ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΩΝ/ΛΕΩΣ ΩΣ ΚΑΤΩΤΕΡΩ). ΑΓΑΠΗΤΟΙ, ΠΑΥΣΑΤΕ ΤΑΣ ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑΣ ΑΝΟΗΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΡΙ ΠΑΡΑΤΑΞΙΟΛΟΓΙΑΣ, ΑΝΤΙΚΡΥΣΑΤΕ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΝ ΣΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ (ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΑΣ, ΔΙΚΟ ΣΑ΅ΕΙΝΑΙ). ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΥ ΣΚΕΦΘΗΚΑΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΚΑΙ "ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ" ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΕ "ΕΝ ΛΟΓΟΙΣ" ΕΚΕΙΝΑ ΔΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΣΑΤΕ (ΠΕΡΙ ΕΚΤΟΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΚΑΙ ΑΚΥΡΟΤΗΤΟΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ), ΥΠΟΤΑΧΘΗΤΕ (ΑΣ ΥΠΟΤΑΧΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ) ΕΙΣΤΟ ΘΕΛΗΜΑΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΕΨΑΤΕ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ. ΚΑΙ ΑΝ ΣΑΣ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΑΙ ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΛΠ ΜΕΛΕΤΗΣΑΤΕ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΖΗΛΩΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΕΝ ΕΤΕΙ 1934, ΤΟΤΕ ΔΗΛΑΔΗ ΠΟΥ ΕΝ ΕΝΙ ΣΤΟΜΑΤΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΡΔΙΑ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΙ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΔΙΩΚ¨ΟΜΕΝΟΙ, ΕΚΗΡΥΤΤΟΝ ΤΗΝ ΚΑΛΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ. ΙΔΕΤΕ ΕΙΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑΝ ΠΟΙΟΙ ΕΞΕΚΛΙΝΑΝ ΕΞ' ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ, ΙΔΕΤΕ ΚΑΙΕΑΥΤΟΥΣΠΟΣΟΝ ΕΧΕΤΕ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΑΒΑΤΕ ΤΑΣΕΥΘΥΝΑΣ ΣΑΣ. ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΟΥ ΜΕΝΕΤΟΙ.
ΙΔΟΥ ΚΑΙ Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ, ΕΙΣ ΧΡΟΝΟΝ ΑΝΥΠΟΠΤΟΝ:
ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΠΑΠΙΚΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΛΕΝΔΑΡΙΟΥ (ΜΗΝΟΛΟΓΙΟΥ)
ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΟΤΙ Η ΠΑΠΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΤΕΔΙΚΑΣΘΗ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΘΗ ΥΠΟ ΤΩΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ (1583,1587 ΚΑΙ 1593) ΟΥΧΙ ΜΟΝΟΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΟΝ (ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ Ο ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ) ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΗΝΟΛΟΓΙΟΝ (ΚΑΛΛΕΝΔΑΡΙΟΝ)
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΥΠΟ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗΝ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΩΝ/ΛΕΩΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ ΤΟΥ Γ (1713 – 1791) ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (ΠΑΣΧΑΛΙΟΥ ΚΑΙ ΜΗΝΟΛΟΓΙΟΥ).
(Τό κείμενον τοῦτο ἐλάβομεν ἀπό τήν μελέτην τοῦ ἐκλεκτοῦ ἐρευνητοῦ καί διδάκτορος θεολογίας – Οἰκονομολόγου, Ἀθανασίου Χρυσοβέργη, ἡ ὁποία φέρει τόν τίτλον: «ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ Γ΄ (1713-1791) ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ. ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ» (ΛΑΡΙΣΑ 2000), τήν ὁποίαν μελέτην ὁ ἴδιος ὁ συγγραφεύς ἐνεχείρισεν εἰς τόν Μητροπολίτην Κήρυκον πρό δύο περίπου ἐτῶν).