84. ΟΜΟΛΟΓΙΑ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΛΙΒΕΛΛΟΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΩΜΟΛΟΓΟΥΝ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ
ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΕΚ ΤΟΥ ΑΚΑΚΙΑΚΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΕΙΣ ΤΗΝ
ΓΝΗΣΙΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ
85. Η «ΠΛΑΝΗ» ΠΕΡΙ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ. Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ
ΕΙΣ ΤΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΡΙΤΗΡΙΟΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΟΣ,
ΟΤΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΜΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ
ΔΙΚΑΙΟΝ ΕΠΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑΝ
86. ΑΠΟΦΑΣΙΣ – ΔΗΛΩΣΙΣ – ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΜΕΡΙΟΥ,
ΩΣ ΚΑΙ ΚΤΗΤΟΡΩΝ, ΔΩΡΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΤΩΝ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΓΕΝΕΘΛΙΟΥ ΤΗΣ
ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΠΕΡΙΒΟΛΙΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ.
87. Ὑπό Ἐλ. Χρ. Γκουτζίδη, Θεολόγου Καθηγητοῦ. Η ΦΥΣΙΣ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ 1924 ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟΥ
ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ
88. ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑ ΝΑ ΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ
ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΝ ΤΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΕΡΙ ΣΥΝΟΔΩΝ.
89. Η ΕΙΣΗΓΗΣΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΙΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ 4.2.1999
Πρόκειται
διά μίαν Εἰσήγησιν πρός τήν συνεδριάζουσαν Σύνοδον τῆς 4.2.1999, τῆς
ὁποίας τό σχέδιον συνέταξε, κατόπιν ὑποδείξεως τοῦ ‘Αρχιεπισκόπου
‘Ανδρέου, ὁ θεολόγος κ. ‘Ελευθέριος Γκουτζίδης, ὅπως ἀκριβῶς ἐγίνετο
ἀπό τριακονταετίας. Διά τήν Εἰσήγησιν αὐτήν, διά τήν ὁποίαν συνεφώνησε
κατ’ ἀρχάς ὁ Μακαριώτατος, ἀντέδρασαν οἱ τοῦ παρασυνοδικοῦ κατεστημένου
(Τσακίρογλου, Κάτσουρας), οἱ ὁποῖοι ἐξεμάνησαν, διότι τούς χαλοῦσε τά
σχέδια, τά ὁποῖα, ὡς γνωστόν, ἦσαν σχέδια τοῦ παλαιοημερολογιτικοῦ καί
τοῦ νεοημερολογιτικοῦ οἰκουμενισμοῦ, εἰς τά ὁποῖα φαίνεται εἶχον μυηθεῖ
ἐνωρίτερον, ἀλλά ἀκόμη ἐκαλύπτοντο. ‘Επέφεραν, ὅσας «ἠδυνήθησαν»
τροποποιήσεις, ἀλλά ἀπό τό γεγονός, ὅτι ἡ «διορθωθεῖσα» εἰσήγησις δέν
διέφερε πολύ ἀπό τήν ὑπό τοῦ θεολόγου ‘Ελευεθρίου Γκουτζίδη ἐν σχεδἰῳ
διατυπωθεῖσαν, φαίνεται ὅτι ἀκόμη δέν ἤθελον νά ἀποκαλυφθῆ ὁ προδοτικός
ρόλος τόν ὁιποῖον ἐπρόκειτο νά διαδραματίσουν. Δημοσιεύομεν τήν πολύ
σημαντικήν αὐτήν Εἰσήγησιν, μέ τήν ἐπισήμανσιν, ὅτι ἄν τήν ἐλάμβανεν
ὑπ’ ὄψιν ὁ ἴδιος (ὁ ‘Αρχιεπίσκοπος ‘Ανδρέας), δέν θά ἔφθανε εἰς
τό σημεῖον νά ἐγίνετο εἰς τήν συνέχειαν πειθήνιον ὄργανον τῶν ἀδελφῶν
Τσακίρογλου καί κ. Κάτσουρα, νά κατέλυε τόν Συνοδικόν θεσμόν ἐπ’
ὠφελείᾳ τοῦ παλαιοημερολογιτικοῦ καί τοῦ εὐρυτέτου νεοημερολογιτικοῦ
οἰκουμενισμοῦ, ὅπερ ἦτο, καθ’ ἡμᾶς καί ἡ ἀπαρχή τῆς πτώσεώς του, νά
ἔφθανε μέχρι καί τῆς ἱεροσύλου παραιτήσεώς του.
91. ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ
ΤΗΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Η ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΤ’ ΑΥΤΩΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΥΠΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΣΙΝΑΙΤΟΥ ΩΣ «ΠΟΡΝΕΙΑ».
95. ‘Υπό Δημητρίου Καποῦστιν, Πετρούπολις, Ρωσίας
Ἀνάλυσις τῶν δογματικών κατηγοριών, τῶν
διατυπωθεισῶν ὑπό τοῦ Μητρ. Πειραιώς Νικολάου εἰς τήν ἀναφοράν του
(«Εἰσήγησιν») ἀπό 14 Φεβρουαρίου 2002 (ε. η.), κατά τοῦ Ελ. Γκουτζίδη,
ὁ ὁποίος ὠνόμασε τήν Ὑπεραγία Τριάδα «πρώτην ἄναρχον Ἐκκλησίαν»