ΔΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΣ Ο ΕΣΦΙΓΜΕΝΙΤΗΣ
" .....Διαφωνούμεν με τους συντάκτας της "ομολογίας". Καθότι δέν συνετάγη για να διεξάγη εν συνεχεία αγώνα κατά του οικουμενισμού, όπως οι άγιοι της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Δέν υπάρχει πρόθεσις να συγκρουσθούν με τους οικουμενιστάς, ούτε να διακόψουν την συμπροσευχή και το μνημόσυνον των οικουμενιστών. Συνετάγη και υπεγράφη από την Επιτροπήν της συντάξεως δια να καθησυχάσουν το Ορθόδοξον πλήρωμα που ανησυχεί δι όσα συντελούνται. Βεβαίως πολλοί εκ των υπογραψάντων νομίζουν ότι ο αγώνας θα συνεχισθή κατά Θεόν με τελικόν σκοπόν από τους Οικουμενιστάς. Έχοντας πικράν πείραν από τοιαύτας ενθουσιώδεις εξάρξεις, αίτινες τελικώς καταλήγουν δυστυχώς προς οφέλειαν των Οικουμενιστών, είμεθα επιφυλακτικοί. Εις τοιαύτας περιπτώσεις, ελεγχομένοι από τους Οικουμενιστάς, θα τους διαβεβαιώνουν, ότι η κίνησις αυτή και πρέπει να την επαινέσετε έγινεν δια να συγκρατήση τους "θερμόαιμους" να μην αποσχισθούν από την "Εκκλησία". Εννούντες "Εκκλησία" τον οικουμενιστικόν εσμόν! Ήδη εν επιλόγω το τονίζουν ποιος ο σκοπός της ομολογίας. Γράφουν εις το τέλος της παραγράφου 9 ότι (οι οικουμενισταί) β) σπέρνουν την αμφιβολία στις καρδιές του ποιμνίου και κλονίζουν πολλούς οδηγώντας σε διαίρεσι και σχίσμα και γ) παρασύρουν ένα μέρος του ποιμνίου στην πλάνην και με αυτήν στον πνευματικόν όλεθρον. Δηλαδή με τις κακοδοξίες των οικουμενιστών, δεν απειλείται η ψυχική σωτηρία όσον παραμένουν κοινωνικοί με αυτούς, αλλά αυτών που εξαιτίας των θα σκανδαλισθούν και θα αποκοπούν και θα γίνουν σχισματικοί. Επίσης οι οικουμενισταί παρασύρουν ένα μέρος του ποιμνίου των πού θά τους εγκαταλείψουν θα πλανεθούν και θα επέλθη ο ψυχικός των θάνατος. Δυστυχώς η ομολογία αυτή συγκρατεί τους πιστούς να παραμείνουν εις την παναίρεσιν του Οικουμενισμού. Κατά τους συντάκτας της "Ομολογίας" όστις αποκηρύξει τους οικουμενιστάς και αποτειχισθή, οδηγείται εις το "σχίσμα" και "εκτός" "Εκκλησίας"! Αντιθέτως οι άγιοι Απόστολοι και οι Πατέρες της Εκκλησίας συνιστούν την απομάκρυνσιν από τους αιρετικούς ποιμένας. Απευθυνόμενος προς τους Κυπρίους ο πατριάρχης Κων\πόλεως άγιος Γερμανός τους συνιστά να προσεύχωνται εις τους οίκους των παρά επ' Εκκλησίας μετά των λατινοφρόνων. Η "Ομολογία" δεν αναφέρει καθ' ολοκληρίαν την άθεσμον και καταδικασμένην υπό Πανορθοδόξων Συνόδων μεταρρύθμισιν του Εορτολογίου και Πασχαλίου. Ουδέποτε επέκριναν τον πριν αποθάνει αρχιεπίσκοπον Χριστόδουλον ο οποίος συνελλειτούργησαν εις την Φινλανδίαν με τον αναθεματισμένον νεοπασχαλίτην εκεί αρχιεπίσκοπον. Το ότι η εορτολογική ενότης είναι δόγμα και διεσπάσθη υπό των μασόνων ιεραρχών Μελετίου Μεταξάκη και Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου το 1924, ουδείς λόγος εις την "Ομολογίαν" αυτήν. Προς το παρόν δεν βλέπομεν οργανωμένην αντίστασιν, επειδή δεν υφίσταται κατά τον απόστολον Παύλον το αυτό φρόνημα. Δεν υφίσταται αγώνμε ειλικρίνεια αλλά με συμβιβασμούς. Οι θέλοντες να αγωνισθούν άς αναλάβουν τας ευθύνας των, ένας έκαστος χωριστά ή ολιγάριθμοι αλλά ομοφρονούντες. Μέ θερμήν προσευχήν και ο Κύριος θα ενισχύσει τον αγώνα των" .